כניסה
הרשמה לניוזלטר

סיפורה הלא שגרתי של טל נברו, שמלמדת אנשים איך להשפיע דרך הרשתות החברתיות

צוות מגזין אפוק | 4 בפברואר 2013 | תרבות ואמנות | 7 דק׳

ליידי "לייק"

ריך להבין מה אנשים מחפשים במדיה החברתית, ולתת להם את זה", אומרת טל נברו, 31, מומחית לשיווק ברשתות החברתיות שהצליחה להגיע לכמה עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות השונות. "צריך לתת ערך, לרגש, לשאול איזושהי שאלה שתניע לפעולה. המשאב הכי חשוב במדיה החברתית זה לא כסף, אלא תשומת הלב, הכיף והערך המוסף".

עד לפני שלוש שנים נברו לא הייתה מוכרת בכלל. היום כשהיא מעלה פוסט או תמונה לפייסבוק היא מקבלת מאות לייקים. השיא שלה בינתיים הוא 5,400 לייקים
לפוסט.

את יום ההולדת ה-31 שלה בחרה נסיכת המדיה החברתית החדשה לבלות בבית החולים שניידר עם ילדים חולי סרטן, לחלק להם ממתקים ולעשות להם הפעלות. למחרת נסעה לצפון לאזכרה של אימה שנפטרה ממחלת הסרטן לפני שלוש שנים. באותו הערב, כשהיא עדיין עם עיניים נפוחות מדמעות, נפגשנו לריאיון. במהלך הריאיון אני מנסה להבין את נוסחת ההצלחה שלה בפייסבוק. תשובות אני לא מוצאת בקלות, אבל סיפורים צבעוניים אני שומעת לא מעט.

"את שארית חיי אמלא רק בהגשמות"

נברו נולדה בניו יורק, ובגיל שנה חזרה עם הוריה לארץ, אל הקריות. אביה מצא עבודה בחברת החשמל, ואימה באל על. לאחר שהשתחררה מהצבא, שם שירתה בתור קצינת קשר ומחשבים, נסעה לניו יורק שוב, שכרה דירה במנהטן, ציירה ומכרה את ציוריה לגלריות.

לאחר מכן נסעה להודו לבד לטיול ארוך, חזרה לניו יורק, אבל לא לזמן ארוך. נברו החליטה להתמקם באי קסום בקריביים, מוקף בשוניות אלמוגים, יחד עם בעלה – צלם צרפתי שהכירה דרך האינטרנט. היא הקימה יחד עם בעלה עסק לשיווק באינטרנט, ועסק נוסף למכירת ציוד לגלישת "קייט סרפינג". התחנה הבאה של הזוג הייתה פלורידה.

הקשר עם המשפחה שנשארה בארץ הפך להיות וירטואלי. בהתחלה באמצעות תוכנות למסרים מידיים, ולאחר מכן ברשת החברתית "מיי ספייס". נברו החלה להבין את הפוטנציל האדיר של המדיה החברתית, והחלה להשתמש בה ככלי שיווקי.

מחלתה הפתאומית של אימה החזירה אותה לארץ, מה שגרם לגירושיה. לאחר שנפטרה אימה, עברה נברו לתל אביב ונשבעה שתהיה שמחה לנצח. "באותו יום ארור וגשום בבית הקברות, הבטחתי לעצמי", היא כתבה באחד הפוסטים שלה, "שאת שארית חיי מהיום והלאה אמלא רק בהגשמות, בנתינה ובדברים משמחים שיסתמו את החורים שנפערו עקב אבדנה בנבכי הנשמה".

נברו ייסדה את מחלקת המדיה החברתית בקבוצת הפרסום "אדלר חומסקי". אבל אחרי שנה היא התגעגעה לעצמאות שלה. היא פרשה מהחברה והקימה מכללה שעסקה בשיווק במדיה החברתית. במכללה העבירה נברו קורסים והדרכות למאות אנשים מתחומים שונים, ביניהם חדשות 2, נטוויז'ן, חברת החשמל ואול ג'ובס. לא מזמן נמכרה המכללה, ונברו עובדת כיום כעצמאית.

סוד ההצלחה בפייסבוק

אני מבקשת מנברו לספר לי מעט מתוך מה שהיא מלמדת את הלקוחות שלה.

"אדם שמתחיל לעבוד עם הפלטפורמות האלה צריך לזכור שהוא לא רק פותח דף בפייסבוק, אלא גם צריך ל דעת לנהל אותו", מסבירה נברו, "לבנות לו אסטרטגיה נכונה, לדעת להבין מי הקהל שלו, איזו שפה הוא ידבר איתו, איזה עולם תוכן הוא ייצור לו.

"צריך לזכור שבסופו של דבר ההבדל העיקרי בין המדיה החברתית הוא שבמדיה המסורתית המסר שהמשווק מוציא הוא מכיוון אחד, להרבה אנשים, ללא אפשרות לקבל פידבק. ואילו במדיה החברתית, לא צריך להוציא מסר, אלא ליצור סיפור סביב המותג, החברה או השירותים שהעסק נותן, ולדאוג שזה יתגלגל בין הרבה אנשים. יש פה דיאלוג, לא מונולוג. זה לא חד-כיווני. הרבה אנשים מעבירים הרבה תכנים להרבה אנשים. כל ההתנהלות היא אחרת, החשיבה היא אחרת, וצריך להבין את זה עד הסוף כדי לעשות את זה בצורה הכי נכונה".

טל נברו

צילום: יאירה יסמין

מה תייעצי לי למשל, אם אני צלמת שרוצה למכור את הצילומים שלי?

"ראשית נבדוק מה קהל היעד שלך, האם את מצלמת אימהות, או מצלמת חתונות, זה קהל שונה, את צריכה לדעת איך לדבר איתם, למשל בדף של נוטרילון, תחליף החלב, השפה היא שפה שמדברת אל נשים, אל אימהות, ההתנהלות נעשית בצורה מסוימת, שאלות מסוימות שפונות אליהן, השיחה היא בגובה העיניים של אישה בהריון או אישה שילדה. זו תהיה שיחה שונה משיחה של דף פייסבוק של מכוניות פורשה, שתפנה אולי לגברים בסטאטוס מסוים ותדבר אליהם בשפה מסוימת, עם דוגמאות אחרות ואינטראקציה שונה.

"ברגע שמבינים מי הקהל, צריך להבין מה עולם התוכן שאפשר לבנות לו בדף פייסבוק. האלגוריתם של פייסבוק עובד בצורה כזו שככל שיש לך אינטראקציה בתוך הדף, פייסבוק יעלה את הדף שלך גבוה יותר במנוע החיפוש של פייסבוק ,וכמו כן יעלה אותו ב'ניוז פיד' )העמוד שמופיע עם הכניסה לפייסבוק – י"י( יותר פעמים. כדאי גם להבחין שאנחנו לא מדברים כרגע על דף אישי אלא על דף עסקי – יש פרופיל אישי ויש דף עסקי, ופרופיל אישי הרבה יותר קל לקדם מאשר דף עסקי, כי יש אפשרות ליצור אינטראקציה עם אנשים אחרים עם פרופילים אישיים אחרים, דבר שדף פייסבוק עסקי לא מאפשר לי לעשות ולכן בפרופיל אישי בכל פעם שיש פעילות על סטאטוס הוא קופץ לניוז פיד למעלה".

אבל כל זה עדיין לא מספיק אחרי השינויים האחרונים בפייסבוק. נברו מצביעה על דבר נוסף שהפך להכרחי: הפרסום הממומן, כלומר לשלם לפייסבוק כסף כדי שיציג באופן נרחב פוסטים או מודעות פרסומת. מאז ההנפקה של פייסבוק, היא מסבירה, הם מחוייבים לבעלי המניות שלהם, והחשיפה של הפוסטים סובלת מירידה משמעותית. "כשאת מפרסמת פוסט בדף פייסבוק, רק 16 עד 20 אחוז מהאנשים יראו את התוכן שהעלית ב'ניוז פיד' שלהם לעומת קודם".

"ללא פרסום ממומן, את מאבדת מהחשיפה שלך לשאר הקהל, שפשוט לא רואה את מה שהעלית. לכן, שילוב של פרסום ממומן עם תוכן טוב ורלוונטי מגיע לקהל רחב מאוד. ואם את באמת ממוקדת לקהל שלך ונותנת להם תוכן בעל ערך, הוא יחזור אחר כך לדף שלך, תיווצר אינטראקציה, ואנשים יגיבו לתכנים שלך, ותגיעי לחשיפה ולפעילות הרצויה".

ואם אני משרד עורכי דין שעוסק בנדל"ן?

"משרד עורכי דין שעוסק בנדל"ן צריך להציג בעיה שיש לקהל שלו ולמצוא לה פתרון. יש הרבה אנשים שלא מבינים בנדל"ן ויש להם הרבה שאלות, אז אפשר בכל יום ליצור שיחה אחרת סביב נושא מסוים, או לספר אנקדוטה עם דברים שקשורים בכל פעם למישהו אחר מקהל היעד. במקביל אפשר לייצר ביוטיוב ערוץ של טיפים. ביום אחד של הסרטה אפשר ליצור עשרים טיפים בבת אחת וגם סרטונים של ממליצים, ובכל פעם להעלות אחד מהם וליצור סנכרון בין הפייסבוק ליוטיוב".

נברו מסבירה שלקח לה כמה שנים טובות להגיע למצב שהיא נמצאת בו היום מבחינת חשיפה. למרות זאת, היא לא נחה על זרי הדפנה, ודואגת לשמר את המצב ואף להגיב על פוסטים של אחרים ולבנות איתם מערכת יחסים. "ההדדיות חשובה לכל מותג ולכל אדם שרוצה חשיפה, אז לא רק לצפות לקבל אלא גם לתת כמו שאני הייתי רוצה לקבל פידבק, לתת פידבק למישהו אחר".

דוגמנית מתחת למים

סדר היום של נסיכת המדיה החברתית עמוס מאוד. היא קמה בשבע בבוקר ויוצאת לריצה בפארק הירקון. מדי פעם, כשיש לה זמן, היא קופצת לים לגלישת "קייט סרפינג". אחר כך היא יוצאת לפגישות עם לקוחות או להדרכות וסדנאות. בשתיים בלילה, אחרי שהקדישה שעה לפעילות שלה עצמה במדיות החברתיות, היא הולכת לישון. בכל זאת היא מצליחה למצוא שעות פנאי שאותן היא מקדישה לציור, לעריכת סרטים שהיא יוצרת, ולקריאה. טלוויזיה היא לא מחזיקה בבית.

אחת האהבות הגדולות של נברו היא צלילה. ביום הולדתה ה-30 היא העניקה לעצמה מתנה – הפקת צילומים מתחת למים. היא ארגנה ביגוד, צלמים, מאפרת, קונספט והפקת וידאו. סדרת התמונות התת-ימיות שהוציאה, בשילוב עם תובנותיה מהחיים, מושכת מאות לייקים בעמוד הפייסבוק שלה, יחד עם סרטון וידאו של כל התהליך, שאותו אפשר לראות בערוץ היוטיוב שלה.

"הים מסמל עבורי את החופש, את אינסוף האפשרויות, את הטבע העצום, זה הדבר הכי נקי, הכי אמיתי והכי עמוק שיכול להיות", היא מספרת. "כשאני צוללת אני נכנסת למציאות חדשה שבה החלל האינסופי עוטף אותי בשקט ואני מתחברת לצבעים ולמראות המקסימים ושוכחת את העולם היומיומי לרגע קט".

לאחרונה זכתה תמונתה גם בתחרות צילום צלילה מתחת למים של HP Red Sea באילת. לתחרות הזו מגיעים צלמים מכל רחבי העולם. התחרות נערכת בקטגוריות שונות – תחרות צילום דגים, תחרות סרטי וידאו תת ימיים, וגם, הקטגוריה שקסמה לנברו, צילום אופנה מתחת למים. נברו החליטה להשתתף בתחרות כדוגמנית. "פרסמתי בפייסבוק שאני מבקשת בגדי מעצבים שיזכו בקרדיט אם אזכה. קיבלתי כמה בגדים, ארזתי אותם ונסעתי לאילת בלי צלם. במקום היו כבר צלמים שכל אחד היה עם הדוגמנית שלו והם התכוננו לצילומים חודשים מראש. ביום הראשון לא היה לי מה לעשות. ביום השני מצאתי איזה צלם מגרמניה שמתמחה בצילום דגים ומעולם לא צילם בחורה מתחת למים, והצעתי לו לצלם אותי. הוא צילם, ורק אחרי שחזרתי לתל אביב התברר שאני זכיתי בתחרות".

אומרים שהמדיה החברתית מנתקת אנשים מהאנושיות שלהם, איך את מסתדרת עם זה?

"למדתי למצוא את האיזון בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי שלי. אני חיה בעולם האמיתי שלי, הרבה יותר ממה שאני בעולם הווירטואלי, למרות שלעתים נראה שזה הפוך בגלל הפעילות שלי, אבל בסופו של דבר צריך לדעת לשים מינון נכון בחיים ולא לוותר על ההנאות האמיתיות שהן מחוץ למחשב. כבר הייתי השנה כמה פעמים בלי טלפון ובלי מחשב, נסעתי למסע צלילה באיים המלדיביים והייתי ארבעה ימים בקמפינג בבלגיה בפסטיבל מוסיקה".

איך את רואה את המדיה החברתית בעתיד?

"השוק כולו הולך לעולם המובייל. זה הטרנד שהולך לתפוש הכי הרבה בעתיד.  ובאופן כללי, אני חושבת שכמו שהיום יש עדיין אנשים שמתגעגעים למכתבים ולעט ולדברים הרומנטיים שהיו לפני עולם הדיגיטל, כך בעוד 20 שנה אולי אנשים יתגעגעו לפייסבוק ולהודעות טקסט בפלאפון, כי כבר יהיו טכנולוגיות חדשות ופלטפורמות חדשות".

ליידי "לייק"

סיפורה הלא שגרתי של טל נברו, שמלמדת אנשים איך להשפיע דרך הרשתות החברתיות

צוות מגזין אפוק | 4 בפברואר 2013 | תרבות ואמנות | 3 דק׳

נסיכת המדיה החברתית - צילום: יאירה יסמין/אפוק טיימס (טוניקה אדומה: אלמביקה)

ריך להבין מה אנשים מחפשים במדיה החברתית, ולתת להם את זה", אומרת טל נברו, 31, מומחית לשיווק ברשתות החברתיות שהצליחה להגיע לכמה עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות השונות. "צריך לתת ערך, לרגש, לשאול איזושהי שאלה שתניע לפעולה. המשאב הכי חשוב במדיה החברתית זה לא כסף, אלא תשומת הלב, הכיף והערך המוסף".

עד לפני שלוש שנים נברו לא הייתה מוכרת בכלל. היום כשהיא מעלה פוסט או תמונה לפייסבוק היא מקבלת מאות לייקים. השיא שלה בינתיים הוא 5,400 לייקים
לפוסט.

את יום ההולדת ה-31 שלה בחרה נסיכת המדיה החברתית החדשה לבלות בבית החולים שניידר עם ילדים חולי סרטן, לחלק להם ממתקים ולעשות להם הפעלות. למחרת נסעה לצפון לאזכרה של אימה שנפטרה ממחלת הסרטן לפני שלוש שנים. באותו הערב, כשהיא עדיין עם עיניים נפוחות מדמעות, נפגשנו לריאיון. במהלך הריאיון אני מנסה להבין את נוסחת ההצלחה שלה בפייסבוק. תשובות אני לא מוצאת בקלות, אבל סיפורים צבעוניים אני שומעת לא מעט.

"את שארית חיי אמלא רק בהגשמות"

נברו נולדה בניו יורק, ובגיל שנה חזרה עם הוריה לארץ, אל הקריות. אביה מצא עבודה בחברת החשמל, ואימה באל על. לאחר שהשתחררה מהצבא, שם שירתה בתור קצינת קשר ומחשבים, נסעה לניו יורק שוב, שכרה דירה במנהטן, ציירה ומכרה את ציוריה לגלריות.

לאחר מכן נסעה להודו לבד לטיול ארוך, חזרה לניו יורק, אבל לא לזמן ארוך. נברו החליטה להתמקם באי קסום בקריביים, מוקף בשוניות אלמוגים, יחד עם בעלה – צלם צרפתי שהכירה דרך האינטרנט. היא הקימה יחד עם בעלה עסק לשיווק באינטרנט, ועסק נוסף למכירת ציוד לגלישת "קייט סרפינג". התחנה הבאה של הזוג הייתה פלורידה.

הקשר עם המשפחה שנשארה בארץ הפך להיות וירטואלי. בהתחלה באמצעות תוכנות למסרים מידיים, ולאחר מכן ברשת החברתית "מיי ספייס". נברו החלה להבין את הפוטנציל האדיר של המדיה החברתית, והחלה להשתמש בה ככלי שיווקי.

מחלתה הפתאומית של אימה החזירה אותה לארץ, מה שגרם לגירושיה. לאחר שנפטרה אימה, עברה נברו לתל אביב ונשבעה שתהיה שמחה לנצח. "באותו יום ארור וגשום בבית הקברות, הבטחתי לעצמי", היא כתבה באחד הפוסטים שלה, "שאת שארית חיי מהיום והלאה אמלא רק בהגשמות, בנתינה ובדברים משמחים שיסתמו את החורים שנפערו עקב אבדנה בנבכי הנשמה".

נברו ייסדה את מחלקת המדיה החברתית בקבוצת הפרסום "אדלר חומסקי". אבל אחרי שנה היא התגעגעה לעצמאות שלה. היא פרשה מהחברה והקימה מכללה שעסקה בשיווק במדיה החברתית. במכללה העבירה נברו קורסים והדרכות למאות אנשים מתחומים שונים, ביניהם חדשות 2, נטוויז'ן, חברת החשמל ואול ג'ובס. לא מזמן נמכרה המכללה, ונברו עובדת כיום כעצמאית.

סוד ההצלחה בפייסבוק

אני מבקשת מנברו לספר לי מעט מתוך מה שהיא מלמדת את הלקוחות שלה.

"אדם שמתחיל לעבוד עם הפלטפורמות האלה צריך לזכור שהוא לא רק פותח דף בפייסבוק, אלא גם צריך ל דעת לנהל אותו", מסבירה נברו, "לבנות לו אסטרטגיה נכונה, לדעת להבין מי הקהל שלו, איזו שפה הוא ידבר איתו, איזה עולם תוכן הוא ייצור לו.

"צריך לזכור שבסופו של דבר ההבדל העיקרי בין המדיה החברתית הוא שבמדיה המסורתית המסר שהמשווק מוציא הוא מכיוון אחד, להרבה אנשים, ללא אפשרות לקבל פידבק. ואילו במדיה החברתית, לא צריך להוציא מסר, אלא ליצור סיפור סביב המותג, החברה או השירותים שהעסק נותן, ולדאוג שזה יתגלגל בין הרבה אנשים. יש פה דיאלוג, לא מונולוג. זה לא חד-כיווני. הרבה אנשים מעבירים הרבה תכנים להרבה אנשים. כל ההתנהלות היא אחרת, החשיבה היא אחרת, וצריך להבין את זה עד הסוף כדי לעשות את זה בצורה הכי נכונה".

טל נברו

צילום: יאירה יסמין

מה תייעצי לי למשל, אם אני צלמת שרוצה למכור את הצילומים שלי?

"ראשית נבדוק מה קהל היעד שלך, האם את מצלמת אימהות, או מצלמת חתונות, זה קהל שונה, את צריכה לדעת איך לדבר איתם, למשל בדף של נוטרילון, תחליף החלב, השפה היא שפה שמדברת אל נשים, אל אימהות, ההתנהלות נעשית בצורה מסוימת, שאלות מסוימות שפונות אליהן, השיחה היא בגובה העיניים של אישה בהריון או אישה שילדה. זו תהיה שיחה שונה משיחה של דף פייסבוק של מכוניות פורשה, שתפנה אולי לגברים בסטאטוס מסוים ותדבר אליהם בשפה מסוימת, עם דוגמאות אחרות ואינטראקציה שונה.

"ברגע שמבינים מי הקהל, צריך להבין מה עולם התוכן שאפשר לבנות לו בדף פייסבוק. האלגוריתם של פייסבוק עובד בצורה כזו שככל שיש לך אינטראקציה בתוך הדף, פייסבוק יעלה את הדף שלך גבוה יותר במנוע החיפוש של פייסבוק ,וכמו כן יעלה אותו ב'ניוז פיד' )העמוד שמופיע עם הכניסה לפייסבוק – י"י( יותר פעמים. כדאי גם להבחין שאנחנו לא מדברים כרגע על דף אישי אלא על דף עסקי – יש פרופיל אישי ויש דף עסקי, ופרופיל אישי הרבה יותר קל לקדם מאשר דף עסקי, כי יש אפשרות ליצור אינטראקציה עם אנשים אחרים עם פרופילים אישיים אחרים, דבר שדף פייסבוק עסקי לא מאפשר לי לעשות ולכן בפרופיל אישי בכל פעם שיש פעילות על סטאטוס הוא קופץ לניוז פיד למעלה".

אבל כל זה עדיין לא מספיק אחרי השינויים האחרונים בפייסבוק. נברו מצביעה על דבר נוסף שהפך להכרחי: הפרסום הממומן, כלומר לשלם לפייסבוק כסף כדי שיציג באופן נרחב פוסטים או מודעות פרסומת. מאז ההנפקה של פייסבוק, היא מסבירה, הם מחוייבים לבעלי המניות שלהם, והחשיפה של הפוסטים סובלת מירידה משמעותית. "כשאת מפרסמת פוסט בדף פייסבוק, רק 16 עד 20 אחוז מהאנשים יראו את התוכן שהעלית ב'ניוז פיד' שלהם לעומת קודם".

"ללא פרסום ממומן, את מאבדת מהחשיפה שלך לשאר הקהל, שפשוט לא רואה את מה שהעלית. לכן, שילוב של פרסום ממומן עם תוכן טוב ורלוונטי מגיע לקהל רחב מאוד. ואם את באמת ממוקדת לקהל שלך ונותנת להם תוכן בעל ערך, הוא יחזור אחר כך לדף שלך, תיווצר אינטראקציה, ואנשים יגיבו לתכנים שלך, ותגיעי לחשיפה ולפעילות הרצויה".

ואם אני משרד עורכי דין שעוסק בנדל"ן?

"משרד עורכי דין שעוסק בנדל"ן צריך להציג בעיה שיש לקהל שלו ולמצוא לה פתרון. יש הרבה אנשים שלא מבינים בנדל"ן ויש להם הרבה שאלות, אז אפשר בכל יום ליצור שיחה אחרת סביב נושא מסוים, או לספר אנקדוטה עם דברים שקשורים בכל פעם למישהו אחר מקהל היעד. במקביל אפשר לייצר ביוטיוב ערוץ של טיפים. ביום אחד של הסרטה אפשר ליצור עשרים טיפים בבת אחת וגם סרטונים של ממליצים, ובכל פעם להעלות אחד מהם וליצור סנכרון בין הפייסבוק ליוטיוב".

נברו מסבירה שלקח לה כמה שנים טובות להגיע למצב שהיא נמצאת בו היום מבחינת חשיפה. למרות זאת, היא לא נחה על זרי הדפנה, ודואגת לשמר את המצב ואף להגיב על פוסטים של אחרים ולבנות איתם מערכת יחסים. "ההדדיות חשובה לכל מותג ולכל אדם שרוצה חשיפה, אז לא רק לצפות לקבל אלא גם לתת כמו שאני הייתי רוצה לקבל פידבק, לתת פידבק למישהו אחר".

דוגמנית מתחת למים

סדר היום של נסיכת המדיה החברתית עמוס מאוד. היא קמה בשבע בבוקר ויוצאת לריצה בפארק הירקון. מדי פעם, כשיש לה זמן, היא קופצת לים לגלישת "קייט סרפינג". אחר כך היא יוצאת לפגישות עם לקוחות או להדרכות וסדנאות. בשתיים בלילה, אחרי שהקדישה שעה לפעילות שלה עצמה במדיות החברתיות, היא הולכת לישון. בכל זאת היא מצליחה למצוא שעות פנאי שאותן היא מקדישה לציור, לעריכת סרטים שהיא יוצרת, ולקריאה. טלוויזיה היא לא מחזיקה בבית.

אחת האהבות הגדולות של נברו היא צלילה. ביום הולדתה ה-30 היא העניקה לעצמה מתנה – הפקת צילומים מתחת למים. היא ארגנה ביגוד, צלמים, מאפרת, קונספט והפקת וידאו. סדרת התמונות התת-ימיות שהוציאה, בשילוב עם תובנותיה מהחיים, מושכת מאות לייקים בעמוד הפייסבוק שלה, יחד עם סרטון וידאו של כל התהליך, שאותו אפשר לראות בערוץ היוטיוב שלה.

"הים מסמל עבורי את החופש, את אינסוף האפשרויות, את הטבע העצום, זה הדבר הכי נקי, הכי אמיתי והכי עמוק שיכול להיות", היא מספרת. "כשאני צוללת אני נכנסת למציאות חדשה שבה החלל האינסופי עוטף אותי בשקט ואני מתחברת לצבעים ולמראות המקסימים ושוכחת את העולם היומיומי לרגע קט".

לאחרונה זכתה תמונתה גם בתחרות צילום צלילה מתחת למים של HP Red Sea באילת. לתחרות הזו מגיעים צלמים מכל רחבי העולם. התחרות נערכת בקטגוריות שונות – תחרות צילום דגים, תחרות סרטי וידאו תת ימיים, וגם, הקטגוריה שקסמה לנברו, צילום אופנה מתחת למים. נברו החליטה להשתתף בתחרות כדוגמנית. "פרסמתי בפייסבוק שאני מבקשת בגדי מעצבים שיזכו בקרדיט אם אזכה. קיבלתי כמה בגדים, ארזתי אותם ונסעתי לאילת בלי צלם. במקום היו כבר צלמים שכל אחד היה עם הדוגמנית שלו והם התכוננו לצילומים חודשים מראש. ביום הראשון לא היה לי מה לעשות. ביום השני מצאתי איזה צלם מגרמניה שמתמחה בצילום דגים ומעולם לא צילם בחורה מתחת למים, והצעתי לו לצלם אותי. הוא צילם, ורק אחרי שחזרתי לתל אביב התברר שאני זכיתי בתחרות".

אומרים שהמדיה החברתית מנתקת אנשים מהאנושיות שלהם, איך את מסתדרת עם זה?

"למדתי למצוא את האיזון בין העולם הווירטואלי לעולם האמיתי שלי. אני חיה בעולם האמיתי שלי, הרבה יותר ממה שאני בעולם הווירטואלי, למרות שלעתים נראה שזה הפוך בגלל הפעילות שלי, אבל בסופו של דבר צריך לדעת לשים מינון נכון בחיים ולא לוותר על ההנאות האמיתיות שהן מחוץ למחשב. כבר הייתי השנה כמה פעמים בלי טלפון ובלי מחשב, נסעתי למסע צלילה באיים המלדיביים והייתי ארבעה ימים בקמפינג בבלגיה בפסטיבל מוסיקה".

איך את רואה את המדיה החברתית בעתיד?

"השוק כולו הולך לעולם המובייל. זה הטרנד שהולך לתפוש הכי הרבה בעתיד.  ובאופן כללי, אני חושבת שכמו שהיום יש עדיין אנשים שמתגעגעים למכתבים ולעט ולדברים הרומנטיים שהיו לפני עולם הדיגיטל, כך בעוד 20 שנה אולי אנשים יתגעגעו לפייסבוק ולהודעות טקסט בפלאפון, כי כבר יהיו טכנולוגיות חדשות ופלטפורמות חדשות".

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שתפו: