כניסה
הרשמה לניוזלטר

ההנחה הרווחת אומרת שהטכנולוגיה היא הפתרון לבעיות החינוך של המאה ה-21. אז מדוע מרבית המחקרים מראים את ההיפך, ומי רוצה שנמשיך לחשוב כך?

מאיה מזרחי | 13 בינואר 2019 | מדע וטכנולוגיה | 7 דק׳

מתברר שטכנולוגיה אינה טובה לחינוך

לפני שנים אחדות העסיקה את ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, שאלה בלתי פתורה. גייטס לא הצליח להבין מדוע אף חוקר רציני לא ניסה עד היום להבין באמצעים טכנולוגיים מה מבדיל בין מורה טוב למורה בינוני ולייעל את תהליך ההוראה.

כך נולד פרויקט הענק (MET Measures of Effective Teaching) – "מדידת הוראה אפקטיבית". הפרויקט נכנס למאות בתי ספר בשלושה מחוזות בארה"ב, סחף אחריו אלפי מורים ועשרות אלפי תלמידים, בהשקעה עצומה של 250 מיליון דולר. כל מורה התקין בכיתתו מצלמה שסיפקה תמונה פנורמית של השיעור. בוחנים שישבו במקום מרוחק ניתחו את התמונות והעריכו את רמת ההוראה לפי קריטריונים קבועים מראש. בנוסף, תלמידים מילאו שאלוני משוב. כל הנתונים הוזנו לתוך מערכת ממוחשבת, ששקללה אותם, הגיעה לתובנות וסיפקה למורה משוב.

קריקטורה: מושיק גולסט

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
האלמנט הקוונטי: האם התגלה המקום שבו נוצרת התודעה?

רקפת תבור

ד"ר ניקולס נורוויץ, מומחה למטבוליזם מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד
המדען שאכל 24 ביצים ביום ונלחם בכולסטרול עם עוגיות אוראו

מאיה מזרחי

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
המנגנון הפיזיולוגי שמסייע בקבלת החלטות תחת לחץ

רקפת תבור

אילוסטרציה
חוקרים הפכו עור של עכבר חי לשקוף באמצעות צבע מאכל

קרן זריהן

איור: מגזין אפוק
הפרדוקס הצרפתי: האם שתייה מתונה של אלכוהול באמת מועילה לבריאות?

רקפת תבור

צילום: Shutterstock
האם להיות קצת שמן יכול להאריך את החיים?

רקפת תבור

שתפו: