כניסה
הרשמה לניוזלטר

כולם יודעים שגוף האדם עשוי מ-70% מים. אבל מה קורה לו אחרי ששתינו? ואיזה אפקט למים יש על גופינו? יצאנו לבדוק

מור אפרימה | 29 בספטמבר 2017 | תוכן שיווקי | 3 דק׳

מה קורה לגוף שלנו כשאנחנו שותים מים?

shutterstock_200385053 את העובדה שמים הם מקור החיים אנחנו כבר יודעים. וגם שהמים שומרים עלינו רעננים יותר, עם עור מלא חיים, שהם מונעים כאבי ראש ושאם לא נשתה לפחות ליטר וחצי ביום נהיה עייפים יותר, כועסים יותר ועם מיגרנה איומה. כל כתבה שעוסקת בטיפים לשמירה על אורח חיים בריא מציעה לשתות מים ואם אנחנו כבר שותים אז היא ממליצה לשתות יותר. אבל מה התפקיד של המים בתוך הגוף שלנו, למה הוא עד כדי כך חשוב ומה הם מסוגלים לעשות?

1. מנקים את הכליות

רבים לא יודעים אבל מערכת הכליות היא המערכת המסננת בגופינו. כדי לסנן בצורה יעילה, ולזרוק רעלנים החוצה, הכליות צריכות מים, והרבה. ברגע שאין להן מספיק נוזלים, הן פשוט לא יכולות לסנן את הדם מרעלים. זה אומר שאנשים שבאופן מתמשך ממעטים בשתיית מים מסכנים את עצמם בשלל פגעים, החל מאבנים בכליות ועד מחלות אחרות. הדרך של הכליות לסמן לנו שחסרים להן נוזלים היא דרך צבע השתן. ברגע שהשתן שקוף אנחנו יכולים להיות רגועים ולהבין ששתינו מספיק. עם זאת, ככל שהשתן הולך והופך כהה יותר, כך נדע שהכליות מסמנות לנו שהגיע הרגע למזוג לעצמנו כוס ממתקן המים, ולשתות.

2. תפקוד המוח תלוי בכך

שתיית מים חיונית לתפקוד המוח, יש לה תפקיד חשוב בכל מה שקשור ביכולות הקוגניטיביות שלנו. שורה של מחקרים הראתה מה קורה לתפקוד המוח כשהוא לא מקבל מספיק נוזלים, ואם להיות עדינים, זה לא נראה טוב. חוסר אספקה סבירה של נוזלים מובילה לפגיעה בזיכרון טווח-קצר, ביכולת הראייה ובכישורים המוטוריים. ומה שהכי מעניין הוא שהדברים גם עובדים בכיוון ההפוך: עודף נוזלים מגדיל את היכולת שלנו לזכור פרטים בטווח הקצר.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
גובשה הצעה חדשה לעסקת חטופים – הכדור במגרש של חמאס

יוני בן מנחם

המשלחת הישראלית חוזרת היום מקהיר בתום סבב שיחות עם המתווכות. גורמי ביטחון מעריכים כי סינוואר אינו ממהר להגיע לעסקה לפני עיד אל-פיטר | פרשנות

נקודה למחשבה: מוסיקה קצבית גורמת לנו לקחת פחות סיכונים בבניית תיק השקעות

צוות אפוק

התנהגות צרכנים

ביקורת ספר: היסטוריה של תקווה

דורית דינור

האם מצבים חריגים מוציאים את הטבע הרע של האדם או אולי דווקא את הטוב שבו? ספר חדש מעורר שאלות אודות הטבע האמיתי של האדם

מי ממשיך להאמין בביטקוין?

בן קמינסקי

כדי להבין מדוע למרות התנודתיות העצומה בערכו ממשיכים אנשים להאמין במטבע הדיגיטלי שמורכב כולו מקבצי מחשב בלבד, צריך להבין כיצד הוא עובד

חצי שנה למלחמה: הנתונים, העובדות והמספרים

דורון פסקין

שישה חודשים מאז פרוץ המלחמה – צה"ל פרסם סיכום ביניים של קטגוריות שונות בלחימה

ביידן חתם על חבילת הסיוע לאוקראינה וישראל

דורון פסקין

החבילה מספקת "תמיכה חיונית לשותפים של אמריקה כדי שיוכלו להגן על עצמם מאיומים על הריבונות שלהם", הצהיר הנשיא

שתפו: