ארגון בשם "פעולה סביבתית נגד דיסאינפורמציה" (CAAD) פרסם מחקר המאשים את מנכ"ל טוויטר אילון מאסק בכך…
האם טוויטר של אילון מאסק מקדמת בתוצאות החיפוש את ההאשטאג "הונאת אקלים"?
ארגון בשם "פעולה סביבתית נגד דיסאינפורמציה" (CAAD) פרסם מחקר המאשים את מנכ"ל טוויטר אילון מאסק בכך שהוא מאפשר ל"מידע מוטעה" על משבר האקלים להתפשט בפלטפורמה שלו.
המחקר טוען כי טוויטר מקדמת את ההאשטאג "ClimateScam#" ("הונאת אקלים") בראש תוצאות החיפוש שלה. כאשר משתמשים מחפשים את המילה "climate" – ההאשטאג הראשון שמופיע להם הוא זה. מאז יולי 2022, טוען הארגון, נצפתה עלייה פתאומית בהאשטאג הזה בתוצאות החיפוש, ולפחות 91,000 משתמשי טוויטר דיווחו על ההאשטאג לטוויטר יותר מ-362,000 פעמים עד דצמבר 2022.
למרות נתונים המראים על יותר פעילות ומעורבות בהאשטאגים אחרים כמו ClimateCrisis# ("משבר אקלים") ו-ClimateEmergency# ("מצב חירום אקלימי"), אומר הארגון, דווקא האשטאג העוסק בהונאת אקלים מופיע בראש. זאת בניגוד למצב ברשתות חברתיות אחרות, בהן ההאשטאג לא מופיע.
"חיפוש בסיסי של המילה 'אקלים' בפייסבוק לא העלה אוטומטית מונחים ספקניים או כאלה המכחישים בעליל [את משבר האקלים]; חיפוש מפורש של ClimateScam# הראה רק 1.5 אלף משתמשים שהזכירו את המונח, לעומת 72 אלף עבור ClimateEmergency# ו-160 אלף עבור ClimateCrisis#".
באופן דומה, מציין המחקר, "TikTok לא החזירה תוצאות חיפוש עבור ClimateScam#, אלא הציעה שהביטוי 'עשוי להיות משויך להתנהגות או תוכן המפר את ההנחיות שלנו'".
מדוע זה חשוב
1. מאז שרכש את טוויטר באוקטובר 2022, צמצם מאסק את צוות העובדים של הארגון בכ-50% וצמצם גם את צוות ניהול התוכן שלו כדי להגן על חופש הביטוי. מאסק ביקר את מערכת היחסים הקודמת של טוויטר עם הרשויות הפדרליות ושירותי הביון של ארה"ב (שהעבירו לארגון בקשות לצנזורה של תכנים וחשבונות), ואפשר לעיתונאים לחקור את ההתכתבויות הפנימיות והחיצוניות של החברה. לכן, לצד האפשרות שמאסק מקדם באופן פעיל את ההאשטאג "הונאת אקלים" בפלטפורמה שלו, יש לקחת בחשבון גם אפשרות שההאשטאג הוא תוצאה טבעית של מדיניותו החדשה של מאסק התומכת בחופש הדיבור ומאפשרת לדעות מנוגדות להופיע.
2. ארגון CAAD ממומן בחלקו על ידי המכון לדיאלוג אסטרטגי (ISD), צוות חשיבה הממומן בין היתר על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס המקדמים את המלחמה במשבר האקלים. ה-ISD טוען כי הוא עובד עם רשתות חברתיות כדי לחקור "רדיקליזציה באינטרנט" ולמנוע אותה.
תוצאות החיפוש בטוויטר למילה Climate
עוד כתבות של צוות אפוק
-
1.
קצרים
הבחירות ביוון: הימין ניצח, אך צפוי ללכת לבחירות חוזרות שיאפשרו לו להתחזק עוד יותר
-
2.
קצרים
הזירה הבין-לאומית: השבוע ייערכו שלוש פגישות רמות דרג. זה מה שחשוב לדעת
-
3.
קצרים
מה משמעות כתב האישום שהוגש נגד נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ?
-
4.
קצרים
רוסיה עצרה כתב של וול סטריט ג'ורנל בחשד לריגול. מה מטרתה?
-
5.
קצרים
טייסים אוקראינים מתאמנים בארה"ב. המטרה, בין היתר: להעריך כמה זמן ייקח להם ללמוד להטיס F-16
עוד כתבות בקצרים
-
זה היה מתבקש: ג'יימס קמרון עובד על תסריט חדש ל"שליחות קטלנית", בהשראת עליית הבינה המלאכותית האמיתית
צוות מגזין אפוק
-
וושינגטון מעוניינת לחתום על הסכם ביטחוני "בנוסח ישראל" עם אוקראינה
צוות מגזין אפוק
-
טיקטוק הגישה תביעה נגד מדינת מונטנה, אחרי שזו אסרה באופן גורף על שימוש באפליקציה
אורן שלום
-
ארגון המטאורולוגיה העולמי מעריך כעת שנחצה זמנית את רף ה-1.5 מעלות צלזיוס כבר בשנים הקרובות. מה המשמעות?
צוות מגזין אפוק
-
פרשת טראמפ-רוסיה: פורסם דוח התובע המיוחד – אלה ממצאיו העיקריים
צוות מגזין אפוק
האם טוויטר של אילון מאסק מקדמת בתוצאות החיפוש את ההאשטאג "הונאת אקלים"?
ארגון בשם "פעולה סביבתית נגד דיסאינפורמציה" (CAAD) פרסם מחקר המאשים את מנכ"ל טוויטר אילון מאסק בכך…
תוצאות החיפוש בטוויטר למילה Climate
ארגון בשם "פעולה סביבתית נגד דיסאינפורמציה" (CAAD) פרסם מחקר המאשים את מנכ"ל טוויטר אילון מאסק בכך שהוא מאפשר ל"מידע מוטעה" על משבר האקלים להתפשט בפלטפורמה שלו.
המחקר טוען כי טוויטר מקדמת את ההאשטאג "ClimateScam#" ("הונאת אקלים") בראש תוצאות החיפוש שלה. כאשר משתמשים מחפשים את המילה "climate" – ההאשטאג הראשון שמופיע להם הוא זה. מאז יולי 2022, טוען הארגון, נצפתה עלייה פתאומית בהאשטאג הזה בתוצאות החיפוש, ולפחות 91,000 משתמשי טוויטר דיווחו על ההאשטאג לטוויטר יותר מ-362,000 פעמים עד דצמבר 2022.
למרות נתונים המראים על יותר פעילות ומעורבות בהאשטאגים אחרים כמו ClimateCrisis# ("משבר אקלים") ו-ClimateEmergency# ("מצב חירום אקלימי"), אומר הארגון, דווקא האשטאג העוסק בהונאת אקלים מופיע בראש. זאת בניגוד למצב ברשתות חברתיות אחרות, בהן ההאשטאג לא מופיע.
"חיפוש בסיסי של המילה 'אקלים' בפייסבוק לא העלה אוטומטית מונחים ספקניים או כאלה המכחישים בעליל [את משבר האקלים]; חיפוש מפורש של ClimateScam# הראה רק 1.5 אלף משתמשים שהזכירו את המונח, לעומת 72 אלף עבור ClimateEmergency# ו-160 אלף עבור ClimateCrisis#".
באופן דומה, מציין המחקר, "TikTok לא החזירה תוצאות חיפוש עבור ClimateScam#, אלא הציעה שהביטוי 'עשוי להיות משויך להתנהגות או תוכן המפר את ההנחיות שלנו'".
מדוע זה חשוב
1. מאז שרכש את טוויטר באוקטובר 2022, צמצם מאסק את צוות העובדים של הארגון בכ-50% וצמצם גם את צוות ניהול התוכן שלו כדי להגן על חופש הביטוי. מאסק ביקר את מערכת היחסים הקודמת של טוויטר עם הרשויות הפדרליות ושירותי הביון של ארה"ב (שהעבירו לארגון בקשות לצנזורה של תכנים וחשבונות), ואפשר לעיתונאים לחקור את ההתכתבויות הפנימיות והחיצוניות של החברה. לכן, לצד האפשרות שמאסק מקדם באופן פעיל את ההאשטאג "הונאת אקלים" בפלטפורמה שלו, יש לקחת בחשבון גם אפשרות שההאשטאג הוא תוצאה טבעית של מדיניותו החדשה של מאסק התומכת בחופש הדיבור ומאפשרת לדעות מנוגדות להופיע.
2. ארגון CAAD ממומן בחלקו על ידי המכון לדיאלוג אסטרטגי (ISD), צוות חשיבה הממומן בין היתר על ידי קרן ביל ומלינדה גייטס המקדמים את המלחמה במשבר האקלים. ה-ISD טוען כי הוא עובד עם רשתות חברתיות כדי לחקור "רדיקליזציה באינטרנט" ולמנוע אותה.