כניסה
הרשמה לניוזלטר

פרופ' ג'ון שטראוס הורחק מתפקידו לאחר שהופץ סרטון בו סולפו דברים שאמר נגד חמאס. כעת בוטלו ההגבלות נגדו, אבל האוניברסיטה עדיין חוקרת את הדברים

דורון פסקין | 5 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

אוניברסיטת דרום קליפורניה החזירה לתפקידו את הפרופסור היהודי שהורחק בשל התבטאויות נגד חמאס

הפרופסור היהודי ג'ון שטראוס, מרצה לכלכלה מאוניברסיטת דרום קליפורניה (USC), הורשה לחזור ללמד בקמפוס, לאחר שהורחק ממנו בעקבות אמירות שהשמיע כביכול נגד פלסטינים. כך מסרה עורכת דינו. USC פרסמה הודעה לפיה "כל ההגבלות שהוטלו בעבר על פרופ' שטראוס הוסרו כעת".

הפרשה החלה ב-9 בנובמבר, כאשר נתקל פרופ' שטראוס בן ה-72 במחאת סטודנטים בשטח האוניברסיטה, שקראו להפסקת אש ברצועת עזה וערכו טקס זיכרון להרוגים העזתים. שטראוס טען כי שמע מצד המפגינים גם קריאות קיצוניות להשמדת ישראל, אולם הללו הכחישו זאת מאוחר יותר. במהלך חילופי דברים עם המפגינים, אמר להם שטראוס שהם בורים, ולאחר מכן הוסיף: "חמאס הם רוצחים. זה כל מה שהם. צריך להרוג כל אחד מהם, ואני מקווה שכולם ייהרגו".

סטודנטים פרו-פלסטינים הקליטו את דבריו של שטראוס, והווידאו שהועלה לרשת הפך לוויראלי. עד מהרה הופיעה גרסה ערוכה ומניפולטיבית, שהשמיטה את התייחסותו של שטראוס לחמאס ויצרה את הרושם שהוא מייחל למותם של "כל הפלסטינים". אמירה מפוברקת שעוררה תגובות קשות וקריאה לראשי האוניברסיטה לפטרו. למעלה מ-7,000 אנשים חתמו על עצומה מקוונת הקוראת ל-USC לסיים את עבודתו של שטראוס, ואילו כ-21,000 חתמו על עצומה נגדית, שקראה להחזרת הפרופ' היהודי לקמפוס. בעקבות זאת USC הודיעה על נקיטת צעדים נגדו.

אוניברסיטת דרום קליפורניה (USC) בלוס אנג'לס, 11 במרץ 2020 | צילום: Frederic J. Brown/AFP via Getty Images

שתפו: