כניסה
הרשמה לניוזלטר

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו: "התבטאות מבישה"

דורון פסקין | 30 בנובמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

ראש ממשלת ספרד ביקר את ישראל. ישראל נזפה בשגריר הספרדי, והחזירה "להתייעצויות" את השגרירה הישראלית בספרד

לאחר שאמר בשבוע שעבר כי מספר ההרוגים הפלסטינים "בלתי נסבל", ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ז התבטא שוב נגד ישראל. בראיון שנתן היום בבוקר, ראש הממשלה הספרדי הטיל ספק בנכונות תגובתה של ישראל לפיגועי הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, והצהיר שיש לו "ספקות אמיתיים" אם ישראל עומדת בחוק ההומניטרי הבינלאומי בעת שהיא תוקפת ברצועה.

בתגובה נמסר מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ראש הממשלה הנחה את שר החוץ אלי כהן להזמין את שגריר ספרד בישראל לשיחת נזיפה לאחר "ההתבטאות המבישה" של ראש ממשלת ספרד "ביום שבו מחבלי חמאס רוצחים ישראלים בירושלים בירתנו".

לפני כשעה כתב שר החוץ אלי כהן ב-X כי בעקבות ההתבטאות הזו הוא החליט לקרוא לשגרירת ישראל בספרד לחזור להתייעצויות. "בעקבות דבריו המקוממים של ראש ממשלת ספרד, שחוזר שוב על האשמות חסרות בסיס, החלטתי לקרוא לשגרירת ישראל בספרד לשוב להתייעצויות בירושלים. ישראל פועלת ותמשיך לפעול על פי החוק הבינ״ל ואנחנו נמשיך במלחמה עד לשחרור כל החטופים ועד לחיסול החמאס בעזה. ‏יש רק גורם אחד שאחראי על הטבח של השביעי באוקטובר ועל המצב בעזה כיום, והוא ארגון הטרור חמאס שמבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות נגד אזרחי ישראל ונגד תושבי רצועת עזה".

ראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ז | צילום: Pablo Blazquez Dominguez/Getty Images

שתפו: