כניסה
הרשמה לניוזלטר

סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי סעודיה פנתה לאיראן במספר ערוצים מאז תחילת המלחמה, בניסיון למנוע הסלמה אזורית ולחזק את הקשרים בין שתי המדינות

דורון פסקין | 30 בנובמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

דיווח: סעודיה הציעה לאיראן תמריצים כלכליים כדי שתרסן את ארגוני הטרור שתחת חסותה

ערב הסעודית הציעה לאיראן להגדיל את שיתוף הפעולה וההשקעות שלה במדינה, אם משטר האייתולות ימנע משלוחיו להרחיב את העימות הנוכחי בין ישראל לחמאס למלחמה אזורית, נטען בדיווח של סוכנות הידיעות בלומברג.

לדברי הסוכנות, מקורות ערביים ומערביים, השומרים על עילום שם בשל רגישות הנושא, מסרו כי ההצעה הסעודית הועברה לאיראנים ישירות במספר ערוצים ישירים ועקיפים מאז התקפת חמאס ב-7 באוקטובר. על פי אותם מקורות, האפשרות לשותפות עמוקה יותר בין שתי המדינות עלתה גם בפגישה בין יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, לנשיא איראן, אבראהים ראיסי, שהתקיימה בשולי הפסגה הערבית-אסלאמית בנושא המשבר בעזה, שנערכה בריאד מוקדם יותר החודש.

סוכנות בלומברג טוענת כי מקור סעודי מסר לה שיורש העצר מתמקד בעצירת ההסלמה. לדבריו, מוחמד בן סלמאן ועוזריו הביעו במהלך פגישותיהם עם פקידים איראנים "דאגה סעודית לגבי תמיכתה של איראן בארגונים חמושים בעולם הערבי, ובנוסף עסקו ביתרונות של שיתוף פעולה".

נשיא איראן אברהים ראיסי ויורש העצר וראש ממשלת ערב הסעודית, מוחמד בן סלמאן | צילום: ATTA KENARE/AFP via Getty Images, EVELYN HOCKSTEIN/POOL/AFP via Getty Images

שתפו: