כניסה
הרשמה לניוזלטר

בתור בעל עסק עומדים לרשותך משאבים מגוונים כמו האנשים שאתה מעסיק, התקשרויות עסקיות, מוניטין ומוצרים, כספים נזילים, מערך מכירות וכן הלאה. כמובן שבכל אחד מהם יש להשתמש בצורה מושכלת. אחד המשאבים האלו הוא זמן. לכאורה הוא משאב נגיש ומובן מאליו אך למעשה חמקמק ומורכב לכימות. הזמן תמיד נמצא איתך אך נדמה שתמיד אין מספיק ממנו, ולא פעם קשה להבין לאן הוא הלך לאורך היום. אכן, בעלי עסקים רבים מכירים את התחושה של מרדף אחרי הזמן, ולמעשה, הם אינם מנצלים את המשאב היקר הזה באופן אפקטיבי. בנקודה זו, יועץ עסקי בעל ארגז כלי ניהול עשיר יכול לסייע מאוד

ירון לוי | 7 ביוני 2022 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

בניית תוכנית עסקית יכולה להעריך כמה שווה הזמן שלך

ניהול שגוי של זמן

כאשר מדברים על ניהול זמן מתכוונים למעשה לתכנון וארגון נכון שלו בין כלל המשימות והפעילויות. כלומר, כיצד לפעול בצורה חכמה להבדיל מהגברת המאמצים באותה מסגרת זמן. וכמו מיומנויות ניהול אחרות, כך גם את ניהול הזמן צריך ללמוד. אף אחד לא נולד עם ידיעת ניהול הזמן. הבעיה היא, שבעלי עסקים רבים אינם מקדמים את הנושא ואינם מפתחים אותם ברמה האישית והמקצועית, ומכיוון שזמן הוא אחד מהמשאבים המרכזיים והחיוניים – נוצרות בעיות משמעותיות.

בראש ובראשונה, הפרודוקטיביות יורדת. לאורך היום מבצע בעל עסק פעולות רבות, החל בשיחות עם לקוחות חשובים, דרך ישיבות צוות ועד לעיסוק בסוגיות כספיות. שאלה מתבקשת היא, עד כמה הפעילויות האלו באמת מקדמות העסק אל היעדים הרצויים, וכמה מהן למעשה מתבצעות בהילוך סרק. אכן, בעל עסק יכול לסיים יום עמוס ולחוץ שבו נערכו אינספור שיחות, בתחושה שחלק גדול מהזמן למעשה בוזבז והלך לאיבוד.

בדיוק מסיבה זו, התשובה לשאלה "כמה שווה הזמן שלי" אינה פשוטה. אצל שכירים, ניתן לומר שהחישוב פשוט למדי: מחלקים את המשכורת בשעות העבודה, מוסיפים את שעות הנסיעה אל ומבית העסק, ומקבלים את התשובה. אך אצל בעל עסק התשובה מורכבת יותר, שכן אי אפשר רק לקחת את המחזור או ההכנסה החייבת ולחלק במספר שעות העבודה של כלל העובדים, וגם אי אפשר לקחת את המשכורת שאתם מושכים מהעסק ולחלק במספר שעות העבודה שלכם. ומכיוון שהשכר ממילא אינו תלוי ישירות במספר שעות העבודה כמו אצל שכירים, קשה לומר כמה בדיוק שווה הזמן. לכן, התשובה אינה צריכה להיות דווקא במספרים מדויקים, אלא בהנחה מתבקשת שהזמן שלכם שווה כמה שיותר. שהזמן הוא משאב יקר מאוד ושוויו תלוי למעשה במה שאתם מפיקים ממנו.

Freepik

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
שיעורים לחיים מהקלאסיקות הגדולות

צוות אפוק

מה מלמדים הטקסטים העתיקים – התנ"ך, ספר התמורות ואגדות המלך ארתור – על אהבה, קבלת החלטות ושיפור רוחני

חי, צומח… בגד!

מורן שביט

מי הם העובדים המסתוריים שיצרו את הבגדים לעבודת הגמר של המעצבת שרין זקן?

כיצד הביסה גוגל את הרוח האנושית

מאיה מזרחי

מה פספסו מפתחי הבינה המלאכותית של גוגל כשהביסו את אלוף העולם ב"גו" - משחק השולחן העתיק בעולם?

וואנג לי-ג'ון, ראש המשטרה הסיני שנמלט לקונסוליה האמריקנית מואשם בעריקה

צוות מגזין אפוק

החל משפטו של וואנג לי-ג'ון שביקש מקלט מדיני בקונסוליה האמריקנית. וואנג מואשם בין היתר בעריקה ובקבלת שוחד

דעה: תגובה צבאית נגד איראן או כיבוש רפיח?

יוני בן מנחם

מדוע ישראל עשויה להתקשות לפעול מול איראן ומול רפיח במקביל, ולכן תיאלץ לבחור

לפתוח את הדלת לאורו של שייקספיר

וולקר לארסון

לא עוד פרשנות פוליטית וצינית של המחזאי המפורסם בעולם, אלא כזו המספקת משמעות אותנטית עמוקה של יופי וחוכמה ליצירתו

שתפו: