כניסה
הרשמה לניוזלטר

בנאומו טען נשיא רוסיה כי מדינתו “עומדת בחזית בניית סדר עולמי הוגן יותר”, והדגיש: “ללא רוסיה ריבונית וחזקה, לא תיתכן מערכה בינלאומית מתמשכת ויציבה”

דורון פסקין | 3 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

פוטין: רוסיה נלחמת לא רק למען חירותה, אלא למען “חירותו של כל העולם” מפני “הדיקטטורה” האמריקנית

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאם ביום שלישי (28 בנובמבר) באמצעות הווידאו בפני מליאת מועצת העם הרוסית העולמית, והצהיר כי רוסיה נלחמת למען "חירותו של כל העולם" מפני "הדיקטטורה" האמריקנית. נושא הפורום, שציין 30 שנה להקמת המועצה, היה "ההווה והעתיד של העולם הרוסי". באירוע השתתפו הפטריארך של מוסקבה ורוסיה כולה, קיריל הראשון, וכן נציגי הכנסייה הרוסית האורתודוקסית וארגונים דתיים אחרים ברוסיה, גופים ממשלתיים, עמותות ציבוריות ואנשי אקדמיה ותרבות בולטים.

במהלך נאומו הדגיש פוטין כי רוסיה "נלחמת לא רק למען חירותה של רוסיה, אלא למען החופש של העולם כולו", והוסיף: "אנחנו יכולים לומר בכנות שהדיקטטורה של הגמון אחד [קרי, ארה"ב] הופכת לרעועה. אנחנו רואים את זה, וכולם רואים את זה עכשיו. זה יוצא משליטה ופשוט מסוכן לאחרים. זה ברור כעת לרוב הגלובלי. אבל שוב, המדינה שלנו היא שעומדת כעת בחזית בניית סדר עולמי הוגן יותר. ואני רוצה להדגיש זאת: ללא רוסיה ריבונית וחזקה, לא תיתכן מערכת בינלאומית מתמשכת ויציבה.

"אנחנו מכירים את האיום שאנחנו מתנגדים לו. רוסופוביה וצורות אחרות של גזענות וניאו-נאציזם הפכו כמעט לאידיאולוגיה הרשמית של אליטות השלטון המערבי. הן מכוונות לא רק נגד רוסים אתניים, אלא נגד כל הקבוצות (האתניות) שחיות ברוסיה: טטרים, צ'צ'נים, אווארים, טוביניאנים, בשקירים, בוריאטים, יאקוטים, אוסטיים, יהודים, אינגושים, מארי ואלטאי. יש רבים מאיתנו, אולי לא אוכל להזכיר כל קבוצה עכשיו, אבל שוב, האיום מופנה נגד כל העמים של רוסיה.

מקור: Kremlin.ru

שתפו: