כניסה
הרשמה לניוזלטר

יום שני ללחימה – ישראל התעוררה לאחד הבקרים הקשים שידעה מאז קום המדינה. עדכונים שוטפים ודיווחים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 8 באוקטובר 2023 | חדשות | 5 דק׳

ישראל במלחמה: דיווח מתעדכן – 8 באוקטובר

21:10 – מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד אל-נח'אלה: תנועת הג'יהאד האסלאמי לבדה מחזיקה ביותר מ-30 שבויים ישראלים.

עדכון: הצהרת שר ההגנה האמריקני בנוגע לסיוע הצבאי לישראל:

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה על שליחת נושאת המטוסים ג'ראלד פורד ועוד כלי שיט צבאיים למזרח הים התיכון וזאת כדי להפגין תמיכה בישראל במערכה מול חמאס. בנוסף הורה אוסטין על הגברת הטיסות של טייסות מטוסי הקרב F-35, F-15, F-16 ו-A-10 באזור. בהודעה נמסר: "ארצות הברית שומרת על כוחות מוכנים ברחבי העולם כדי לחזק עוד יותר את יציבות ההרתעה הזו במידת הצורך".

לפי ההודעה, ממשלת ארצות הברית תספק במהירות לצה"ל ציוד ומשאבים נוספים, לרבות אמצעי לחימה. משלוח הסיוע הביטחוני הראשון יתחיל לנוע היום ויגיע בימים הקרובים.

19:45 – רשת החדשות NBC מדווחת כי ארה"ב מתעתדת לשלוח ספינות ומטוסים קרוב יותר לישראל כאקט של תמיכה. המהלך צפוי להתחיל באופן מידי, אך הגעת הספינות והמטוסים לאזור צפויה רק בתוך מספר ימים.

בנוסף ארה"ב עובדת על תוכנית לחילוץ אזרחים אמריקנים מישראל. מדווח כי אחת האופציות הנשקלות היא חילוץ באמצעות ספינות.

19:05 – דובר צה"ל: לאור המצב הביטחוני, תושבים בקיבוץ מפלסים ובעיר שדרות מתבקשים לא לצאת מבתיהם עד להודעה חדשה ולמלא אחר הנחיות פיקוד העורף.

18:33 – בשעות האחרונות הותקפו כ-120 מטרות ברחבי שכונת בית חאנון. לפי דובר צה"ל השכונה משמשת כ"קן טרור עבור חמאס וממנה יוצאות לפועל פעילויות רבות נגד ישראל". דובר צה"ל ציין כי הותקפה גם מנהרת טרור מבצעית ששימשה את החמאס. בסמוך למנהרה הוקם מסגד.

לא נמסרו פרטים על מספר המחבלים ששהו במטרות שהופצצו.

17:00 – במהלך ריאיון ברשת NBC נשאל בלינקן: "האם הממשל יודע בשלב זה אם אזרחי ארה"ב היו בין ההרוגים או כאלה שנלקחו כבני ערובה?" הוא השיב: "ראינו דיווחים על בני ערובה ושוב אנחנו משתדלים מאוד לאמת אותם, ולקבוע זאת בוודאות". כשהמראיינת לחצה אותו בסוגיה זו ושאלה האם אזרחים אמריקנים נלקחו כבני ערובה, השיב בלינקן: "זה נכון".

16:40 – בלינקן: אנו בודקים דיווחים על נעדרים (חטופים) אמריקנים במתקפת חמאס.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום כי ארה"ב "עובדת שעות נוספות" כדי לאמת דיווחים על נעדרים והרוגים אמריקנים במתקפה הרצחנית של חמאס על יישובי עוטף עזה אתמול (נעדרים עלולים להיות חטופים). "בידינו דיווחים שמספר אמריקנים נהרגו. אנחנו עובדים שעות נוספות כדי לוודא את זה. במקביל, יש דיווחים על נעדרים אמריקנים וגם כאן שוב, אנחנו עובדים כדי לאמת את הדיווחים האלה", אמר בלינקן בריאיון לרשת CNN.

באשר לסיוע לישראל, הצהיר בלינקן כי הודעה בנושא העברת סיוע נוסף בעקבות המתקפה של חמאס עשויה להתפרסם מאוחר יותר היום. "אנחנו בוחנים בקשות נוספות ספציפיות שהישראלים הגישו – אני חושב שנשמע על כך מאוחר יותר היום", אמר בלינקן. מזכיר המדינה הוסיף כי הגישה של הנשיא ג'ו ביידן היא "לוודא שאנו מספקים לישראל את כל מה שהיא צריכה ברגע זה כדי להתמודד עם התקפות החמאס".

15:44 – דובר צה"ל: עשרות מטוסי קרב תוקפים כעת ברצועת עזה. היעדים שמותקפים נמצאים במרחבים הסמוכים לגדר בבית חאנון, המשמשים את החמאס להוצאת תקיפות נגד מדינת ישראל.

14:47 – הקבינט המדיני-ביטחוני אישר רשמית: ישראל במלחמה. הקבינט המדיני-ביטחוני אישר כי ישראל במצב מלחמה ובהתאם לכך אישר נקיטת פעולות צבאיות משמעותיות. האישור בהתאם לסעיף 40 לחוק יסוד הממשלה.

14:07 – שלוש מפקדות צבאיות הותקפו מהאוויר בשעה האחרונה: מפקדה של החמאס המשמשת להכוונת טרור, מפקדה של גא"פ ממנה נוהלה לחימה במבצעים האחרונים, ומפקדה של גא"פ ששימשה את הכוח הרקטי של הארגון. דובר צה"ל לא פירט האם היו מחבלים במפקדות בעת הפגיעה.

13:00 – יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הורה היום לממשלה הפלסטינית ולרשויות הרלוונטיות לפעול באופן מיידי כדי לספק סיוע לתושבי רצועת עזה.

לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית, ופא, אבו מאזן הדגיש את החשיבות "לספק כל מה שיקל על סבלם, בין אם באמצעות הממשלה, המגזר הפרטי או באמצעות מוסדות אזרחיים וצדקה". אבו מאזן אמר כי עזה לא תישאר לבד מול "התוקפנות" הזו, כך על פי הדיווח.

12:30 – לפי דיווחים לא רשמיים בתקשורת הערבית, שוטר מצרי בעיר אלכסנדריה, פתח באש מנשקו האישי לעבר קבוצת תיירים ישראלית. לפי הדיווחים, שני ישראלים נהרגו ועוד אזרח מצרי. היורה נעצר בידי כוחות הביטחון המצריים.

התקרית אירעה בעת שהתיירים הישראלים ביקרו ב"עמוד פומפיוס" – עמוד ניצחון רומי הממוקם בעיר החוף המצרית.

10:55 – במועצת מטה אשר בגליל המערבי המליצו לתושבים בישובים הקרובים לגבול עם לבנון להתפנות. באופן דומה יצאה הודעה במועצה אזורית הגליל העליון.

הודעת מועצת מטה אשר לתושבי ראש הנקרה, אדמית, חניתה, אילון, בצת ומצובה: "אנו ממליצים למשפחות שיש להם משפחה או חברים או מקום להתארח ב-24 שעות עד 48 הקרובות להתפנות לאזור עורף המועצה מלוחמי הגטאות דרומה או לאזורים דרומיים ומרכזיים בישראל. יש לדווח ולעדכן את צוות הצ"חי הישובי בשמות המתפנים ומיקום בו תהיו בעת יציאה מהישוב. באם יש צורך בסיוע בפינוי אנא פנו לצוות החירום הישובי".

10:28 – דיווחים על המשך חילופי האש עם מחבלים בקיבוץ כפר עזה, בקיבוץ בארי ובכיסופים.

10:13 – דובר צה"ל: המשימה שלנו להגיע לפינוי של כל תושבי העוטף ביממה הקרובה.

10:05 – עדיין לא הסתיים טיהור המחבלים מהישובים בעוטף עזה. דיווחים על מחבלים שחוסלו ליד המושב יתד, ועל לחימה בקיבוץ כפר עזה.

9:53 – דובר צה"ל פרסם תיעוד של תקיפת תשתיות חיזבאללה מוקדם יותר היום במרחב הר דב. לא פורט באיזה תשתיות מדובר והאם היו במקום אנשי חיזבאללה.

.

9:15 – חיל האוויר תקף תשתית צבאית בביתו של ראש מחלקת המודיעין של החמאס. דובר צה"ל לא פירט האם היו במקום מחבלים או מה אפקט הפגיעה.

08:32 – דובר צה"ל: כלי טיס מאויש מרחוק תקף לפני זמן קצר תשתיות של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הר דב.

07:56 – דובר צה"ל: כוחות ארטילריים של צה"ל תוקפים כעת באש ארטילריה את המרחב בלבנון ממנו בוצע ירי לפני דקות אחדות לשטח ישראל.

07:55 – צה"ל תקף במהלך הלילה עשר תשתיות מבצעיות בשימוש ארגון הטרור חמאס אשר שימשו את הארגון להכוונת טרור ברצועת עזה נגד מדינת ישראל, ביניהם מטה מודיעיני של ארגון הטרור ומבנה צבאי אשר שימש את הכוח האווירי של ארגון הטרור.

06:30 – משרד הבריאות מעדכן על 1864 פצועים שפונו לבתי החולים.

קראו כאן את כל הדיווחים מיום הלחימה הראשון

שתפו: