כניסה
הרשמה לניוזלטר

כשפרשת קיימברידג' אנליטיקה התפוצצה באביב 2018, אף אחד לא האמין שלשיווק ממוקד יש כזה כוח בידיים….

תוכן שיווקי | 5 בנובמבר 2019 | תוכן שיווקי | 4 דק׳

ביג דאטה פוליטיקה – כך גורמים למיליונים לשנות את דעתם

כשפרשת קיימברידג' אנליטיקה התפוצצה באביב 2018, אף אחד לא האמין שלשיווק ממוקד יש כזה כוח בידיים. אבל עם תוצאות בשטח קשה להתווכח: המועמד ששילם לחברת אנליטיקה, הוא זה שמאייש כיום את משרת נשיא ארצות הברית.

כמעט כל האינטראקציה של האזרחים מול נבחרי הציבור מתנהלת כיום בפייסבוק (בישראל), בטוויטר (בארצות הברית) וכן הלאה. בעוד שבעבר אף אחד לא היה יכול אפילו לחלום על לדבר עם פוליטיקאי, היום אנשים מרשים לעצמם להגיב ביתר שאת.

סקר הדיגיטל של בזק לשנת 2018, חושף כי 54% מהישראלים חושבים שלמדיה חברתית יש השפעה רבה על ההצבעה לרשויות המקומיות. 40% מהישראלים נחשפו למועמדים השונים לרשויות באמצעות הרשתות החברתיות.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי | צילום: ZACHARIAS ABUBEKER/AFP via Getty Images
נשיא מצרים א-סיסי: אם לא נצליח לבלום את הילודה במצרים – יקרה אסון

דורון פסקין

שר הביטחון יואב גלנט בסיור בגבול הצפון יחד עם הרמטכ"ל הרצי הלוי, 16 במרץ 2023 | צילום: David Cohen/Flash90
שר הביטחון קיבל את המלצת צה״ל: זימונים לצו ראשון יישלחו לחרדים כבר בחודש הקרוב

קרן זריהן

צילום: JONATHAN ERNST/POOL/AFP via Getty Images
פרשנות: ממשל ביידן מכין תוכנית להקמת מדינה פלסטינית

יוני בן מנחם

ברואר מציע להיעזר בטכניקות של מודעות כדי לשנות את הרגלי האכילה שלנו | איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
משחקי הרעב: איך לרזות באמצעות התבוננות פנימה

רקפת תבור

אניטה שפירא, "ככה זה היה", עם עובד, מאי 2022
ככה זה היה אצל אניטה שפירא

צוות אפוק

אידי אמין, נשיא אוגנדה לשעבר | תמונה: Keystone/Getty Images
נסיך או מפלצת: מה קרה לילדי הדיקטטורים האכזריים בעולם?

מאיה מזרחי

שתפו: