כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי תוכנית הרשות לניירות ערך, כל העסקאות במניות הנערכות בבורסות ארה"ב יעברו בקרוב פיקוח על ידי הממשלה. המתנגדים טוענים כי מדובר בהפרה היסטורית של זכויות האזרח

דורון פסקין | 21 באפריל 2024 | חדשות | 3 דק׳

סערה בארה"ב סביב תוכנית ממשלתית למעקב אחר משקיעים

כל העסקאות במניות בבורסות שבארה"ב צפויות להיות נתונות לפיקוח ממשלתי – כך על פי תוכנית שיישומה החל לאחרונה על ידי רשות ניירות הערך (SEC). לפי הודעת הרשות, המנדט של התוכנית, הנקראת "נתיב הביקורת המאוחד" (CAT), "יאפשר לרגולטורים לעקוב בצורה יעילה ומדויקת אחר כל הפעילות בשווקים ברחבי ארה"ב".

תוכנית CAT הוצגה במקור בשנת 2012, בזמן ממשל אובמה. ממשל טראמפ לא קידם אותה, אך היא חזרה לסדר היום תחת ממשל ביידן. עם זאת, התוכנית נתקלה בשבוע שעבר בהתנגדות מצד קבוצת עורכי דין ושופטים בדימוס, הרואים בה הפרה היסטורית של זכויות האזרח של האמריקנים.

בתלונה שהוגשה ב-16 באפריל על ידי "ברית החירויות האזרחית החדשה" (NCLA), ארגון זכויות אזרח לא מפלגתי וללא מטרות רווח, כהקדמה לתביעה משפטית, נאמר: "ל-CAT של SEC אין תקדים בהיסטוריה. על ידי תפיסת כל הנתונים הפיננסיים מכל האמריקנים הסוחרים בבורסות האמריקניות, SEC מגייסת סמכויות מעקב ומנכסת מיליארדי דולרים ללא שמץ של סמכות של הקונגרס – כל זאת תוך סיכון החסכונות וההשקעות של האמריקנים. המייסדים סיפקו הגנות מוצקות בחוקה שלנו כדי למנוע בדיוק את הפעולות האוטוקרטיות והמסוכנות הללו. יש לעקור את ה-CAT הזה, משורש ועד ענף".

סוחרים בבורסה בניו יורק, 10 באפריל 2024 | צילום: Spencer Platt/Getty Images

שתפו: