כניסה
הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להתחיל בלימודי תואר ראשון? לפני שאתם מתחילים לקדם ו"להניע" את הדברים, חשוב שתהיו מודעים לתנאי…

תוכן שיווקי | 26 בדצמבר 2022 | תוכן שיווקי | 2 דק׳

כל מה שצריך בכדי להתקבל לתואר ראשון

מעוניינים להתחיל בלימודי תואר ראשון? לפני שאתם מתחילים לקדם ו"להניע" את הדברים, חשוב שתהיו מודעים לתנאי הקבלה למסגרות הלימוד – ממה הם מורכבים והאם אתם אכן עומדים בהם.
חשוב לציין שתנאי הקבלה עלולים להשתנות בין מסגרת לימוד אחת לאחרת וכמובן, גם בין מסלולי הלימודים השונים. חלק ממסלולי הלימוד  נחשבים לדורשניים יותר ותנאי הקבלה אליהם יהיו נוקשים ולצד זאת קיימים גם מסלולי לימוד בהם תנאי הקבלה "נוחים" יותר.

ציון  הבחינה הפסיכומטרית

מדובר באחד מכלי המיון המשמעותיים והמרכזיים בהם מוסדות לימוד אקדמיים עושים שימוש בהליך קבלת הסטודנטים.  ציון  הבחינה עובר למעשה שקלול  יחד עם ציוני הבגרויות  והציון המשוקלל הוא שיקבע אם המועמד יתקבל ללימודים. הבחינה הפסיכומטרית עצמה מורכבת מ-9 פרקים העוסקים ב-3 נושאים שונים: חשיבה כמותית, חשיבה מילולית ואנגלית. הבחינה מספקת קנה מידה לגבי סיכויי הצלחתו של הנבחן בלימודים,   – ככל שהציון  גבוה יותר כך סיכויי ההצלחה של הנבחן יחשבו לגבוהים יותר.  ציון הבחינה הפסיכומטרית נע בין 200 (הציון הנמוך ביותר) ל-800 (הציון הגבוה ביותר). בניגוד לציון הבגרות, הציון בבחינה הפסיכומטרית מחושב בצורה יחסית לשאר הנבחנים.
כיוון שחשיבות ההצלחה בבחינה היא כה גבוהה, רבים מהניגשים אליה   בוחרים לפנות  לקורס פסיכומטרי ייעודי או להשקיע שבועות ארוכים בתרגולים לקראתה  – חלק מהם גם עוברים את הבחינה מספר פעמים עד    קבלת ציון משביע רצון.

ציוני בגרות

ציוני הבגרות מהווים את אחד המרכיבים המשמעותיים בקביעת סיכויי הקבלה של מועמדים למוסד האקדמי. כאמור, ברוב המקרים ציוני הבגרות ישוקללו   יחד עם ציון הבחינה הפסיכומטרית (יחס של 50 – 50) והציון הסופי הוא  שיקבע אם  המועמד אכן יתקבל ללימודים. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם ציוני הבגרות בלבד יהוו  דרישות הקבלה – בחלק מהמכללות הפרטיות ובמסלולי לימוד אקדמיים המיועדים לסטודנטים מעל גיל 30.   כיוון שלא כל המועמדים למדו והשקיעו בבחינות הבגרות כתלמידים בתיכון, באפשרותם להירשם למסגרות כמו: השלמת בגרויות או לימודי מכינה -  המהווים הזדמנות להשלמה או לשיפור ציוני הבגרות מה שיעלה את הסיכויים לקבלה  למוסד הלימודים.

pexels.com

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
פרשנות: צה"ל הסיר את הכפפות ביהודה ושומרון

יוני בן מנחם

הקהילה הבינלאומית מתמקדת כעת בנושא רצועת עזה, ולכן נוצרה הזדמנות פז שצריך לנצל – לחסל את מרכזי הטרור ביהודה ושומרון

הטורקי הממוצע דווקא אוהב את ארדואן

צוות אפוק

בניגוד להנחה המקובלת, מרבית הטורקים אינם מאמינים שהם בני ערובה של ארדואן, ובסך הכול מרוצים מהמצב

המהלך הבא במשחק השחמט העולמי – אפריל 2022

איל לוינטר

פרשנות: מספר תרחישים אפשריים בגזרות שונות: רוסיה, סעודיה, ונצואלה, ישראל וסין

לקנות זמן

תוכן שיווקי

נדמה שהעידן המודרני מכריח אותנו לבחור – קריירה או משפחה. אולם בעידן שבו זמן שווה כסף, שני הדברים יכולים להחליף זה את זה. על מיקור-חוץ לעבודות הבית המאפשר ניהול נכון של קריירה ומשפחה

ג'יבריל רג'וב: חמאס מסכים להקמת ממשלת פיוס פלסטינית

דורון פסקין

מזכיר הוועד המרכזי של פת"ח סיפר בריאיון כי נפגש עם איסמעיל הנייה ומספר חברי הלשכה המדינית של חמאס ו"יש בסיס משותף שניתן לפתח"

ה"ביג דאטה" יחליט בשבילנו

בן קמינסקי

פייסבוק חיים את זה, בנקים משתמשים בזה כדי לחזות נטישה של לקוחות, והמשטרה תיעזר בזה כדי לזהות מי עומד לבצע פשע. מהפכת ה"ביג דאטה" כבר כאן

שתפו: