כניסה
הרשמה לניוזלטר

מטוסי V-22 Osprey ידועים לשמצה בשל מספר התאונות הגבוה שגרמו מאז כניסתם לשירות, כולל בזמן האחרון

דורון פסקין | 29 בנובמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

המטוס של צבא ארה"ב שהתרסק באוקיינוס ליד יפן – דגם מועד לפורענות

מטוס V-22 Osprey של צבא ארה"ב התרסק אתמול (רביעי) באוקיינוס במערב יפן, כשעל סיפונו שמונה אנשים. כך דיווח משמר החופים של יפן. דובר משמר החופים, שצוטט על ידי סוכנות רויטרס, אמר שאין לו פרטים נוספים על התקרית שהתרחשה ליד האי יאקושימה ביפן, כולל אודות מצבם של הנוסעים. זמן קצר לאחר הדיווח, הצהיר דובר של כוחות ארה"ב באזור שהם עדיין אוספים מידע על התקרית.

ההתרסקות אירעה קצת לפני 3 בצהריים בשעון מקומי, ועדי ראייה מסרו שהמנוע השמאלי של המטוס נראה בוער בזמן שהמטוס התרסק לכיוון הים. כך דיווחה רשת השידור היפנית MBC.

מטוס V-22 Osprey מתוצרת חברות בל ובואינג, המשלב יכולות של מסוק ומטוס, כונה בעבר בתקשורת "המטוס הצבאי האמריקני השנוי ביותר במחלוקת בהיסטוריה", וזכה ללא מעט ביקורת מאז הוטס לראשונה בשנת 1989. הסיבה לכך היא מספר תאונות בהן היו מעורבים מטוסים מסוג זה, כולל ממש באחרונה. כך, למשל, באוגוסט האחרון התרסק אוספרי אמריקני מול חופי צפון אוסטרליה בזמן שהעביר חיילים במהלך תרגיל צבאי שגרתי. שלושה נחתים נהרגו בתקרית זו. התרסקות נוספת התרחשה באוקיינוס מול האי הדרומי של יפן, אוקינאווה, בדצמבר 2016, והובילה לקרקוע זמני של המטוס על ידי צבא ארה"ב.

מטוס V-22 Osprey של צבא ארצות הברית | צילום: JONATHAN NACKSTRAND/AFP via Getty Images

שתפו: