כניסה
הרשמה לניוזלטר

על פי טיוטת החוק שמציע משרד הפנים הרוסי, מבקרים יידרשו להתחייב להימנע מהכפשת מדיניות ממשלת רוסיה, מקידום תפיסות להט"ב ועוד

קרן זריהן | 30 בנובמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

הצעת חוק ברוסיה: מבקרים זרים יידרשו לחתום על "הסכם נאמנות"

משרד הפנים הרוסי ניסח הצעת חוק שלפיה יידרשו מבקרים זרים הנכנסים לרוסיה לחתום על טופס הסכמה, או "הסכם נאמנות", בו הם מתחייבים להימנע מהכפשת מדיניות ממשלת רוסיה ומהתכחשות לערכי המשפחה המסורתיים. כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות הממשלתית Tass.

"טופס הסכם הנאמנות [המוצע] מייצג גם היתר מרשויות ממשלת רוסיה המאפשר לאזרח זר נתון להיכנס לרוסיה, מצד אחד, ומצד שני את הסכמתו של הזר לציית לאיסורים הקיימים, שמטרתם להבטיח את ההגנה על אינטרסים לאומיים רוסיים", נכתב בטיוטת החוק, על פי Tass. לא ברור אם רק מבקרים לזמן קצר יידרשו לחתום על הטופס, או גם זרים שקיבלו אשרות לטווח ארוך לחיות ולעבוד ברוסיה.

הצעת החוק תחייב את הזרים לא "להכפיש" את מדיניותה ואת המנהיגים הפוליטיים של רוסיה, דבר שעשוי להתפרש כאיסור ביקורת על מלחמת רוסיה באוקראינה, בין היתר. כמו כן, נאסר "להפיץ מידע שמטרתו לזלזל או לעודד התכחשות לערכים מוסריים ואחרים [...] לרבות תפיסת מוסד הנישואין כאיחוד בין גבר לאישה, וערכים הקשורים למשפחה, לאימהות, אבהות וילדות". נוסף על כך יידרשו הזרים גם להימנע מתעמולה של "יחסי מין לא מסורתיים" (להט"ב), או "לעוות את האמת ההיסטורית הנוגעת להישגו של העם הסובייטי בהגנה על מולדתו ותרומתו לניצחון על הפשיזם".

הקרמלין, מגדל ספאסקאיה וכנסיית וסילי הקדוש | צילום: NATALIA KOLESNIKOVA/AFP via Getty Images

שתפו: