פערי שכר
דינה גורדון, איל לוינטר | 14 במאי 2019 | חברה והיסטוריה | 2 דק׳
נקודה למחשבה: ממה נובעים הפערים בין גברים לנשים?
הטענות הנפוצות לגבי פערי שכר בין גברים לנשים מתמקדות בדרך כלל בגורמים כמו אפליה מצד הנהלת החברה, חוסר שקיפות בנושא שכר ורתיעה של נשים מלנהל משא ומתן על שכרן.
מחקר חדש בחן האם יש אמת בטענות אלה בכל הקשור בנהגים בחברת שירותי ההסעות אובר. החוקרים אספו נתונים על כל הנהגים בארה"ב שהשתמשו ברכבם הפרטי – "אוברX", ואלה שאספו נוסעים שנסעו במסלול דומה – "אובר pool". סך הכול יותר מ-1.87 מיליון נהגים, מינואר 2015 ועד מארס 2017. הם מצאו שגברים הרוויחו בממוצע 21.28 דולר לשעה ואילו נשים הרוויחו 20.04 דולר לשעה – הבדל של שבעה אחוזים.
מכיוון שהמחיר נקבע על ידי נוסחה אחידה, אין מקום לחשוב שהפער נבע מאפליה של ההנהלה או מסגנון ניהול המשא ומתן על השכר מצד הנהגים/נהגות. החוקרים גם פסלו את האפשרות של אפליה מצד הנוסעים.
מה אם כן גרם לפערי השכר? החוקרים מציינים שלושה גורמים. האחד הוא מסלול הנסיעה. גברים נטו לבחור באזורים שבהם מרוויחים יותר – כאלה בהם שיעור הפשיעה גבוה יותר או אזורי ברים, שם מחירי הנסיעות גבוהים יותר כפיצוי על הסיכון. הגורם השני הוא שגברים באובר נוטים לעבוד יותר שעות מנשים ולהישאר תקופה ארוכה יותר בחברה – כך הם צוברים ניסיון רב יותר ומקבלים החלטות טובות יותר באיזה מסלול נסיעה לבחור ובאילו שעות. הגורם השלישי הוא שהם נוטים לנהוג מהר יותר ולכן באותו פרק זמן הם צוברים מספר רב יותר של נסיעות.
מסקנת החוקרים היא כי אי אפשר לצפות שעבודות מהסוג הזה יסגרו את פערי השכר. למרות זאת, "למידה תוך כדי עבודה יכולה לתרום לסגירת הפערים יותר מאשר חשבו בעבר. מדיניות שתתמקד בשוני בניצול הזמן של גברים ונשים יכולה לעזור בצמצום הפערים על ידי כך שנשים יתקדמו בעקומת הלמידה באופן דומה לגברים".
נייר עבודה:
The Gender Earnings Gap in the Gig Economy: Evidence from over a Million Rideshare Drivers, Cody Cook, 2018
עוד כתבות של דינה גורדון, איל לוינטר
- 1.
חברה והיסטוריה
איך להפסיק לבזבז את החיים שלכם? ההבחנה של קרל יונג, והיישום שלה
- 2.
חברה והיסטוריה
מהי הדרך הנכונה להשתמש בכוח הרצון שלנו?
- 3.
חברה והיסטוריה
מה אומרים עלינו השירים שאנחנו בוחרים לשמוע?
- 4.
חברה והיסטוריה
פלישת הרובוטים: ביפן הם לא רק מטפלים בקשישים, הם גם משנים את מבנה התא המשפחתי, עורכים תפילות ונותנים עצות במקדשים
- 5.
חברה והיסטוריה
למה אנשים מעריצים פיראטים?
עוד כתבות בחברה והיסטוריה
-
"מערכת השליטה בכסף התעצמה ויש ניסיון לדחוק החוצה את המזומן. יש שיאמרו שזה בגלל נוחות ויעילות ויש שיאמרו שזה כדי לקחת לנו את הכוח בו אנו מחזיקים"
איל לוינטר
-
"המלחמה הרכה" של האפליקציה המסוכנת ביותר בעולם
אנדרס קור, אנדרו ת'ורנברוק
-
יחסים במשפחה, מגפות ותורת הגמול – מה אפשר ללמוד מהתנ"ך על ימינו?
מאיה מזרחי
-
המלחמה על החקלאים: בעולם מעבירים חוקים המגבילים את ייצור המזון ומעלים מחירים, לטובת מדיניות סביבתית
רקפת תבור
-
"נכנסנו לטריטוריה חדשה. מדינות, תאגידים, בנקים ומשקי בית חייבים יותר מאשר הם יכולים להחזיר. אני מעריך שהמשבר הזה יתפוצץ בעתיד הקרוב"
איל לוינטר
נקודה למחשבה: ממה נובעים הפערים בין גברים לנשים?
פערי שכר
דינה גורדון, איל לוינטר | 14 במאי 2019 | חברה והיסטוריה | 16 דק׳
הטענות הנפוצות לגבי פערי שכר בין גברים לנשים מתמקדות בדרך כלל בגורמים כמו אפליה מצד הנהלת החברה, חוסר שקיפות בנושא שכר ורתיעה של נשים מלנהל משא ומתן על שכרן.
מחקר חדש בחן האם יש אמת בטענות אלה בכל הקשור בנהגים בחברת שירותי ההסעות אובר. החוקרים אספו נתונים על כל הנהגים בארה"ב שהשתמשו ברכבם הפרטי – "אוברX", ואלה שאספו נוסעים שנסעו במסלול דומה – "אובר pool". סך הכול יותר מ-1.87 מיליון נהגים, מינואר 2015 ועד מארס 2017. הם מצאו שגברים הרוויחו בממוצע 21.28 דולר לשעה ואילו נשים הרוויחו 20.04 דולר לשעה – הבדל של שבעה אחוזים.
מכיוון שהמחיר נקבע על ידי נוסחה אחידה, אין מקום לחשוב שהפער נבע מאפליה של ההנהלה או מסגנון ניהול המשא ומתן על השכר מצד הנהגים/נהגות. החוקרים גם פסלו את האפשרות של אפליה מצד הנוסעים.
מה אם כן גרם לפערי השכר? החוקרים מציינים שלושה גורמים. האחד הוא מסלול הנסיעה. גברים נטו לבחור באזורים שבהם מרוויחים יותר – כאלה בהם שיעור הפשיעה גבוה יותר או אזורי ברים, שם מחירי הנסיעות גבוהים יותר כפיצוי על הסיכון. הגורם השני הוא שגברים באובר נוטים לעבוד יותר שעות מנשים ולהישאר תקופה ארוכה יותר בחברה – כך הם צוברים ניסיון רב יותר ומקבלים החלטות טובות יותר באיזה מסלול נסיעה לבחור ובאילו שעות. הגורם השלישי הוא שהם נוטים לנהוג מהר יותר ולכן באותו פרק זמן הם צוברים מספר רב יותר של נסיעות.
מסקנת החוקרים היא כי אי אפשר לצפות שעבודות מהסוג הזה יסגרו את פערי השכר. למרות זאת, "למידה תוך כדי עבודה יכולה לתרום לסגירת הפערים יותר מאשר חשבו בעבר. מדיניות שתתמקד בשוני בניצול הזמן של גברים ונשים יכולה לעזור בצמצום הפערים על ידי כך שנשים יתקדמו בעקומת הלמידה באופן דומה לגברים".
נייר עבודה:
The Gender Earnings Gap in the Gig Economy: Evidence from over a Million Rideshare Drivers, Cody Cook, 2018