כניסה
הרשמה לניוזלטר

הנסיבות הנוכחיות מחייבות את ישראל להעלות הילוך בלחימה, ולבצע תמרון זריז, יעיל וקטלני יותר

ד"ר עומר דוסטרי | 30 בנובמבר 2023 | מחשבות | 4 דק׳

פרשנות: ח'אן יונס תחילה – כיצד עשוי להיראות התמרון הקרקעי בהמשך המלחמה

בין אם תסתיים הפוגת הלחימה לאחר הפעימה השישית, ובין אם ישראל תבחר להאריך את הפוגת הלחימה ביומיים נוספים (עד לסך שמונה הימים), היא תידרש ככל הנראה לבצע התאמות אסטרטגיות וטקטיות לקראת המשך המלחמה. התגברות הלחצים הבינלאומיים, המשך תמונות ההרס מרצועת עזה, בוא החורף והתקיפות מלבנון, מחייבים את ישראל להעלות הילוך בלחימה. אם עד כה פעלה ישראל, ובצדק, באופן איטי, מבוקר, זהיר ושיטתי – הרי שהתנאים הקיימים מחייבים תמרון זריז, יעיל וקטלני יותר.

על פי ההערכות, הנהגת חמאס נמצאת כעת בח'אן יונס. המשמעות היא שמרכז הכובד של האויב אינו נמצא במרכז העיר עזה, כפי שניתן היה לחשוב מראש (ובייחוד מתחת לבית חולים שיפא), אלא בדרום הרצועה. ברור כי עד שישראל לא תשמיד את מרכז הכובד של הזה, המלחמה לא תסתיים או אף תתקרב לסיום.

אם יצליח צה"ל לכבוש חלקים נרחבים מח'אן יונס ולחסל את הנהגת חמאס הבכירה, הדבר יקרין באופן מידי וממשי על כלל האזורים הנותרים ברצועת עזה, ויקל את הלחימה עבור צה"ל. ברגע שהנהגת ארגון הטרור תחוסל, עשויות להיות לכך משמעויות בפן הפסיכולוגי והמנטלי על שרשרת הפיקוד הזוטרה יותר, לא כל שכן על מחבלי השטח הזוטרים. מציאות שתסייע לישראל לקצר באופן משמעותי את המלחמה.

מפה: מגזין אפוק

שתפו: