כניסה
הרשמה לניוזלטר

הצוות המשפטי של טראמפ טוען שחשיפת הראיות שמסתיר סמית' תוכל להוכיח שהתביעה וממשל ביידן שיתפו פעולה כדי להפוך את הנשיא לשעבר למטרה, בעוד סמית' דוחה את הבקשות בשל רגישות המסמכים

אלעד נבו | 20 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

החוקר המיוחד במשפטו של טראמפ דורש שהראיות בתיק "פרשת המסמכים המסווגים" יישארו סודיות

ג'ק סמית', החוקר המיוחד בתביעה נגד נשיא ארה"ב לשעבר בפרשת המסמכים המסווגים, מתנגד לבקשת עורכי הדין של דונלד טראמפ לחשיפת הראיות במשפט המתוקשר. לאחר שבאמצע חודש פברואר הגישו עורכי דינו של טראמפ בקשה לחשוף לציבור את הראיות בהליך המתנהל נגדו, ב-16 בפברואר השיב סמית' מכתב תשובה לבית המשפט בו טען כי חשיפת הראיות "תחשוף עדים פוטנציאלים לסכנה משמעותית להטרדות, הפחדות ופעולות נקם".

תשובתו של סמית' הגיעה כמענה לבקשת עורכי דינו של טראמפ ב-15 בפברואר המבקשת מבית המשפט להכניס צו המתיר את חשיפת חומרי הגילוי, בטענה שקיימת "חזקה משפטית חזקה של גישה ציבורית בהליכים פליליים" שלטענתם גוברת על בקשתו של סמית' לשמור את הראיות מסווגות.

סמית' הגיב לארבע בקשות לחשיפה שהגיש צוות ההגנה של הנשיא לשעבר, ובהן דרשו: לחשוף תכתובות אי-מייל אישיות של אחד העדים; לצטט מתוך דברים שאמרו סוכן מיוחד של ה-FBI וסוכן של השירות החשאי; לצטט רשת דואר אלקטרוני של השירות החשאי האמריקאי; לצטט מזכר מיוחד שהוכן על ידי אנשי השירות החשאי, הנוגע לאבטחת מתחם מאר-א-לאגו בפלורידה, שם התגורר הנשיא לשעבר טראמפ.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ והחוקר המיוחד בתיק המסמכים המסווגים, ג'ק סמית' | צילום: Drew Angerer, David Dee Delgado/Getty Images

שתפו: