כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההנחה הרווחת אומרת שהטכנולוגיה היא הפתרון לבעיות החינוך של המאה ה-21. אז מדוע מרבית המחקרים מראים את ההיפך, ומי רוצה שנמשיך לחשוב כך?

מאיה מזרחי | 13 בינואר 2019 | מדע וטכנולוגיה | 7 דק׳

מתברר שטכנולוגיה אינה טובה לחינוך

לפני שנים אחדות העסיקה את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שאלה בלתי פתורה. גייטס לא הצליח להבין מדוע אף חוקר רציני לא ניסה עד היום להבין באמצעים טכנולוגיים מה מבדיל בין מורה טוב למורה בינוני ולייעל את תהליך ההוראה.

כך נולד פרויקט הענק (MET Measures of Effective Teaching) – "מדידת הוראה אפקטיבית". הפרויקט נכנס למאות בתי ספר בשלושה מחוזות בארה"ב, סחף אחריו אלפי מורים ועשרות אלפי תלמידים, בהשקעה עצומה של 250 מיליון דולר. כל מורה התקין בכיתתו מצלמה שסיפקה תמונה פנורמית של השיעור. בוחנים שישבו במקום מרוחק ניתחו את התמונות והעריכו את רמת ההוראה לפי קריטריונים קבועים מראש. בנוסף, תלמידים מילאו שאלוני משוב. כל הנתונים הוזנו לתוך מערכת ממוחשבת, ששקללה אותם, הגיעה לתובנות וסיפקה למורה משוב.

קריקטורה: מושיק גולסט

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
האם גלילה בסמארטפון גורמת ל"ריקבון המוח"?

רקפת תבור

המבוגרים שאינם מזדקנים: סודותיהם של "מבוגרי-על"
המבוגרים שאינם מזדקנים: סודותיהם של "מבוגרי-העל"

רקפת תבור

עבור נאס"א הנושא חיוני במיוחד לקראת משימות ארוכות טווח לירח ולמאדים. לאנשים פרטיים – זה עשוי להיות אתגר בכל הקשור ל"תיירות חלל"
כשהגוף חושב שהוא מותקף: המחיר הביולוגי של המסע לחלל

רקפת תבור

טכנאי מטפל בתעלת הפלזמה של מתקן ונדלשטיין 7-X
במעבדה בגרמניה הצליחו לכלוא את "אש השמש" ל-43 שניות, ולהצית תקווה חדשה

רקפת תבור

האנשים שמדברים לעצמם – ומשנים את ביטוי הגנים בגופם
האנשים שמדברים לעצמם – ומשנים את ביטוי הגנים בגופם

רקפת תבור

מדברים אלינו? המרוץ להבין – ואולי לדבר – בשפת בעלי החיים
מדברים אלינו? המרוץ להבין – ואולי לדבר – בשפת בעלי החיים

רקפת תבור

שתפו: