כניסה
הרשמה לניוזלטר

ספינת הקרב מייסון, בסיוע כלי שיט וטיס אחרים, נענתה לקריאת המצוקה של המכלית והצליחה לשחרר אותה מידי החוטפים הלא מזוהים. במהלך החילוץ נורו טילים לעבר הספינה

דורון פסקין | 27 בנובמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

המכלית שנחטפה ליד חופי תימן חולצה על ידי הצבא האמריקני

הצבא האמריקני חילץ הלילה את המכלית "סנטרל פארק", הנמצאת בבעלות איש עסקים ישראלי, לאחר שחמושים לא מזוהים השתלטו עליה אתמול ליד חופי תימן. כך נאמר בהודעה שפרסם פיקוד המרכז האמריקני ב-X.

בהודעה נאמר כי ספינת הקרב USS מייסון, בסיוע ספינות נוספות מכוח המשימה הבינלאומי נגד פיראטיות הפועל באזור וכלי טיס הנלווים אליהם, הגיבו לקריאת מצוקה מהמכלית לאחר שחמושים בלתי מזוהים עלו עליה. עם הגעת הכוחות האמריקניים למכלית הם דרשו לשחררה. "בעקבות זאת, חמישה חמושים ירדו מהספינה וניסו לברוח באמצעות הסירה הקטנה שלהם. ספינת מייסון רדפה אחרי התוקפים, ובסופו של דבר הם נכנעו. הצוות של הסנטרל פארק בטוח כרגע", נכתב בהודעה של פיקוד המרכז. יצוין שמייסון מהווה חלק מקבוצת התקיפה של נושאת המטוסים דווייט אייזנהאואר, שנשלחה לאזור עם תחילת המתיחות ב-7 באוקטובר.

ההודעה הוסיפה כי הכוחות המחלצים פעלו תחת אש: "בערך בשעה 1:41 ב-27 בנובמבר, שעון צנעא, נורו שני טילים בליסטיים מאזורים שבשליטת החות'ים בתימן לעבר המיקום הכללי של ספינת מייסון. הטילים נחתו במפרץ עדן כ-10 מיילים ימיים מהספינות", נכתב בהודעת הפיקוד. הטילים נורו בזמן שמייסון השלימה את תגובתה לקריאת המצוקה של המכלית, ולא גרמו נזקים או פגיעות בנפש.

המכלית "סנטרל פארק" | צילום מסך מטוויטר / השימוש נעשה לפי סעיף 27 א׳

שתפו: