בין אם אתם מנהלים עסק אינטרנטי שמספק שירותים מקוונים לקהל הלקוחות שלו, ובין אם אתם הבעלים של עסק שמאפשר ללקוחות הגעה אל סניפים פיסיים, בלי פעילות שיווקית משמעותית בערוצים הדיגיטליים, תתקשו מאוד לגייס לקוחות חדשים ולנהל שיח שוטף עם הלקוחות הקיימים שלכם. ערוצי השיווק המוצעים כיום לבעלי עסקים שונים הם רבים ומגוונים, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, מאפיינים יחודיים ודפוסי פעילות משלהם. במאמר הזה ננסה לסקור 5 מערוצי השיווק העיקריים
תוכן שיווקי | 17 במרץ 2020 | תוכן שיווקי | 4 דק׳
5 ערוצי שיווק לקידום העסק שלך
ערוץ שיווק ראשון: פרסום ממומן בגוגל
מנוע החיפוש הגדול בעולם הוא כבר מזמן מכונת כסף משומנת. חלק לא קטן מן ההכנסות של מנוע החיפוש מגיע מקידום ממומן שבו נעזרים עסקים שונים על מנת לשפר את הנראות של העסק שלהם במנוע החיפוש. פרסום בגוגל מאפשר לבית עסק להגדיר מילות מפתח שונות שבעבור שאילתות גולשים המכילות אותן, הוא מעוניין להופיע במנוע החיפוש.
בתצורת שיווק זאת, כאשר הקישור לעמוד האינטרנט שבחר העסק לפרסם מופיע בדף תוצאות החיפוש, יופיע לידו כיתוב המציין כי מדובר בפרסום ממומן.
לערוץ השיווק הזה מספר יתרונות מרכזיים: ראשית, הוא מיידי. הקמת קמפיין והרצתו בגוגל יכולה לארוך מספר דקות בלבד. מרגע סיום ההגדרה והרצת הקמפיין תעבורנה רק דקות מעטות עד שתוכלו לראות תנועה ממומנת המגיעה לאתר שלכם, בכפוף, כמובן, לרמת הפופולריות של ביטויי המפתח שבחרתם.
שנית, ערוץ הקידום הממומן בגוגל הוא פשוט למדי לתפעול, וגם מי שאינו בקיא ברזי קידום האתרים במנועי החיפוש השונים, יוכל להקים ולהריץ קמפיין בלא קושי.
החיסרון הגדול של קידום ממומן הוא העובדה שקהל הלקוחות המגיע לאתר האינטרנט של העסק הוא קהל בשל פחות לביצוע רכישה. כמו כן, תופעה שחוזרת על עצמה בלא מעט תחומים תחרותיים היא הקלקה של סקרנים, מתחרים וטרולים שונים על המודעות של העסק, מה שמייצר ניצול של תקציב הפרסום ללא תמורה נאותה.
ערוץ שיווק שני: קידום אורגני בגוגל
תהליך קידום אתרים אורגני מתייחס לשיפור הנראות של דפי האתר במנועי החיפוש, ובפרט בגוגל, בצורה טבעית. כלומר, המטרה בקידום אורגני של אתרים היא לדרג את האתר בתוצאות הלא ממומנות המוצגות לגולש בדפי תוצאות החיפוש, באמצעות טכניקות שונות, כמו אופטימיזציה של עמודי האתר, שיפור מדדים כמו מהירות האתר, איכות התוכן שלו, התאמה למכשירים ניידים ובניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי.
לתהליך קידום אורגני של אתרים יש לא מעט יתרונות: ראשית, הוא מייצר לאתר לידים איכותיים משום שהגולשים המגיעים מערוץ זה נוטים לסמוך יותר על ההמלצה של מנוע החיפוש שנתפס בעיניהם כגורם אובייקטיבי. שנית, קידום אורגני משביח את באתר מהמקודם לאורך זמן, ומאפשר לייצר ממנו בעתיד הכנסות גם לאחר הפסקת תהליך הקידום. אתר מקודם יכול לשמש לנכס המייצר לידים אותם ניתן למכור בשלב מאוחר יותר, וכמובן שאתר כזה ניתן גם להשכיר או למכור לגורם שלישי בכל שלב.
החיסרון המשמעותי בתהליך של קידום אורגני הוא שתהליך הקידום אורך לעיתים זמן רב, במיוחד בתחומים המאופיינים ברמת תחרותיות גבוהה. כמו כן, תהליך קידום אורגני דורש ידע ומיומנות מקצועית, וחשוף לעדכונים שונים באלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש, המשוחררים מעת לעת.
ערוץ שיווק שלישי: פרסום בפייסבוק
עסק המעוניין להגדיל את התנועה של גולשים ולקוחות לנכסים הדיגיטליים שלו, יכול לפעול גם בערוצי הרשתות החברתיות השונים, ובפרט ברשת החברתית מבית פייסבוק. פייסבוק מאפשרת לעסקים להקים פרופיל עסקי, לפרסם תכנים שונים באופן שוטף ולקדם אותם.
היתרון הגדול של פייסבוק הוא יכולות הפילוח המתקדמות של הפלטפורמה. באמצעות כלי הפילוח של פייסבוק יכול בית עסק למקד ולטרגט את קהל הלקוחות הפוטנציאליים עבורם הוא רוצה לייעד את התכנים השיווקיים. הפילוחים מתאפשרים בקטגוריות רבות ומגוונות: גיל, מין, תחביבים, פעילות ברשת החברתית, תחומי עניין ועוד.
כמו כן, פייסבוק מאפשרת יצירה של קבוצות, שהן למעשה פלטפורמות עליהן ניתן לבסס קהילות הפועלות בתחומי עניין מסויימים. בדרך זו, ניתן ליצור קהלי יעד ממוקדים יותר, ולייעד גם להם תכנים ספיציפיים העונים על הצרכים שלהם באופן שוטף.
החיסרון העיקרי של ערוץ הפייסבוק הוא שהפרסום בערוץ זה מתבצע בדחיפה, כלומר, ביוזמת המפרסם, מה שהופך את הלקוחות הפוטנציאליים ללקוחות ברמת בשלות נמוכה יותר ביחס לאלטרנטיבות.
ערוץ שיווק רביעי: שיווק במייל
שיווק במייל נחשב לשיטה ותיקה יחסית בעידן הדיגיטלי, אך יחד עם זאת אפקטיבית מאוד. באמצעות יצירת רשימות תפוצה ועניין, יכול בית עסק לשלוח מסרים שיווקים ללקוחות הפוטנציאליים שלו בערוץ המייל, לעקוב אחר הפעילות שלהם והרגלי הקריאה שלהם, לפלח את תחומי העניין שלהם, ולהעביר קוראים מרשימת תפוצה אחת לשניה על בסיס ההתנהגות שלהם.
בצורה כזאת, ניתן לייצר סדרת מסרים מוגדרת מראש, ולהפוך את תהליך השיווק לתהליך אוטומטי, שבו ההתערבות של בעל העסק בנקודת זמן מסויימת נתונה לשיקולו.
ערוץ שיווק חמישי: פרסום ביוטיוב
פלטפורמת הסרטונים מבית גוגל היא פלטפורמה מצויינת לקידום עסקים אשר מבססים את מערך הפרסום שלהם על תכני וידאו. בלא מעט מקרים, קל הרבה יותר להמחיש ללקוח את יתרונות המוצר או השירות, דווקא באמצעות יצירת סרטוני וידאו, בהם ניתן לראות כיצד המוצר פועל בפועל, ולא רק בתאוריה.
באמצעות הפלטפורמה הזאת יכולים עסקים לייצר הרבה מאוד ערך לקהל העוקבים אחר העסק, למשל על ידי פרסום מדריכים שונים, ולשכנע את הגולשים והמתעניינים שלבית העסק קיים הידע והניסיון המעשי בשירות שהם מציעים.
כמו כן, ערוץ זה יכול לשמש את בית העסק בהפחתת העומס על מרכזי התמיכה והשירות שלו, משום שסרטוני הדרכה לתפעול המוצר ולטיפול בתקלות יכולים להיות אפקטיביים הרבה יותר משיחה עם נציג שירות טלפוני.
עוד כתבות של תוכן שיווקי
עוד כתבות בתוכן שיווקי
-
אילו דגמי רכב משפחה מומלצים לטיולים?
תוכן שיווקי
-
קבוצת גבאי ובניין וסביבה, החלו בהקמת פרויקט פינוי בינוי ברחוב השר משה ברמת-גן
תוכן שיווקי
-
לימודי הנדסאי רכב – מסלול הלימודים המבטיח לך שפע תעסוקה בעולם הרכב
תוכן שיווקי
-
ביטוח בריאות פרטי או קופת חולים? המדריך שיעשה לכם סדר בבלגן
תוכן שיווקי
-
במסחר בשוק ההון – צרכנות נבונה היא תנאי הכרחי להצלחה
תוכן שיווקי
5 ערוצי שיווק לקידום העסק שלך
בין אם אתם מנהלים עסק אינטרנטי שמספק שירותים מקוונים לקהל הלקוחות שלו, ובין אם אתם הבעלים של עסק שמאפשר ללקוחות הגעה אל סניפים פיסיים, בלי פעילות שיווקית משמעותית בערוצים הדיגיטליים, תתקשו מאוד לגייס לקוחות חדשים ולנהל שיח שוטף עם הלקוחות הקיימים שלכם. ערוצי השיווק המוצעים כיום לבעלי עסקים שונים הם רבים ומגוונים, ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות, מאפיינים יחודיים ודפוסי פעילות משלהם. במאמר הזה ננסה לסקור 5 מערוצי השיווק העיקריים
תוכן שיווקי | 17 במרץ 2020 | תוכן שיווקי | 3 דק׳
ערוץ שיווק ראשון: פרסום ממומן בגוגל
מנוע החיפוש הגדול בעולם הוא כבר מזמן מכונת כסף משומנת. חלק לא קטן מן ההכנסות של מנוע החיפוש מגיע מקידום ממומן שבו נעזרים עסקים שונים על מנת לשפר את הנראות של העסק שלהם במנוע החיפוש. פרסום בגוגל מאפשר לבית עסק להגדיר מילות מפתח שונות שבעבור שאילתות גולשים המכילות אותן, הוא מעוניין להופיע במנוע החיפוש.
בתצורת שיווק זאת, כאשר הקישור לעמוד האינטרנט שבחר העסק לפרסם מופיע בדף תוצאות החיפוש, יופיע לידו כיתוב המציין כי מדובר בפרסום ממומן.
לערוץ השיווק הזה מספר יתרונות מרכזיים: ראשית, הוא מיידי. הקמת קמפיין והרצתו בגוגל יכולה לארוך מספר דקות בלבד. מרגע סיום ההגדרה והרצת הקמפיין תעבורנה רק דקות מעטות עד שתוכלו לראות תנועה ממומנת המגיעה לאתר שלכם, בכפוף, כמובן, לרמת הפופולריות של ביטויי המפתח שבחרתם.
שנית, ערוץ הקידום הממומן בגוגל הוא פשוט למדי לתפעול, וגם מי שאינו בקיא ברזי קידום האתרים במנועי החיפוש השונים, יוכל להקים ולהריץ קמפיין בלא קושי.
החיסרון הגדול של קידום ממומן הוא העובדה שקהל הלקוחות המגיע לאתר האינטרנט של העסק הוא קהל בשל פחות לביצוע רכישה. כמו כן, תופעה שחוזרת על עצמה בלא מעט תחומים תחרותיים היא הקלקה של סקרנים, מתחרים וטרולים שונים על המודעות של העסק, מה שמייצר ניצול של תקציב הפרסום ללא תמורה נאותה.
ערוץ שיווק שני: קידום אורגני בגוגל
תהליך קידום אתרים אורגני מתייחס לשיפור הנראות של דפי האתר במנועי החיפוש, ובפרט בגוגל, בצורה טבעית. כלומר, המטרה בקידום אורגני של אתרים היא לדרג את האתר בתוצאות הלא ממומנות המוצגות לגולש בדפי תוצאות החיפוש, באמצעות טכניקות שונות, כמו אופטימיזציה של עמודי האתר, שיפור מדדים כמו מהירות האתר, איכות התוכן שלו, התאמה למכשירים ניידים ובניית פרופיל קישורים חיצוניים איכותי.
לתהליך קידום אורגני של אתרים יש לא מעט יתרונות: ראשית, הוא מייצר לאתר לידים איכותיים משום שהגולשים המגיעים מערוץ זה נוטים לסמוך יותר על ההמלצה של מנוע החיפוש שנתפס בעיניהם כגורם אובייקטיבי. שנית, קידום אורגני משביח את באתר מהמקודם לאורך זמן, ומאפשר לייצר ממנו בעתיד הכנסות גם לאחר הפסקת תהליך הקידום. אתר מקודם יכול לשמש לנכס המייצר לידים אותם ניתן למכור בשלב מאוחר יותר, וכמובן שאתר כזה ניתן גם להשכיר או למכור לגורם שלישי בכל שלב.
החיסרון המשמעותי בתהליך של קידום אורגני הוא שתהליך הקידום אורך לעיתים זמן רב, במיוחד בתחומים המאופיינים ברמת תחרותיות גבוהה. כמו כן, תהליך קידום אורגני דורש ידע ומיומנות מקצועית, וחשוף לעדכונים שונים באלגוריתם החיפוש של מנוע החיפוש, המשוחררים מעת לעת.
ערוץ שיווק שלישי: פרסום בפייסבוק
עסק המעוניין להגדיל את התנועה של גולשים ולקוחות לנכסים הדיגיטליים שלו, יכול לפעול גם בערוצי הרשתות החברתיות השונים, ובפרט ברשת החברתית מבית פייסבוק. פייסבוק מאפשרת לעסקים להקים פרופיל עסקי, לפרסם תכנים שונים באופן שוטף ולקדם אותם.
היתרון הגדול של פייסבוק הוא יכולות הפילוח המתקדמות של הפלטפורמה. באמצעות כלי הפילוח של פייסבוק יכול בית עסק למקד ולטרגט את קהל הלקוחות הפוטנציאליים עבורם הוא רוצה לייעד את התכנים השיווקיים. הפילוחים מתאפשרים בקטגוריות רבות ומגוונות: גיל, מין, תחביבים, פעילות ברשת החברתית, תחומי עניין ועוד.
כמו כן, פייסבוק מאפשרת יצירה של קבוצות, שהן למעשה פלטפורמות עליהן ניתן לבסס קהילות הפועלות בתחומי עניין מסויימים. בדרך זו, ניתן ליצור קהלי יעד ממוקדים יותר, ולייעד גם להם תכנים ספיציפיים העונים על הצרכים שלהם באופן שוטף.
החיסרון העיקרי של ערוץ הפייסבוק הוא שהפרסום בערוץ זה מתבצע בדחיפה, כלומר, ביוזמת המפרסם, מה שהופך את הלקוחות הפוטנציאליים ללקוחות ברמת בשלות נמוכה יותר ביחס לאלטרנטיבות.
ערוץ שיווק רביעי: שיווק במייל
שיווק במייל נחשב לשיטה ותיקה יחסית בעידן הדיגיטלי, אך יחד עם זאת אפקטיבית מאוד. באמצעות יצירת רשימות תפוצה ועניין, יכול בית עסק לשלוח מסרים שיווקים ללקוחות הפוטנציאליים שלו בערוץ המייל, לעקוב אחר הפעילות שלהם והרגלי הקריאה שלהם, לפלח את תחומי העניין שלהם, ולהעביר קוראים מרשימת תפוצה אחת לשניה על בסיס ההתנהגות שלהם.
בצורה כזאת, ניתן לייצר סדרת מסרים מוגדרת מראש, ולהפוך את תהליך השיווק לתהליך אוטומטי, שבו ההתערבות של בעל העסק בנקודת זמן מסויימת נתונה לשיקולו.
ערוץ שיווק חמישי: פרסום ביוטיוב
פלטפורמת הסרטונים מבית גוגל היא פלטפורמה מצויינת לקידום עסקים אשר מבססים את מערך הפרסום שלהם על תכני וידאו. בלא מעט מקרים, קל הרבה יותר להמחיש ללקוח את יתרונות המוצר או השירות, דווקא באמצעות יצירת סרטוני וידאו, בהם ניתן לראות כיצד המוצר פועל בפועל, ולא רק בתאוריה.
באמצעות הפלטפורמה הזאת יכולים עסקים לייצר הרבה מאוד ערך לקהל העוקבים אחר העסק, למשל על ידי פרסום מדריכים שונים, ולשכנע את הגולשים והמתעניינים שלבית העסק קיים הידע והניסיון המעשי בשירות שהם מציעים.
כמו כן, ערוץ זה יכול לשמש את בית העסק בהפחתת העומס על מרכזי התמיכה והשירות שלו, משום שסרטוני הדרכה לתפעול המוצר ולטיפול בתקלות יכולים להיות אפקטיביים הרבה יותר משיחה עם נציג שירות טלפוני.