כניסה
הרשמה לניוזלטר

לפני שני עשורים החל ח”כ משה פייגלין בסמע לשינוי הנהגת המדינה. בריאיון הוא מדבר על התנגדותו לחקיקה הדתית,כיצד הצליח להגיע מהשוליים של החברה הישראלית למרכז הוויכוח הציבורי, וגם מדוע הוא לוחם למען זכויות אדם בסין. הכירו את סגן יו”ר הכנסת החדש

גלעד סלונים | 3 במאי 2013 | חברה והיסטוריה | 9 דק׳

חידת פייגלין

כל ניסיון לשייך את ח"כ משה פייגלין לתבניות מקובלות, יגרום לנו לא להבין את האיש המורכב הזה. כן, פייגלין הוא אדם דתי,אולם הוא לא מגדיר את עצמו כך וגם לא מעוניין לקדם חוקים הקשורים לדת. וכן, הוא חושב שמדינת ישראל שייכת רק ליהודים, אבל מנגד הוא נלהב לקדם חוקים הקשורים לחופש הפרט.

אם תשאלו את פייגלין, הוא יאמר לכם שמה שנראה מבחוץ כסתירה מתיישב היטב, אם מבינים את הבסיס שעליו בנויה השקפתו, או כפי שהוא אומר, את האמת שלו. לדעתו היהודים שכחו שהם יהודים, וכאשר הם יתחברו שוב לזהותם היהודית הם יבינו כי יש משמעות מיוחדת לקיומם בעולם וכי יש להם תפקיד. תפקידם הוא להעביר את המסר שבני האדם הם בני חורין: "המסר הזה הוא התשתית של הקיום שלנו כאומה וההכרח של המדינה לחתור אליו", הוא אומר.

"אני כבר בתהליך של קידום כמה וכמה חוקים הקשורים בחירות האדם, בזכויות אדם, בנושאים של בריאות ונטילת אחריות כוללת לגורלו של עם ישראל" - צילום: יאירה יסמין/אפוק טיימס

שתפו: