כניסה
הרשמה לניוזלטר

משרד האוצר האמריקני הצהיר כי "זהו המספר הגדול ביותר של סנקציות שהוטלו מאז הפלישה של רוסיה לאוקראינה"

דורון פסקין | 24 בפברואר 2024 | חדשות | 4 דק׳

ביידן הודיע על 500 סנקציות חדשות נגד רוסיה

במלאת שנתיים למלחמה של רוסיה נגד אוקראינה וכן בעקבות מותו בכלא לפני כשבוע של מנהיג האופוזיציה הרוסי הבולט אלכסיי נבלני, הודיע אתמול נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על סנקציות חדשות ונרחבות נגד רוסיה.

"היום, אני מכריז על יותר מ-500 סנקציות חדשות נגד רוסיה עקב מלחמת הכיבוש המתמשכת שלה נגד אוקראינה וכן עקב מותו של אלכסיי נבלני, שהיה פעיל אמיץ נגד שחיתות ומנהיג האופוזיציה הקולני ביותר נגד פוטין. הסנקציות הללו מכוונות נגד אנשים הקשורים למאסרו של נבלני, כמו גם נגד המגזר הפיננסי של רוסיה, הבסיס התעשייתי הביטחוני שלה ורשתות הרכש הפרוסות על פני מספר יבשות [והמנסות] לעקוף את הסנקציות. הן יבטיחו שפוטין ישלם מחיר גדול עוד יותר על התוקפנות שלו בחו"ל והדיכוי בבית" אמר ביידן.

עוד אמר ביידן כי "אנו  גם מטילים הגבלות ייצוא חדשות על כמעט 100 ישויות המסייעות בדלת האחורית למכונת המלחמה של רוסיה. אנו נוקטים בפעולה זו כדי לצמצם עוד יותר את הכנסות האנרגיה של רוסיה. הנחיתי את הצוות שלי לבסס את התמיכה בחברה האזרחית, בתקשורת העצמאית ובאלה שנלחמים למען דמוקרטיה ברחבי העולם", מסר ביידן.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן במסיבת עיתונאים בבית הלבן לאחר מותו של נבלני, 16 בפברואר 2024 | צילום: Anna Moneymaker/Getty Images

שתפו: