כניסה
הרשמה לניוזלטר

כשמדובר במשכנתא שלכם, חישוב מסלול מחדש עשוי לחסוך לכם סכומים אדירים. איך תבדקו לבד אם כדאי למחזר את המשכנתא? ואיך תשפרו את התנאים, שלב אחרי שלב?

תוכן שיווקי | 9 באוגוסט 2020 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

יש לכם משכנתא? אתם כנראה מפסידים כסף

משכנתא היא לרוב ההלוואה הגדולה ביותר שאדם לוקח בחייו, ובה בעת היא המוצר הפיננסי המורכב ביותר שהבנק מציע. ולכן כל פרט בהסכם המשכנתא עלול לעלות לכם מאות אלפי שקלים מיותרים. בואו נשים את הדברים על השולחן - הבנק הוא עסק שמטרתו להרוויח, ובגלל שרובנו לא שולטים בפרטי הפרטים ואין לנו זמן וסבלנות להתעמק בהם, רבים מבינים רק לאחר כמה שנים שהם משלמים הרבה יותר מדי על המשכנתא.

כך קרה לאושרת ממרכז הארץ, שקיבלה מאחד הבנקים הצעה למשכנתא שהסתכמה ב-700 אלף שקלים, והתבססה על התמהיל הנפוץ "שליש שליש שליש" במסלולים בסיכון ותמחור גבוהים יחסית, וללא התאמה אישית לצרכים שלה. מלבד הקרן, לפי חישוב בסימולטור מיוחד המביא בחשבון תחזיות כלכליות שונות בחיי המשכנתא, התוספת שהיא הייתה נדרשת לשלם לאורך שנות המשכנתא הסתכמה ב-796,000 שקלים. לאחר שפנתה ליועץ משכנתאות חיצוני שטיפל בבקשתה והתאים לה אישית את התמהיל, היא חסכה כ-290,000 שקלים.

כך תבדקו אם גם אתם יכולים לחסוך

אושרת לא לבד. ישראלים רבים משלמים עשרות ואף מאות אלפי שקלים מיותרים בשל אי התאמה מראש של תנאי המשכנתא לנתונים האישיים, מגמות כלכליות במשק או שינויים בהכנסות. תכנון מחדש ומחזור המשכנתא עשויים לחסוך לכם את הכספים הללו.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
ממשלת המומחים הפלסטינית יוצאת לדרך

דורון פסקין

סוכנות הידיעות הפלסטינית "ופא" דיווחה כי ביום ראשון תושבע הממשלה הפלסטינית החדשה בראשות מוחמד מוסטפא. מיהם החברים בה ומהן תוכניותיה?

מדוע אנחנו לוחצים ידיים לאנשים רעים?

איל לוינטר

הם מתארחים במשכן הנשיא, נפגשים עם ראש הממשלה וחותמים בישראל על עסקאות במאות מיליונים. אולם מאחורי הקלעים הם ״סומנו״ על ידי מנהיג סין אחרי שביצעו פשעים חמורים, וצפויים להיכלא במוקדם או במאוחר. הכירו את ״המסומנים״, הפוליטיקאים ואנשי העסקים הסינים שלא תרצו ללחוץ את ידם

הפילוסוף החכם שהוציא מאנשים את הטוב

בן קמינסקי

מלך מדינת צ׳י היה נהנתן גדול, אהב לצאת למלחמות, וקנה לעצמו שם של קמצן וחסר יכולת. העם סבל תחת שלטונו. היה זה בתקופת המדינות הלוחמות, במאה הרביעית לפני הספירה. סין הייתה מחולקת למדינות

הרמטכ"ל: "שלושת החטופים עשו הכול בכדי שאנחנו נבין – הם נעו ללא חולצות כדי שלא נחשוד במטען לגופם ואחזו בבד לבן כדי שאנחנו נבין"

צוות מגזין אפוק

סיכום הצהרת הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, בפיקוד דרום

המלך וו מביס את הרודן ומקים את האימפריה הארוכה בהיסטוריה הסינית

בן קמינסקי, דייוויד וו

בגיליון הקודם סיפרנו על המלך וון (“תרבות” בסינית), שבזכות שלטונו המוסרי ובזכות קידום התרבות והמוסר בציבור ומתן תשומת לב

האם ניתן ״להצמיח״ איברים מחדש?

רקפת תבור

בעלי חיים מגוונים מציגים יכולת מופלאה לרפא את עצמם ואף להצמיח איברים מחדש. חוקרים מרחבי העולם מנסים להבין מה בדיוק קורה בתהליכים האלה והאם נוכל להשתמש בהם כדי לרפא בני אדם

שתפו: