כניסה
הרשמה לניוזלטר

בימים האחרונים פורסם כי צוללת תקיפה אמריקנית עם טילי שיוט הגיעה למזרח התיכון. כדי להבין מה משמעות המהלך, ומה מטרות הצוללת, שוחחנו עם תא"ל (במיל') יובל צור, לשעבר מפקד שייטת הצוללות וסגן מפקד חיל הים

יובל גומא | 7 בנובמבר 2023 | חדשות | 4 דק׳

מפקד שייטת הצוללות לשעבר: אין ספק שארה"ב פרסה באזור צוללות נוספות כחלק מיכולות התקיפה שלה

פיקוד המרכז האמריקני במזרח התיכון פרסם ב-5 באוקטובר פוסט ב-X, בו צוין כי צוללת מסדרת "אוהיו" הגיעה לתחום אחריותו של הפיקוד. לפוסט התלוותה תמונה של הצוללת עוברת בתעלת סואץ מתחת לגשר אל סלאם, הממוקם צפונית-מזרחית לקהיר. בפוסט לא צוין איזו צוללת מסוג אוהיו נשלחה, אך לפי ההערכות מדובר בצוללת "פלורידה" מסוג אוהיו SSGN. כדי לקבל עוד מידע על הצוללת ובכדי להבין לאיזו מטרה היא נשלחה לאזור, שוחחנו עם תא"ל (במיל') יובל צור, לשעבר מפקד שייטת הצוללות וסגן מפקד חיל הים.

"שמעתי כמה כתבים יוצאים מגדרם בשל העובדה שהגיעה לאזור צוללת גרעינית. אז בוא נעשה סדר: כל הצוללות האמריקניות הן גרעיניות", אומר צור. "כשמשתמשים במינוח 'צוללת גרעינית', מתכוונים לכך שההנעה שלה (propulsion) היא הנעה גרעינית. הסיבה שההנעה היא גרעינית קשורה לעובדה שארצות הברית היא מעצמה, ולכן היא צריכה שהצוללות שלה יוכלו לחצות אוקיאנוסים במהירות מאוד גבוהה. כלומר, הסיבה שהצוללות הן גרעיניות היא בשל מהירות התנועה שהן נדרשות לעבור מזירה לזירה".

צור מסביר כי הצוללות האמריקניות מסוג "אוהיו" מתחלקות לשני סוגים: כאלו שהן מסוג SSGN וכאלו מסוג SSBN. "ה-B ב-SSBN מייצגת את המילה ''Ballistic ('בליסטי'), ומתייחסת לטילים הבליסטיים שהצוללות יכולות לשאת, שהם בעלי ראש נפץ גרעיני. לעומת זאת, ה-SSGN אלו צוללות שנושאות לרוב נשק קונבנציונלי, בעיקר טילי שיוט".

מתוך עמוד ה-X של פיקוד המרכז של צבא ארה"ב במזרח התיכון

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: