כניסה
הרשמה לניוזלטר

שי הר צבי, ראש תחום הזירה הבינלאומית והמזרח התיכון במכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן, אומר כי ביקורו של גנץ בוושינגטון מעביר מסר מצד הממשל האמריקני של חוסר אמון בראש הממשלה, והוא "ביטוי לפערים המתרחבים בין הממשל האמריקני לישראל"

אורן שלום | 7 במרץ 2024 | חדשות | 2 דק׳

ביקור גנץ בוושינגטון: "יש פה ניסיון אמריקני לקדם מדיניות בדרכים אחרות"

"הביקור של השר בני גנץ בוושינגטון הוא אחד הביטויים לסדקים ולפערים המתרחבים בינינו לבין הממשל האמריקני", אומר שי הר צבי, ראש תחום הזירה הבינלאומית והמזרח התיכון במכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן. גנץ נפגש עם סגנית הנשיא קמלה האריס ועם בכירים אחרים בממשל ושוחח איתם לגבי המשך הלחימה ברצועת עזה.

"יש שני נושאים שמפריעים מאוד לאמריקנים כרגע. האחד הוא החשש שהולך ונוצר בעזה אסון הומניטרי גדול, ושישראל לא נותנת לו את המענה. התפיסה בממשל האמריקני ובעולם היא שממשלת ישראל היא האחראית לתת את המענה למצוקות ההומניטריות, ואם יקרה אסון הומניטרי, האחריות תהיה על ממשלת ישראל. גם מסמך העקרונות של תוכנית נתניהו לא מציג איזושהי תפיסה ברורה איך הולכים לטפל במצוקות ההומניטריות. דרך אגב, יש דיווחים שקמלה האריס רצתה להטיח ביקורת הרבה יותר נוקבת בישראל, ובמועצה לביטחון לאומי ציננו וריככו את הביקורת שלה.

"הנושא השני הוא איך ממשיכים הלאה. מה עושים למשל ברפיח, שם יש 1.4 מיליון תושבים. האמריקנים אומרים לנו: אתם לא תקבלו מאיתנו אור ירוק לפעול ברפיח, אם לא תציגו לנו תוכנית עבודה ברורה וישימה איך אתם מפנים את האוכלוסייה משם".

סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס והשר בני גנץ, בפגישתם בבית הלבן, 4 במרץ 2024 | תמונה שפרסם השר בני גנץ בעמוד ה-X שלו

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: