כניסה
הרשמה לניוזלטר

ג'יימס וולסי, לשעבר ראש הסי-איי-אי, ויון מיחאי פצ'פה, שהיה ראש שירות ביון החוץ של רומניה הקומוניסטית, מנתחים את הראיות בספר חדש

דורית דינור | 12 במאי 2021 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

האם רוצחו של הנשיא קנדי היה סוכן ק.ג.ב?

ב-22 בנובמבר 1963 לחץ לי הארווי אוסוואלד על ההדק ורצח את נשיא ארה"ב, ג'ון פ. קנדי, בדאלאס שבטקסס. עובדה זאת ידועה לכול, אולם ארבע ועדות החקירה שהתנהלו במשך 58 השנים שחלפו מאז, עדיין לא הסירו את הספק בשאלה האם אוסוואלד אכן פעל לבד או שהיה מישהו מאחורי הקלעים שהפעיל אותו ממניעים כלשהם. תיאוריות הקונספירציה סביב הנושא היו רבות, החל ממעורבותה של המאפיה דרך ה-סי-איי-אי ועד כוונותיו הזדוניות של לינדון ג'ונסון, שהיה באותה תקופה סגן הנשיא, להתמנות לנשיא בעקבות הרצח.

בין כל התיאוריות, ישנה תיאוריה נוספת שנזנחה כבר בשלבים הראשונים בחקירה, מיד גם נבין למה – התיאוריה של מעורבות רוסית ברצח. ספר חדש טוען שניקיטה חרושצ'וב, לשעבר ראש ממשלת בריה"מ, והק.ג.ב נתנו הנחיות לחיסולו של קנדי, ושהראיות לכך מוצפנות ב-26 הכרכים של ועדת וורן – הוועדה הרשמית שמינה נשיא ארה"ב, לינדון ג'ונסון, לחקירת ההתנקשות.

הספר מנתח את הראיות ומציג ממצאים שכביכול מוכיחים כי אוסוואלד נפגש במקסיקו סיטי בחשאי עם "החבר קוסטין" שזוהה על ידי הסי-איי-אי כסוכן במחלקה ה-13 של הק.ג.ב שהתמקדה בחיסולים בחו"ל. נוסף לכך, מרינה, אשתו של אוסוואלד, הגיעה לארה"ב עם תעודת לידה מזויפת והזוג תכנן לשוב לבריה"מ מיד לאחר שאוסוואלד יבצע את משימתו. מכתב שכתבו מרינה ולי אוסוואלד לשגרירות רוסיה ובו בקשה דחופה לקבל ויזה – מוכיח זאת.

Woolsey, Pacepa, "Operation Dragon: Inside the Kremlin's Secret War on America", Feb. 2021

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: