כניסה
הרשמה לניוזלטר

צו רשמי של מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב (HHS) מרחיב את המונח "מין" כך שיכלול את המילים "זהות מגדרית" ו"נטייה מינית". רופאים רבים דואגים שכתוצאה מכך יידרשו לבצע טיפולים לשינוי מין בילדים בניגוד לאמונתם ודעתם המקצועית

קרן זריהן | 31 בדצמבר 2023 | חדשות | 5 דק׳

ארה"ב: 3,000 רופאים תובעים את משרד הבריאות עקב צו העשוי לכפות עליהם ביצוע טיפולים לשינוי מין

קבוצה של 3,000 רופאים ואנשי מקצוע בתחום הרפואה תובעים את מחלקת הבריאות ושירותי האנוש של ארה"ב (HHS) עקב צו רשמי ממאי 2021, המרחיב את המונח "מין" בחוקי זכויות אזרח פדרליים כך שיכלול את המילים "זהות מגדרית" ו"נטייה מינית". זאת בשל החשש שבעקבות ההרחבה ניתן יהיה לכפות על רופאים לבצע טיפולי שינוי מין בניגוד לדעותיהם ואמונתם. בית המשפט לערעורים בסינסינטי שמע טיעונים בעל פה ב-6 בדצמבר השנה, והדיון על ההחלטה עשוי להימשך עד שלושה חודשים.

הצו הרשמי של HHS הגיע בעקבות צו נשיאותי שיצא ארבעה חודשים קודם לכן, ב-20 בינואר 2021, על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. הצו הרחיב את הפרשנות של המונח "מין" מעבר לביולוגיה של אדם, כך שיכלול גם "זהות מגדרית" או "נטייה מינית" מוצהרת של אדם: "צריך להתייחס לכל אדם בכבוד ובהגינות, ואדם צריך להיות מסוגל לחיות ללא פחד, לא משנה מי הם או את מי הם אוהבים", נכתב בצו של ביידן. "ילדים צריכים להיות מסוגלים ללמוד מבלי לדאוג אם תימנע מהם גישה לשירותים, לחדר ההלבשה או לעסוק בספורט בבית הספר. מבוגרים צריכים להיות מסוגלים להתפרנס ולעסוק במקצוע בידיעה שהם לא יפוטרו, יורדו בדרגה או יתנכלו להם בגלל מי שאיתו הם הולכים הביתה או בגלל שהם מתלבשים לא בהתאם לסטריאוטיפים מבוססי מין. אנשים צריכים להיות מסוגלים לקבל שירותי בריאות ולהבטיח קורת גג לעצמם מבלי להיות נתונים לאפליה מינית. כל האנשים צריכים לקבל יחס שווה על פי חוק, ללא קשר לזהות המגדרית או הנטייה המינית שלהם", נכתב בצו.

קבוצת הרופאים טוענת כאמור כי הצו, לצד דברים אחרים, יכפה על רופאים המקבלים מימון פדרלי לספק טיפול "מאשר מגדר" לילדים שרוצים לעבור שינוי מין, כולל מתן מרשם לטיפולים הורמונליים וחוסמי הורמונים, וביצוע ניתוחים כמו הסרת שדיים. לדברי הרופאים, הצו ייאלץ אותם לספק טיפול מסוג זה גם אם הם חושבים שהוא פסול מבחינה רפואית עבור המטופל, או אם הוא נוגד את אמונתם הדתית, מה שלדבריהם הופך את הצו לבלתי חוקתי.

איור: The Epoch Times, Getty Images, Shutterstock

שתפו: