כניסה
הרשמה לניוזלטר

התנודתיות של השנה האחרונה לימדה כי במקרים רבים המשקיעים שהרוויחו הם אלה שהצליחו לפעול על פי כמה כללים בסיסיים פשוטים – אך קשים ליישום. לפעמים צריך מישהו שיעזור ליישם אותם

תוכן שיווקי | 10 בדצמבר 2020 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

מה למדנו מ2020? שהמרכיב הפסיכולוגי בהשקעות גדול ממה שחשבנו

הראל פיננסים

2020 הייתה שנה מאוד יוצאת דופן – ולא רק בגלל הקורונה. הווירוס אמנם שינה את ההתנהלות שלנו בכל היבטי החיים, אבל הביצועים של השווקים הפיננסיים חידדו את אחת התובנות המרכזיות בניהול השקעות: סבלנות ועבודה לפי כללים ברורים מוכיחים את עצמם בכל פעם מחדש.

כשבוחנים את הביצועים של תיקי השקעות בשנת 2020 מגלים כי במקרים רבים, למרבה ההפתעה, לקוחות שהשיגו את התשואה הגבוהה ביותר בתיק ההשקעות שלהם, הם לאו דווקא הלקוחות הכי מתוחכמים, וגם לא אלה שמנתחים לעומק כל ידיעה. אלה לא היו בהכרח בעלי ההשכלה הכי גבוהה או אפילו לא אלה שבחרו את המוצר הכי טוב להשקעה מלכתחילה. הלקוחות שהרוויחו הכי הרבה כסף היו אלה שההתנהגות שלהם עם כסף טובה יותר מאחרים.

זוכה פרס נובל דניאל כהנמן הישראלי אמר כי אם המטרה שלך היא להשקיע במניות לאורך זמן, התבוננות כל יום בתיק שלך זה רעיון רע מאוד, כי אנשים רגישים מאוד להפסדים בטווח הקצר. אם משקיע מסתכל על ההפסדים בתיק שלו ומשווה אותם בראש שלו לשכרו החודשי, אין סיכוי שיחזיק מעמד ולא ימכור. מנגד, אפשר למצוא לא מעט משקיעים כמו רונלד ריד, אמריקאי שהיה פועל נקיון ועבד בתחנת דלק כל חייו וכשהוא נפטר תרם 8 מיליון דולר לצדקה. אלה היו הרווחים שלו מתיק מניות של חברות גדולות שהחזיק כל החיים. התשואה בתיק שלו היתה טובה יותר מזו של הרבה דוקטורים לכלכלה.

Shutterstock

שתפו: