כניסה
הרשמה לניוזלטר

פעילים של חמאס מנסים לייצר פצצות מרגמה ורקטות נוספות באמצעים הטכניים שעדיין נותרו בידיהם. על פי גורמים בצה”ל, חמאס הרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה”ל במרחב פרוזדור נצרים

יוני בן מנחם | 3 במאי 2024 | חדשות | 2 דק׳

לקראת רפיח: חמאס מנסה לשקם את כוחו הצבאי 

המתיחות הביטחונית גוברת בגבול רצועת עזה עם מצרים לקראת האפשרות של כיבוש רפיח. גורמים בחמאס טוענים כי הזרוע הצבאית של הארגון "הכינה הפתעות" לכוחות צה"ל במקרה שהם ינסו לכבוש את אזור רפיח, וכי הפעולה "לא תהיה טיול". גורמים בצה"ל אומרים בתגובה כי הצבא לוקח את כל האפשרויות בחשבון ונערך בהתאם.

על פי גורמים פלסטינים ברצועת עזה, יחיא סינוואר הורה לזרוע הצבאית של חמאס לנסות ולשקם חלק מהתשתיות הצבאיות שצה"ל השמיד, כדי להגביר את ההתקפות על כוחות צה"ל ברצועה ועל ישראל לקראת האפשרות של כניסת צה"ל לרפיח ותפיסת "ציר פילדלפי".

פעילים של חמאס מנסים לייצר פצצות מרגמה ורקטות נוספות באמצעים הטכניים שעדיין נותרו בידיהם. השבוע היו שלושה אירועי ירי פצמ"רים על כוחות צה"ל ברצועה ועל שטח ישראל. ארבעה פצמ"רים שוגרו לעבר הישוב חולית, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים. בנוסף, היו שני אירועי שיגור פצמ"רים לעבר כוחות צה"ל במרחב נצרים ברצועה. על פי גורמים בצה"ל, חמאס הרחיב באופן ניכר את היקף אירועי הירי שלו לעבר כוחות צה"ל במרחב פרוזדור נצרים.

כוחות צה"ל פועלים ברצועת עזה | צילום: דובר צה״ל

שתפו: