כניסה
הרשמה לניוזלטר

בן שפירו טוען בספרו כי הציוויליזציה המודרנית נמצאת במאות האחרונות בנסיגה לעבר חברה פגאנית

נדב רט | 14 בפברואר 2022 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

של מי ההיסטוריה הזאת

בן שפירו הוא עיתונאי ומרצה אמריקני, יהודי דתי, המפורסם בעיקר במאבקיו הבלתי מתפשרים על דעותיו השמרניות, בקמפוסים ובתקשורת האמריקנית. הוא סובל ממתקפות קשות מכל עבר. במהלך הבחירות הסוערות בין טראמפ לקלינטון בשנת 2016, במהלכן השמיע ביקורת על שני המועמדים, הוא הפך ליעד למתקפות אנטישמיות רבות. לפי נתוני הליגה נגד השמצה, כ-19,253 ציוצים אנטישמיים כוונו אל עיתונאים בתקופה שבין אוגוסט 2015 ליולי 2016, ומתוכם זכה שפירו לבדו ב-38 אחוז. 7,400 ציוצי שטנה כיוונו את חיציהם אליו.

בספרו "הצד הנכון של ההיסטוריה" מוכיח שפירו כי הוא לא רק עיתונאי אלא איש רוח וספר, אשר בונה את טיעוניו לתלפיות מתוך רקע נרחב ומקיף בהיסטוריה, בפילוסופיה, בסוציולוגיה וברוח. הוא מציג את טיעוניו בתמציתיות ובאופן סדור ומובנה, ומאפשר הצצה משמעותית אל עולם הרוח העומד בבסיס טענותיו החברתיות.

שפירו טוען כי הציוויליזציה שלנו נבנתה על שני אדנים: הראשון, הערכים היהודים, המובאים בספר כ"תפיסה היודו-נוצרית", בזכות היות הנצרות המפיצה הגדולה ביותר של הרעיונות היהודיים. ערכים אלו הביאו לאנושות את ההסתכלות כלפי מעלה – אל התכלית, אל הרוחני והנשגב, אל נקודת אחיזה רוחנית הנמצאת מחוץ לנו, ושחררה את העולם מכבלי האלילות הפגנית ששלטו בו עד לפריצת היהדות אל במת ההיסטוריה. האדן השני – חוכמת יוון, ששמה את כובד משקלה על היכולת השכלית של האדם, ועל הכוח שלו לחקור בתבונתו את העולם סביבו לטובת המשך פיתוחו ושגשוגו הפיזי והכלכלי. תבונה זו היא העומדת בבסיס כל ההתפתחות המדעית.

בן שפירו, "הצד הנכון של ההיסטוריה", הוצאת מטר, נובמבר 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: