כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפי התורה הנסתרת ברב המכר ובסרט "הסוד", אנחנו יכולים להשיג כל דבר בחיים בעזרת המחשבות בלבד. אולם מקור הרעיון מצוי בתורות מאגיות וכשפים החושפים את הצד האפל של התיאוריה הפופולרית

דינה גורדון | 14 באוגוסט 2019 | חברה והיסטוריה | 6 דק׳

הצד המסוכן של חוק המשיכה

לפני כ-15 שנה התפרסם הסרט "הסוד", ובעקבותיו ספר באותו שם, של רונדה בירן. הספר הפך לרב מכר ענק, התפשט במהירות ברחבי העולם המערבי ונמכר ביותר מ-30 מיליון עותקים. הספר מגלה לכאורה סוד שהיה ידוע כביכול לאנשים מצליחים בלבד לאורך ההיסטוריה בהם מוצרט, איינשטיין, לאונרדו דה וינצ'י ואחרים, שבזכותו הם חיו חיים מאושרים. הסרט והספר הצהירו שהם מגלים לראשונה את סוד ההצלחה לציבור הרחב.

הסוד מתבסס על "חוק המשיכה" שקיים ביקום. לפי חוק זה כל אדם יכול, באמצעות מחשבותיו בלבד, למשוך אליו כל דבר שירצה בכל תחום: כסף, הצלחה, כוח או לחילופין מחלה או הפסד. "חוק המשיכה הוא זה שקובע את כל הסדר שביקום, כל רגע בחייך, וכל דבר ודבר שאתה חווה בחייך", כתוב בספר (לפי הגרסה האנגלית). "לא משנה מי אתה והיכן אתה נמצא, חוק המשיכה קובע את כל חייך. והחוק העוצמתי הזה פועל דרך המחשבות שלך. אתה הוא זה שמפעיל את החוק הזה, ואתה עושה זאת דרך המחשבות שלך". יותר מכך, "חוק המשיכה הוא על-אישי ואינו מבחין בין טוב לרע. מקבל את המחשבות שלך ומשקף אותן חזרה כמה שקורה לך בחיים. חוק המשיכה פשוט נותן לך מה שאתה חושב".

תמונה: Shutterstock

שתפו: