כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפני כשנתיים סיפרנו לכם איך חברת פרסום הצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו ולחזור לקהילה שממנה באו. מאז קרה משהו מפתיע

דינה גורדון | 29 בדצמבר 2016 | חברה והיסטוריה | 2 דק׳

קמפיין השיווק שפירק ארגון טרור

את הסיפור הזה הגשנו לכם בלעדית לפני כשנתיים. סיפור שעסק בחברת פרסום שהצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו. הכוונה היא לארגון הטרור המרקסיסטי פאר״ק, שניהל במשך כמעט 60 שנה מלחמת אזרחים עקובה מדם נגד ממשלת קולומביה. במהלך השנים האלה הוא ביצע מאות פיגועים המוניים, חטף אלפי אנשים, ביניהם מדינאים, שופטים, עיתונאים, שוטרים וחיילים לשם כופר, ובהמשך מימן חלק גדול מפעולות הטרור שלו באמצעות סחר בסמים.

ממשלת קולומביה ניסתה מהלך חדש ומפתיע מעבר למאבק הצבאי המתמשך. היא החליטה לפנות לאנשי הגרילה באמצעות כלי שיווק ופרסום, ולשכנע אותם לנטוש את ארגון הטרור ולחזור לחיות חיים נורמליים בתוך הקהילות שמהן הם באו. הם פנו למשרד הפרסום השני בגודלו בקולומביה, ששמו Lowe SSP3. לקוחותיו הם בדרך כלל חברות נפט, תיירות, מכוניות, טלפונים ניידים ועוד, ושאלו אותו האם בכוחו לעצב ״אסטרטגיה של תקשורת״ עם טרוריסטים מארגון פאר״ק. אסטרטגיה שתשכנע אותם לעזוב את ארגון הטרור.

משרד הפרסום הסכים לאתגר. במהלך שיחות שקיים עם טרוריסטים שנטשו את דרך הטרור וחזרו לחיים נורמליים, הבינו במשרד הפרסום שלמרות כל הדברים הנוראיים שהם עושים, לטרוריסטים יש עדיין לב אנושי מלא ברגשות. יש להם פחדים, תקוות וחלומות, וללב האנושי הזה הם החליטו להפנות את הקמפיינים שלהם. כך נולד ב-2010 אחד הקמפיינים הראשונים של משרד הפרסום, ״מבצע חג המולד״, כי בחג גם הטרוריסטים מתגעגעים לבית, למשפחה ולאווירת החג.

לפי העיתון הקולומביאני EL TiEMPO, 45 אלף טרוריסטים עזבו את שורות הגרילה בין השנים 2012-2003. כמובן שלא כולם עזבו בגלל שהשתכנעו מהפרסומות, אבל ״אין ספק שגם לנו יש חלק בזה״, אמר לנו בראיון לפני כשנתיים חוסה מיגל סוקולוף, נשיא חטיבת העיצוב במשרד הפרסום.

ביוני 2016, ארגון פאר״ק חתם על הסכם הפסקת אש עם ממשלת קולומביה, לאחר ארבע שנים של שיחות פיוס. ההסכם היה נקודת ציון היסטורית למלחמה הממושכת ועקובת הדם הזאת. אבל ההסכם נדחה ברוב זעיר במשאל עם.

בנובמבר נוסח הסכם חדש והפעם הוא אושר על ידי הקונגרס של קולומביה. כעת נותרה לממשלת קולומביה משימה לא קלה להגיע לפיוס אמיתי בין כל חלקי החברה אחרי שנים ארוכות כל כך של מלחמת אזרחים קשה ואכזרית.

קראו את הכתבה על הקמפיין השיווקי שעזר לפרק את ארגון הטרור

קמפיין השיווק שפירק ארגון טרור

לפני כשנתיים סיפרנו לכם איך חברת פרסום הצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו ולחזור לקהילה שממנה באו. מאז קרה משהו מפתיע

דינה גורדון | 29 בדצמבר 2016 | חברה והיסטוריה | 28 דק׳

צילום: Lowe SSP3

את הסיפור הזה הגשנו לכם בלעדית לפני כשנתיים. סיפור שעסק בחברת פרסום שהצליחה לגרום לחברי ארגון טרור קולומביאני לנטוש אותו. הכוונה היא לארגון הטרור המרקסיסטי פאר״ק, שניהל במשך כמעט 60 שנה מלחמת אזרחים עקובה מדם נגד ממשלת קולומביה. במהלך השנים האלה הוא ביצע מאות פיגועים המוניים, חטף אלפי אנשים, ביניהם מדינאים, שופטים, עיתונאים, שוטרים וחיילים לשם כופר, ובהמשך מימן חלק גדול מפעולות הטרור שלו באמצעות סחר בסמים.

ממשלת קולומביה ניסתה מהלך חדש ומפתיע מעבר למאבק הצבאי המתמשך. היא החליטה לפנות לאנשי הגרילה באמצעות כלי שיווק ופרסום, ולשכנע אותם לנטוש את ארגון הטרור ולחזור לחיות חיים נורמליים בתוך הקהילות שמהן הם באו. הם פנו למשרד הפרסום השני בגודלו בקולומביה, ששמו Lowe SSP3. לקוחותיו הם בדרך כלל חברות נפט, תיירות, מכוניות, טלפונים ניידים ועוד, ושאלו אותו האם בכוחו לעצב ״אסטרטגיה של תקשורת״ עם טרוריסטים מארגון פאר״ק. אסטרטגיה שתשכנע אותם לעזוב את ארגון הטרור.

משרד הפרסום הסכים לאתגר. במהלך שיחות שקיים עם טרוריסטים שנטשו את דרך הטרור וחזרו לחיים נורמליים, הבינו במשרד הפרסום שלמרות כל הדברים הנוראיים שהם עושים, לטרוריסטים יש עדיין לב אנושי מלא ברגשות. יש להם פחדים, תקוות וחלומות, וללב האנושי הזה הם החליטו להפנות את הקמפיינים שלהם. כך נולד ב-2010 אחד הקמפיינים הראשונים של משרד הפרסום, ״מבצע חג המולד״, כי בחג גם הטרוריסטים מתגעגעים לבית, למשפחה ולאווירת החג.

לפי העיתון הקולומביאני EL TiEMPO, 45 אלף טרוריסטים עזבו את שורות הגרילה בין השנים 2012-2003. כמובן שלא כולם עזבו בגלל שהשתכנעו מהפרסומות, אבל ״אין ספק שגם לנו יש חלק בזה״, אמר לנו בראיון לפני כשנתיים חוסה מיגל סוקולוף, נשיא חטיבת העיצוב במשרד הפרסום.

ביוני 2016, ארגון פאר״ק חתם על הסכם הפסקת אש עם ממשלת קולומביה, לאחר ארבע שנים של שיחות פיוס. ההסכם היה נקודת ציון היסטורית למלחמה הממושכת ועקובת הדם הזאת. אבל ההסכם נדחה ברוב זעיר במשאל עם.

בנובמבר נוסח הסכם חדש והפעם הוא אושר על ידי הקונגרס של קולומביה. כעת נותרה לממשלת קולומביה משימה לא קלה להגיע לפיוס אמיתי בין כל חלקי החברה אחרי שנים ארוכות כל כך של מלחמת אזרחים קשה ואכזרית.

קראו את הכתבה על הקמפיין השיווקי שעזר לפרק את ארגון הטרור

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
וונדר וומן וקפטן אמריקה הגרסה האמיתית

דינה גורדון

בדצמבר 1944 האמריקנים היו בטוחים שמלחמת העולם השנייה תסתיים עד חג המולד, אבל זה לא קרה. היטלר שלח כמה אוגדות, מהטובות ביותר שנותרו לו, למתקפה אחרונה בצפון מזרח צרפת, בניסיון לפרוץ את קווי...

נקודה למחשבה: כוחו של עוגן פאנטום

דינה גורדון, איל לוינטר

בתהליך המשא ומתן, להצעה הראשונה שאחד הצדדים זורק יש אפקט של עוגן שישפיע בהמשך על הצעות נגדיות ועל ההסכם הסופי. מי שנותן את ההצעה הראשונה משיג יתרון משמעותי הגורם להטיה מחשבתית אפילו אצל...

כלכלת החלטורות: עובדים כשמתחשק

רקפת תבור

שי (48) הוא איש הייטק ותיק. כבר שנים רבות שכל שלוש שנים הוא מחליף מקום עבודה. בהתחלה היו אלו סטרטאפים תובעניים – הוא הצליח לעמוד בלחץ לא מעט שנים. מאוחר יותר רצה קצת להקל על העומס ועבר...

בצֵל הסיכוי

נטע נס

שלחו לנו את הסיפור שלכם ובכל חודש נפרסם כאן את הסיפור הנבחר. הצֵל‭ ‬הוא‭ ‬החלק‭ ‬באישיותנו‭ ‬שאותו‭ ‬אנו‭ ‬בוחרים‭ ‬לחסום‭ ‬או‭ ‬להדחיק‭, ‬למרות‭ ‬שהוא‭ ‬חלק‭ ‬בלתי‭ ‬נפרד‭ ‬מאתנו‭. ‬ככל‭ ‬שהצל‭...

מסע היפנוטי אל כוחות הנפש

דינה גורדון

ג' הרגישה שמצאה את הדרך אל האושר ובעיקר העושר כאשר גילתה את המטבע הדיגיטלי "ביטקוין". היא הפכה למשתמשת נלהבת והדביקה בהתלהבות שלה את כל משפחתה. בהתייעצות משותפת החליטו כל בני המשפחה...

העורך שפיצח את הקוד למשיכת תשומת לב

מאיה מזרחי

הכנר המפורסם ג׳ושוע בל, רגיל להופיע באולמות המפוארים בעולם, מול אלפי אנשים שמוציאים סכום לא קטן ומזילים לא פעם דמעה מנגינתו המרגשת. ב-2007 כתב של הוושינגטון פוסט פנה לבל והחליט ביחד איתו...

שתפו: