כניסה
הרשמה לניוזלטר

לתת לתלמידים כלים להצליח בחיים? לחנך לערכים? לאפשר מימוש עצמי? שיחה עם ד״ר יורם הרפז, לשעבר עורך ״הד החינוך״, על מערכת החינוך המבולבלת ועל התפוררות הערכים

דינה גורדון | 2 בדצמבר 2016 | חברה והיסטוריה | 10 דק׳

״לשרי החינוך אין היום עם מי לעבוד. הם צועקים 'אחריי', והחיילים נשארים בשוחות ולא מסתערים״

״כיוון שהמעמד הבינוני איבד בשנים האחרונות את הביטחון בקיומו – אין יותר קביעות בעבודה, את המשכנתה קשה להחזיר, בפנסיות שלנו משחקים בבורסה, והילדים בקושי מצליחים לקנות דירה – המעמד הזה שמוביל את החברה לוחץ יותר ויותר לצייד את ילדיו בידע, במיומנויות, ובהרגלים שיעזרו להם להסתדר ולהצליח בחברה בעתיד״, אומר לי בתחילת השיחה ד״ר יורם הרפז, לשעבר מנהל בית ספר מנדל למנהיגות חינוכית, ומחברם של ספרים ומאמרים בתורת החינוך, ההוראה והלמידה ופיתוח החשיבה.

ומה הבעיה בזה? זאת הייתה מטרת בית הספר מאז המהפכה התעשייתית – לדאוג שהילדים ישתלבו טוב בחברה, ויהפכו לאזרחים יצרנים וממושמעים.

צילום: ודים ברסטצקי

צילום: ודים ברסטצקי

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: Shutterstock
לספר את האמת באופן שקרי – המניפולציה שמעצבת את המציאות שלנו

איל לוינטר

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
"לטיקטוק ולדיפסיק יש היכולת ליצור נרטיב משלהם. וכמו שידוע, מי ששולט בנרטיב – שולט בעולם"

יאן יקיאלק

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
דוקטרינת "המשוגע"

איל לוינטר

אילוסטרציה
מעבר למילים: הכוחות החבויים של אוטיסטים לא ורבליים

מאיה מזרחי

יותם נקר
לצאת למלחמה, לפגוש במוות ולחזור לחיים

דינה גורדון

אילוסטרציה: מגזין אפוק, תמונות: Shutterstock, www.minghui.org
תיקים באפילה: האדם הראשון שעבר קצירת איברים בכפייה ושרד כדי לספר על כך

יאן יקיאלק

שתפו: