כניסה
הרשמה לניוזלטר

מאסק כתב את הדברים בתגובה לביקורת שהופנתה כלפיו וכלפי X (לשעבר טוויטר) – כי הרשת החברתית היא הספק המוביל של מידע שגוי ודיסאינפורמציה לגבי חיסונים

קרן זריהן | 27 בספטמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

מאסק: חיסון הקורונה כמעט שלח אותי לבית החולים. מעדיף ללכת לכלא מאשר לפטר עובדים המסרבים להתחסן

ב-26 בספטמבר צייץ אילון מאסק ב-X (לשעבר טוויטר) כי הוא "מעדיף ללכת לכלא" מאשר לפטר עובדים בגלל שסירבו להתחסן כנגד קורונה. בציוץ הסביר מאסק כי הוא חלה בקורונה "עם תסמיני הצטננות קלים" אך היה מחויב להתחסן שלוש פעמים בשל נסיעות שהיה צריך לעשות. הוא סיפר כי כמעט התאשפז בבית חולים לאחר שהתחסן בפעם השלישית. מאסק הוסיף כי הוא מאמין בחיסונים (באופן כללי), אך עם זאת חושב שאין על תרופה למחלה להיות גרועה יותר מהמחלה עצמה, ולכן "אין להשתיק את הדיון הציבורי על יעילות" החיסונים.

מאסק כתב את הדברים כתגובה לאזהרה של בכירים באיחוד האירופי כי טוויטר נמצאת על הכוונת של האיחוד לאחר שנמצא כי היא הספק המוביל של מידע שגוי ודיסאינפורמציה ברשת. במסיבת עיתונאים שהתקיימה מוקדם יותר באותו היום, המפקחת הבכירה של האיחוד האירופי בנושא דיסאינפורמציה וסגנית נשיא הנציבות האירופית, ורה ג'ורובה, עדכנה על "קוד האיחוד האירופי למניעת דיסאינפורמציה" (קוד התנהגות למניעת דיסאינפורמציה ופייק ניוז ברשתות) שחברות כמו גוגל, טיקטוק, מטא (פייסבוק) ועוד פועלות על פיו, אך טוויטר לא.

"מאסק יודע שהוא לא משוחרר מאחריות בכך שהוא לא פועל לפי הקוד, כי עכשיו יש לנו את חוק השירותים הדיגיטליים שנאכוף במלואו. אז המסר שלי לטוויטר הוא שהיא חייבת לציית לחוק הקשה ואנחנו נתבונן במה שהיא עושה". ג'ורובה ציינה את טוויטר בתור "הפלטפורמה עם היחס הגדול ביותר של פוסטים בעלי מיס או דיס-אינפורמציה".

הבעלים של X (לשעבר טוויטר) אילון מאסק | צילום: Saul Martinez/Getty Images

שתפו: