כניסה
הרשמה לניוזלטר

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין יגיע השבוע ללבנון בניסיון להשיג הסכם הפסקת אש, כשהוא מצויד בתוכנית מדינית לתיקונים בגבול היבשתי בין ישראל ללבנון. מהן הדרישות של לבנון וחיזבאללה?

יוני בן מנחם | 10 בינואר 2024 | מחשבות | 3 דק׳

פרשנות: סיכוי קלוש להצלחת השליחות של עמוס הוכשטיין

השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין, שתיווך בשנה שעברה בהצלחה בין ישראל ללבנון בנוגע להסכם הימי, יגיע השבוע ללבנון כדי לנסות ולהשיג הסכם הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה בדרום לבנון, שיביא גם ליישום החלטה 1701 של האו"ם ולהסגת כוחות חיזבאללה אל מעבר לנהר הליטני. לפני הגעתו ללבנון, הוכשטיין ייפגש באחת מבירות אירופה עם סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב.

בישראל ובלבנון מעריכים כי הסיכויים להשיג הסכם הפסקת אש הם קלושים, נוכח סירובה של ישראל להפסיק את הלחימה ברצועת עזה. מבחינת חיזבאללה, זהו המכשול העיקרי להגעה להבנות בנושא נוכחות כוחות חיזבאללה על הגבול עם ישראל. עם זאת, הוכשטיין נושא עמו תוכנית מדינית לתיקונים בגבול היבשתי בין ישראל ללבנון, שמהווה סלע מחלוקת קבוע בין ישראל לחיזבאללה. האמריקנים שואפים להפסיק את מלחמת ההתשה שבה פתח חיזבאללה נגד ישראל, באמצעות פתרון המחלוקות בגבול היבשתי, שאותו יוכל חיזבאללה להציג כהישג לתושבי לבנון.

אלו הדרישות של חיזבאללה ולבנון:

השליח האמריקני המיוחד עמוס הוכשטיין | צילום: JOSEPH EID/AFP via Getty Images

שתפו: