בספרי החוקים קיימים עבירות רבות והם מתחלקים לשני סוגים: עבירות מסוג ברירת משפט ועבירות חמורות יותר…
תוכן שיווקי | 20 בפברואר 2022 | תוכן שיווקי | 4 דק׳
עברתם עבירת תנועה – איך עורך תעבורה יעזור לכם?
בספרי החוקים קיימים עבירות רבות והם מתחלקים לשני סוגים: עבירות מסוג ברירת משפט ועבירות חמורות יותר מסוג הזמנה לבית משפט לתעבורה.
מה ההבדל בין השניים? ההבדל הוא שבעבירות מסוג ברירת משפט, הנהג יכול לבחור בין להישפט ובין לשלם את הדו"ח ואז הנקודות יזקפו לחובתו (במידה והעבירה מכילה ניקוד). בסוג השני של העבירות אין לנהג אפשרות בחירה והוא מוזמן להתייצב לבית המשפט לתעבורה.
אז למה לנהג לבקש להישפט? מהסיבה שצד מרבית העבירות יש ניקוד חובה, כאשר צבירת הניקוד מביאה בסופו של יום לסנקציות שונות מצד רשות הרישוי.
ובדיוק בנקודה זו יסייע לכם עורך דין תעבורה, לשנות את הסעיף עם הניקוד לסעיף קל יותר ללא ניקוד או זיכוי מוחלט.
אלו עבירות הן עבירות מסוג ברירת משפט או ברירת קנס?
מדובר בעבירות פשוטות יותר, כגון דיבור בטלפון בזמן נהיגה, עבירות של מהירות, וכן עבירות של אי חגירת חגורת בטיחות בזמן נהיגה ועוד.
ברגע שנהג מקבל משוטר או שלנשלח לו בדואר עבירות הלו, יש לו שתי אפשרויות:
- לשלם את הדו"ח ואז הוא מורשע בעבירה והניקוד ייזקף לחובתו,
או
- לבקש להישפט על הדו"ח תוך 90 ימים,
לאחר שהנהג הגיש את הבקשה להישפט, הוא יוזמן לבת המשפט לתעבורה בהמשך.
אז איך ייתכן כי עבירה עם ניקוד תהפוך לעבירה ללא ניקוד?
עורך דין מיומן אשר שולט, בפסיקה בחוק והנהלים של המשטרה, ידע לעבור על הדו"ח ולמצוא את הכשלים בדו"ח אותם הוא יציג למאשימה (התביעה), במטרה להביא לשינוי סעיף העבירה למשל – בעבירה של דיבור בטלפון בזמן נהיגה עם 8 נקודות המטרה תהיה לשנות את הסעיף לאי אחיזת הגה בשני ידיים, עבירה ללא ניקוד.
ישנה אגדה כי התביעה תמיד מגיעה להסדר האומנם?
האמת שהרבה נהגים חושבים כי אם יבקשו להישפט, "יחכה להם תובע אשר ירצה לעשות להם הסדר", אולם במציאות סיטואציה כזו מרוקנת את החוק מתוכן, שכן אם זה היה כך הרי שלאף נהג לא היה ניקוד.
ואכן התובעים בימיי ההקראה בבתי המשפט לא ממהרים לסגור הסדרים וכאשר לנהג יש עבר תעבורתי, הם אפילו יקשיחו את עמדתם.
הרי יש להבין כי גם לתובעים יש ביקורת מאגף התנועה אשר בודק את ההסדרים ובמיוחד מדוע התובע הגיע להסדר ולכן כל אדם מוזמן לגשת לבית משפט לתעבורה ולראות בעצמו כיצד רוב אותם נהגים מסיימים את התיק.
כאשר ב90 אחוז מהמקרים הסיפור נגמר לא טוב בין אם הם מודים מבלי לשים לב ובין אם מדובר באי הבנת החוק.
מה קורה במקרים של הזמנה לדין?
במקרים של הזמנה לדין אי לנו את האופציה לבקש להישפט ולרוב מדובר בעבירות חמורות יותר כגון נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת חריגות גבוהות, תאונות דרים ועוד ועוד.
במקרה ונהג מקבל דו"ח כזה, הדיון הראשון בתיק יהיה דיון ההקראה הראשונה בה, יוקרא לנהג סעיף העבירה ואילו יהיה על הנהג להשיב לאשמה באופן של מודה או כופר ואם כופר אז יש לפרט על מה הכפירה.
במידה והנהג כפר בסעיפי האישום כולם או חלקן, התיק יקבע לשמיעת ראיות, אליו יגיעו עדי התביעה הלו הן השוטרים אשר רשמו את הדו"ח ואילו הנהג יצטרך לחקור אותם נגדית על מנת לנסות להוכיח את חפותו.
יש לציין כי גם בתיקים הלו ניתן להגיע להסדרים.
ובמקרה זה מלבד הניקוד הנהג צפוי לעונשים כגון פסילה ממושכת עד מאסר תלוי בעבירה.
מה יכולים להיות כשלים בראיות?
במאמר זה הזכרנו מספר פעמים את המילה כשלים בראיות ובעצם ניתן לומר כי על המשטרה לרשום דו"ח על פי כללים שנקבעו בחוק, בפסיקה ולפי הנהלים של המשטרה עצמה, כך לשם הדוגמה בתיק שייצגתי לאחרונה הנהג קיבל במעמד רישום הדו"ח מספר דוחות (3 דוחות), כאשר על פי נהלי המשטרה היה עליו לרשום כתב אישום 1 על כל העבירות. אנו העלנו את הטענה המקדמית בפני בית המשפט לתעבורה והתיק אוחד ולעניין זה יש משמעות מבחינת ניקוד. אין ספק כי האזרח שאיננו מכיר את נהלי המשטרה ואיננו יודע לטעון טענות מקדמיות, היה ניזוק בצורה חמורה מבחינת צבירת ניקוד על 3 עבירות כל אחת בנפרד.
איך עורך דין תעבורה יכול לעזור?
בין אם מדובר בדוח מסוג הזמנה לדין ובין אם מדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט, עורך דין לתעבורה יצלם את התיק ממדור התביעות או פרקליטות וכן יעבור עליו במטרה למצוא כשלים בתיק. את אותם כשלים הוא יציג ללקוח במטרה לגבש קו הגנה בין אם מדובר בניהול משפט ובין אם מדובר על הסדר טיעון מקל.
יתרונו של עורך דין הוא, שהוא שולט בחוק בפסיקה וכן סדרי הדין שעל פיהם פועלים בבית משפט לתעבורה וזאת לעומת האזרח שאיננו מכיר טענות מקדמיות וכן את סדר הדין הפלילי וכן דיני הראיות וב 90 אחוז מהמקרים עלול להפיל את עצמו מבלי להתכוון לכך.
לכן מומלץ ולו בעבירה ה"קלה" ביותר להתייעץ עם עורך דין תעבורה על מנת לראות מה האופציות הטובות ביותר העומדות באפשרותכם. וכך גם הדבר מבחינת עלות מול תועלת שכן לא הייתם עושים ניתוח לעצמכם כך גם בדיוק לא הייתם רוצים לבקש להישפט בעצמכם ולעמוד מול מערכת חוקים וסדרי דין בהם אינכם מבינים ובטח ובטח לבזבז זמן יקר ללא תועלת.
אין ספק כי פניה לעורך דין תעבורה בהקדם האפשרי תסייע לכם לסיים את התיק בצורה הטובה ביותר עבורכם.
צילום: FREEPIK
עוד כתבות של תוכן שיווקי
עוד כתבות בתוכן שיווקי
-
אילו דגמי רכב משפחה מומלצים לטיולים?
תוכן שיווקי
-
קבוצת גבאי ובניין וסביבה, החלו בהקמת פרויקט פינוי בינוי ברחוב השר משה ברמת-גן
תוכן שיווקי
-
לימודי הנדסאי רכב – מסלול הלימודים המבטיח לך שפע תעסוקה בעולם הרכב
תוכן שיווקי
-
ביטוח בריאות פרטי או קופת חולים? המדריך שיעשה לכם סדר בבלגן
תוכן שיווקי
-
במסחר בשוק ההון – צרכנות נבונה היא תנאי הכרחי להצלחה
תוכן שיווקי
עברתם עבירת תנועה – איך עורך תעבורה יעזור לכם?
בספרי החוקים קיימים עבירות רבות והם מתחלקים לשני סוגים: עבירות מסוג ברירת משפט ועבירות חמורות יותר…
תוכן שיווקי | 20 בפברואר 2022 | תוכן שיווקי | 3 דק׳
צילום: FREEPIK
בספרי החוקים קיימים עבירות רבות והם מתחלקים לשני סוגים: עבירות מסוג ברירת משפט ועבירות חמורות יותר מסוג הזמנה לבית משפט לתעבורה.
מה ההבדל בין השניים? ההבדל הוא שבעבירות מסוג ברירת משפט, הנהג יכול לבחור בין להישפט ובין לשלם את הדו"ח ואז הנקודות יזקפו לחובתו (במידה והעבירה מכילה ניקוד). בסוג השני של העבירות אין לנהג אפשרות בחירה והוא מוזמן להתייצב לבית המשפט לתעבורה.
אז למה לנהג לבקש להישפט? מהסיבה שצד מרבית העבירות יש ניקוד חובה, כאשר צבירת הניקוד מביאה בסופו של יום לסנקציות שונות מצד רשות הרישוי.
ובדיוק בנקודה זו יסייע לכם עורך דין תעבורה, לשנות את הסעיף עם הניקוד לסעיף קל יותר ללא ניקוד או זיכוי מוחלט.
אלו עבירות הן עבירות מסוג ברירת משפט או ברירת קנס?
מדובר בעבירות פשוטות יותר, כגון דיבור בטלפון בזמן נהיגה, עבירות של מהירות, וכן עבירות של אי חגירת חגורת בטיחות בזמן נהיגה ועוד.
ברגע שנהג מקבל משוטר או שלנשלח לו בדואר עבירות הלו, יש לו שתי אפשרויות:
- לשלם את הדו"ח ואז הוא מורשע בעבירה והניקוד ייזקף לחובתו,
או
- לבקש להישפט על הדו"ח תוך 90 ימים,
לאחר שהנהג הגיש את הבקשה להישפט, הוא יוזמן לבת המשפט לתעבורה בהמשך.
אז איך ייתכן כי עבירה עם ניקוד תהפוך לעבירה ללא ניקוד?
עורך דין מיומן אשר שולט, בפסיקה בחוק והנהלים של המשטרה, ידע לעבור על הדו"ח ולמצוא את הכשלים בדו"ח אותם הוא יציג למאשימה (התביעה), במטרה להביא לשינוי סעיף העבירה למשל – בעבירה של דיבור בטלפון בזמן נהיגה עם 8 נקודות המטרה תהיה לשנות את הסעיף לאי אחיזת הגה בשני ידיים, עבירה ללא ניקוד.
ישנה אגדה כי התביעה תמיד מגיעה להסדר האומנם?
האמת שהרבה נהגים חושבים כי אם יבקשו להישפט, "יחכה להם תובע אשר ירצה לעשות להם הסדר", אולם במציאות סיטואציה כזו מרוקנת את החוק מתוכן, שכן אם זה היה כך הרי שלאף נהג לא היה ניקוד.
ואכן התובעים בימיי ההקראה בבתי המשפט לא ממהרים לסגור הסדרים וכאשר לנהג יש עבר תעבורתי, הם אפילו יקשיחו את עמדתם.
הרי יש להבין כי גם לתובעים יש ביקורת מאגף התנועה אשר בודק את ההסדרים ובמיוחד מדוע התובע הגיע להסדר ולכן כל אדם מוזמן לגשת לבית משפט לתעבורה ולראות בעצמו כיצד רוב אותם נהגים מסיימים את התיק.
כאשר ב90 אחוז מהמקרים הסיפור נגמר לא טוב בין אם הם מודים מבלי לשים לב ובין אם מדובר באי הבנת החוק.
מה קורה במקרים של הזמנה לדין?
במקרים של הזמנה לדין אי לנו את האופציה לבקש להישפט ולרוב מדובר בעבירות חמורות יותר כגון נהיגה בשכרות, נהיגה במהירות מופרזת חריגות גבוהות, תאונות דרים ועוד ועוד.
במקרה ונהג מקבל דו"ח כזה, הדיון הראשון בתיק יהיה דיון ההקראה הראשונה בה, יוקרא לנהג סעיף העבירה ואילו יהיה על הנהג להשיב לאשמה באופן של מודה או כופר ואם כופר אז יש לפרט על מה הכפירה.
במידה והנהג כפר בסעיפי האישום כולם או חלקן, התיק יקבע לשמיעת ראיות, אליו יגיעו עדי התביעה הלו הן השוטרים אשר רשמו את הדו"ח ואילו הנהג יצטרך לחקור אותם נגדית על מנת לנסות להוכיח את חפותו.
יש לציין כי גם בתיקים הלו ניתן להגיע להסדרים.
ובמקרה זה מלבד הניקוד הנהג צפוי לעונשים כגון פסילה ממושכת עד מאסר תלוי בעבירה.
מה יכולים להיות כשלים בראיות?
במאמר זה הזכרנו מספר פעמים את המילה כשלים בראיות ובעצם ניתן לומר כי על המשטרה לרשום דו"ח על פי כללים שנקבעו בחוק, בפסיקה ולפי הנהלים של המשטרה עצמה, כך לשם הדוגמה בתיק שייצגתי לאחרונה הנהג קיבל במעמד רישום הדו"ח מספר דוחות (3 דוחות), כאשר על פי נהלי המשטרה היה עליו לרשום כתב אישום 1 על כל העבירות. אנו העלנו את הטענה המקדמית בפני בית המשפט לתעבורה והתיק אוחד ולעניין זה יש משמעות מבחינת ניקוד. אין ספק כי האזרח שאיננו מכיר את נהלי המשטרה ואיננו יודע לטעון טענות מקדמיות, היה ניזוק בצורה חמורה מבחינת צבירת ניקוד על 3 עבירות כל אחת בנפרד.
איך עורך דין תעבורה יכול לעזור?
בין אם מדובר בדוח מסוג הזמנה לדין ובין אם מדובר בדו"ח מסוג ברירת משפט, עורך דין לתעבורה יצלם את התיק ממדור התביעות או פרקליטות וכן יעבור עליו במטרה למצוא כשלים בתיק. את אותם כשלים הוא יציג ללקוח במטרה לגבש קו הגנה בין אם מדובר בניהול משפט ובין אם מדובר על הסדר טיעון מקל.
יתרונו של עורך דין הוא, שהוא שולט בחוק בפסיקה וכן סדרי הדין שעל פיהם פועלים בבית משפט לתעבורה וזאת לעומת האזרח שאיננו מכיר טענות מקדמיות וכן את סדר הדין הפלילי וכן דיני הראיות וב 90 אחוז מהמקרים עלול להפיל את עצמו מבלי להתכוון לכך.
לכן מומלץ ולו בעבירה ה"קלה" ביותר להתייעץ עם עורך דין תעבורה על מנת לראות מה האופציות הטובות ביותר העומדות באפשרותכם. וכך גם הדבר מבחינת עלות מול תועלת שכן לא הייתם עושים ניתוח לעצמכם כך גם בדיוק לא הייתם רוצים לבקש להישפט בעצמכם ולעמוד מול מערכת חוקים וסדרי דין בהם אינכם מבינים ובטח ובטח לבזבז זמן יקר ללא תועלת.
אין ספק כי פניה לעורך דין תעבורה בהקדם האפשרי תסייע לכם לסיים את התיק בצורה הטובה ביותר עבורכם.