כניסה
הרשמה לניוזלטר

נראה כי ישראל מנסה להפעיל מנוף לחץ על אינדונזיה, שאינה מקיימת קשרים דיפלומטיים עימה ותומכת בפלסטינים

דורון פסקין | 7 בפברואר 2024 | חדשות | 2 דק׳

דיווח: ישראל חוסמת את הצטרפותה של אינדונזיה ל-OECD

לפי דיווחים בתקשורת העולמית, ישראל חוסמת את הצטרפותה של אינדונזיה לארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD). על פי אותם דיווחים ישראל אינה בהכרח מתנגדת לחברותה של אינדונזיה בארגון, אולם במהלך פגישה שנערכה לאחרונה בהשתתפות נציגי המדינות החברות בארגון, ציינה ישראל את המצב במזרח התיכון ואת העדר היחסים הדיפלומטיים שלה עם אינדונזיה כנימוקים לכך. מועצת ה-OECD דורשת הסכמה פה אחד בנוגע לקבלת החלטות, ולכן לא ניתן להתחיל את תהליך ההצטרפות של אינדונזיה ללא הסכמתה של ישראל, החברה בארגון מאז 2010.

משרד החוץ בג'קרטה, בירת אינדונזיה, מסר בתגובה שאינדונזיה לא הייתה חלק מהפגישה המדוברת של ה-OECD, מאחר שאינה חברה בארגון. "אינדונזיה גם לא רואה שום קשר בין תמיכתה העקבית בפלסטין לבין חברותה ב-OECD", אמר דובר המשרד, לאלו מוחמד איקבאל, בתדרוך לעיתונאים ביום שני.

יצוין שאינדונזיה נחשבת לשותפה משמעותית של ה-OECD מאז 2007. אם תתקבל, אינדונזיה תהיה המדינה האסייתית השלישית החברה ב-OECD אחרי יפן ודרום קוריאה.

נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו וראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | צילום: Rick Rycroft - Pool/Getty Images, JACQUELYN MARTIN/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: