כניסה
הרשמה לניוזלטר

איך לכתוב "אֶת" ולא לדבר "על" מבית היוצר של הסופרת פלאנרי או'קונור

גלית דהן קרליבך | 13 בדצמבר 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

גאולה וישועה בתוך קדרה מהגיהינום

בתזמון מצוין תורגמו כעת לעברית שני ספרים של הסופרת פלאנרי או'קונור: "טבעה ומטרתה של הסיפורת" – אוסף כתבים של הסופרת בהוצאת דחק (בתרגומו של יהודה ויזן), והשני – הרומן "דם חכם".

קריאה בספר המסות משלימה מאוד את חווית הקריאה החושית והחושנית של הרומן – נושא שאו'קונור מרבה לדבר עליו במסותיה ובספריה. למשל, במסה "טבעה ומטרתה של הסיפורת" שבה מתארת או'קונור את ההכרח של הסופר ליצור בכל החושים, לכתוב "את" ולא לדבר "על". או'קונור יוצאת נגד הרעיון שספרות היא על תוכן מסוים וכדי להמחיש את דבריה היא מביאה קטע מתוך הספר "מאדאם בובארי":

"היא פרטה על המנענעים בביטחון, וידיה חלפו על כל המקלדת מלמעלה למטה בלא להיעצר. בגלל הזעזועים שזעזעוהו ידיה נשמע הכלי הישן, שמיתריו זמזמו, עד לקצה הכפר כאשר החלון היה פתוח, ותכופות היה לבלרו של שליח בית הדין, שעבר בדרך הראשית בגילוי ראש ובאנפילאות לרגליו, נעמד להקשיב לה וגיליון הנייר שלו בידו".

פלאנרי או'קונור, "דם חכם", תרגום: דבורה שטיינהרט, הוצאת כרמל, אוקטובר 2021

גאולה וישועה בתוך קדרה מהגיהינום

איך לכתוב "אֶת" ולא לדבר "על" מבית היוצר של הסופרת פלאנרי או'קונור

גלית דהן קרליבך | 13 בדצמבר 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

פלאנרי או'קונור, "דם חכם", תרגום: דבורה שטיינהרט, הוצאת כרמל, אוקטובר 2021

בתזמון מצוין תורגמו כעת לעברית שני ספרים של הסופרת פלאנרי או'קונור: "טבעה ומטרתה של הסיפורת" – אוסף כתבים של הסופרת בהוצאת דחק (בתרגומו של יהודה ויזן), והשני – הרומן "דם חכם".

קריאה בספר המסות משלימה מאוד את חווית הקריאה החושית והחושנית של הרומן – נושא שאו'קונור מרבה לדבר עליו במסותיה ובספריה. למשל, במסה "טבעה ומטרתה של הסיפורת" שבה מתארת או'קונור את ההכרח של הסופר ליצור בכל החושים, לכתוב "את" ולא לדבר "על". או'קונור יוצאת נגד הרעיון שספרות היא על תוכן מסוים וכדי להמחיש את דבריה היא מביאה קטע מתוך הספר "מאדאם בובארי":

"היא פרטה על המנענעים בביטחון, וידיה חלפו על כל המקלדת מלמעלה למטה בלא להיעצר. בגלל הזעזועים שזעזעוהו ידיה נשמע הכלי הישן, שמיתריו זמזמו, עד לקצה הכפר כאשר החלון היה פתוח, ותכופות היה לבלרו של שליח בית הדין, שעבר בדרך הראשית בגילוי ראש ובאנפילאות לרגליו, נעמד להקשיב לה וגיליון הנייר שלו בידו".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
החיים מראים לנו שאנחנו מריונטות

מאיה מזרחי

השחקנית יבגניה דודינה מאמינה בגורל מלמעלה ולא אוהבת ששואלים אותה על מזג האוויר...

"הפנינו את הגב ליופי ואנחנו מוקפים היום בכיעור"

מאיה מזרחי

כיצד קבוצה של מרקסיסטים גרמנים חדרה למוסדות הגבוהים במערב והצליחה לשנות את אחד התחומים החשובים בחברה שלנו – "האמנות היפה" ותפיסת היופי...

כוחם של "הפורחים מאוחר"

מאיה מזרחי

ברוכים הבאים לעולמו של ריץ' קרלגארד, בו "הבינוני" – גדול...

פיבקו מתרגל למיינסטרים

איל לוינטר

הוא היה הילד הרע של עולם האדריכלות ונחשב לזאב הבודד של האלפיון העליון כעת אילן פיבקו מתנער מהדעות הקדומות ועושה בתים...

השראה: האישה היחידה בעולם שמכירה את סוד טוויית המשי מהים

וו מינגרן

צ'יארה ויגו מהאי סרדינה שבאיטליה יוצאת פעם בשנה למשימה מיוחדת. באביב, ביום מסוים שרק היא יודעת איזה, היא לוקחת את סירתה ושטה בים. בנקודה מסוימת, היא עוצרת....

ביער מאַת האקרים

מאיה מזרחי

"כריסטופר! כריסטופר רובין, אני מבקש ממך לעצור!" הילד עצר והסתובב לעבר אביו בחיוך. ברגע שהתקרב, החל כריסטופר שוב לרוץ. "עצור, לאן אתה כל כך ממהר?" תפס אותו אביו מאחור. "אני ואדוארד הולכים לראות את ויני", ענה כריסטופר כשהוא...

שתפו: