כניסה
הרשמה לניוזלטר

דמיטרי מדבדב מזהיר שניסיונות להחזיר את רוסיה ל”גבולות 1991″ ו”לוותר על הישגיה הטריטוריאליים באוקראינה”, יובילו ל”מלחמה עולמית עם מדינות מערביות תוך שימוש בכל הארסנל האסטרטגי של המדינה שלנו”

דורון פסקין | 20 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

נשיא רוסיה לשעבר מאיים במתקפה גרעינית נגד מדינות המערב

נשיא רוסיה לשעבר, דמיטרי מדבדב, איים אתמול במתקפה גרעינית נגד ארה"ב ובעלות בריתה אם הן יפעלו נגד רוסיה ויאלצו אותה "לוותר על הישגיה הטריטוריאליים באוקראינה".

מדבדב, שמשמש כיום כסגן ראש מועצת הביטחון הרוסית המנהלת את "המבצע הצבאי המיוחד" של מוסקבה באוקראינה, כבר איים בעבר בתקיפה גרעינית במספר הזדמנויות על רקע המלחמה באוקראינה. לאחרונה עשה זאת בקיץ 2023, במהלך מתקפת נגד אוקראינית שכשלה בניסיונה להחזיר לאוקראינה את השטחים שרוסיה סיפחה לעצמה.

עתה, כשהצמרת הרוסית חוששת מעוד מתקפת נגד אוקראינית, מדבדב פרסם אזהרה גרעינית חדשה. למרות האזהרות הקודמות, זו הפעם הראשונה שמדבדב מאיים בשימוש בנשק גרעיני אם אוקראינה ותומכיה במערב ינסו לאלץ את מוסקבה לוותר על השליטה בדונייצק, חרסון, לוהנסק וזפוריז'יה, שלפי הקרמלין הם חלק מרוסיה.

נשיא רוסיה לשעבר וסגן ראש מועצת הביטחון הרוסית, דמיטרי מדבדב, מדבר בפני חברי מועצת הביטחון הרוסית במוסקבה, 21 בפברואר 2022 | צילום: ALEXEY NIKOLSKY/Sputnik/AFP via Getty Images

שתפו: