כניסה
הרשמה לניוזלטר

לאחר חודשים של עיכובים, הונגריה אישרה את הצטרפותה של שוודיה לנאט"ו. חברותה של המדינה הנורדית תושלם פורמלית בתוך ימים ספורים

דורון פסקין | 26 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

הוסר המכשול האחרון להצטרפות שוודיה לנאט"ו

המכשול האחרון בדרכה של שוודיה להצטרף לברית נאט"ו הוסר אחר הצהריים, לאחר שבקשתה אושררה על ידי הפרלמנט ההונגרי ברוב מוחץ של 188 קולות בעד ושישה נגד. האישור של הונגריה הגיע 21 חודשים לאחר שהמדינה הנורדית הגישה את בקשתה במשותף עם פינלנד להצטרף לברית נאט"ו, בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה.

יצוין כי נדרשת תמיכה פה אחד של כל חברות נאט"ו כדי לקבל חברות חדשות. הונגריה נותרה האחרונה מבין 31 החברות בברית שטרם נתנה את האישור, לאחר שטורקיה אישרה את הבקשה השבדית בחודש שעבר. החברות השבדית תושלם באופן פורמלי ובאופן סופי בתוך ימים ספורים, לאחר שיופקדו מסמכי האשרור במשרד החוץ האמריקני, ולאחר מכן המזכיר הכללי ינס סטולטנברג יזמין את שוודיה להצטרף לאמנת הארגון.

סטולטנברג מיהר לברך על האישור ההונגרי באמצעות חשבונו ב-X: "אני מברך על ההצבעה של הפרלמנט ההונגרי לאשרר את חברותה של שוודיה בנאט"ו. כעת, כשכל בעלות הברית אישרו, שוודיה תהפוך לבעלת הברית ה-32 של נאט"ו. החברות של שוודיה תהפוך את כולנו לחזקים ובטוחים יותר".

הפרלמנט ההונגרי מצביע על אישור הצטרפותה של שוודיה לנאט"ו, 26 בפברואר 2024 | צילום: ATTILA KISBENEDEK/AFP via Getty Images

שתפו: