כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפני שבועות ספורים הוגשו ההצעות במכרז על כריית מנהרות "הקו הירוק" של הרכבת הקלה בתל אביב….

פרופ' אביעד הכהן | 12 ביוני 2019 | מחשבות | 3 דק׳

איראן זה כאן?

לפני שבועות ספורים הוגשו ההצעות במכרז על כריית מנהרות "הקו הירוק" של הרכבת הקלה בתל אביב. למכרז, שהיקף העבודות בו מוערך בכ-15 מיליארד שקלים, ניגשו חמש חברות. המכנה המשותף שלהן – כולן סיניות. מקצתן, כך לפי מידע מוסמך, מקיימות בו-זמנית קשרי מסחר עם חברות איראניות.

זו אינה הפעם הראשונה, וככל הנראה גם לא האחרונה, שחברות סיניות מתמודדות במיזמי כלכלה גדולים במשק הישראלי. נמלי הים בחיפה ובאשדוד, הרכבת הקלה בתל אביב ובירושלים, כריית מנהרות הכרמל, מיזמי ענק בתחומי האנרגיה, המים, חברות מזון ענקיות, כימיקלים, תקשורת וסייבר – הן רק דוגמאות ספורות.

תמונה: shutterstock

תמונה: shutterstock

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
החלש תמיד צודק? הפסיכולוגיה שמסבירה את ההזדהות האוטומטית

ד"ר משה רט

בזכות האמון שהפגין נחשון בן עמינדב במשה ובאלוהים, הים נבקע ובני ישראל יצאו לחירות. לולא אותו רגע של אמונה, ייתכן שגורלנו היה שונה
המגפה החברתית השקטה של זמננו | דעה

ד"ר משה רט

מה שבאמת דחף את נמסיס להשלים את השינוי ולהפוך לגיבור היה אמונתו התמימה של סם בכך שהוא כזה מלכתחילה
אפקט פיגמליון וגיבורי-על: כשאמונה יוצרת גבורה

ד"ר משה רט

מחנה פליטים בג׳באליה
הצעד הראשון ליישום תוכנית ההגירה של טראמפ | דעה

יוני בן מנחם

אילוסטרציה: מגזין אפוק
אף אחד אחר לא אחראי על המעשים שלנו | דעה

ד"ר משה רט

צילום: Shutterstock
איום בגובה נמוך: מי עומד מאחורי הרחפנים הבלתי מזוהים מעל הבסיסים האמריקניים בארה"ב ובאירופה?

אורן שלום

שתפו: