כניסה
הרשמה לניוזלטר

תלמידי החינוך המיוחד נחלקים לתתי קבוצות כאשר לכל תלמיד מתאימות שיטות הוראה אחרות המאפשרות לו לממש…

תוכן שיווקי | 22 ביולי 2019 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

אפשר גם אחרת

תלמידי החינוך המיוחד נחלקים לתתי קבוצות כאשר לכל תלמיד מתאימות שיטות הוראה אחרות המאפשרות לו לממש באופן מלא את הפוטנציאל שלו. בלימודי חינוך מיוחד לומדים מגוון רחב של שיטות הוראה המסייעות לתלמידים לפרוח. במאמר זה נסקור בקצרה חלק מהמסגרות האלו ונגלה איך נבחרת המסגרת המתאימה לילד?

שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים במסגרות חינוך רגילות

תלמידים עם צרכים מיוחדים יכולים להשתלב בכיתה רגילה ואפילו ניתן לשילוב זה עדיפות גבוהה. תלמידים הנמצאים על הרצף האוטיסטי הסובלים גם מלקות למידה יכולים לזכות לתיווך באמצעות סייעת הנמצאת עמם בכיתה. במקרה של ליקויי למידה קלים, הסייעת עשויה לשבת בכתה להיות מוגדרת כסייעת כללית של הכיתה אך בפועל לסייע לילד אליו צוותה. ועדת מרגלית לבחינת יישום חוק החינוך המיוחד, התייחסה לנושא השילוב של ילדי החינוך המיוחד וקבעה כי כדאי לתת זכות קדימה לשילוב בכיתה מתוך – "הכרה ביכולתם של כל התלמידים ללמוד וזכותם ללימודים, מתוך הכרה וקבלה של שונות בין בני אדם כמרכיב בסיסי וטבעי".

תמונה: Sharon McCutcheon/pexels.com

שתפו: