כשהחיים הם תכנית ריאליטי ואתה הכוכב
כניסה
הרשמה לניוזלטר

תסמונת "המופע של טרומן" שבה אנשים חושבים שהם כוכבי ריאליטי במציאות ושהכול מסביבם מבוים, הופכת ליותר ויותר נפוצה. האחים גולד, שחקרו את הנושא, מסבירים איך התרבות שלנו הופכת להיות הגורם לשגעונות שלנו

מאיה מזרחי | 7 באפריל 2017 | פסיכולוגיה | 12 דק׳

כשהחיים הם תכנית ריאליטי ואתה הכוכב

זה היה יום שישי של אוקטובר 2003, כשאלברט ישב כפוף בחדר ההמתנה של המחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים בלוויו בניו-יורק. ראשו היה מורכן בין רגליו וידיו החזיקו בראשו. הוא הרגיש מושפל וחש בגבו את נעיצת עיניו של השוטר שהוא הכה כמה שעות לפני כן בבניין האו"ם בניו-יורק. "איך הגעתי לכאן?", חשב, "הכול היה נראה אמיתי כל כך".

למראית עין, חייו של אלברט היו כשל כל אדם מן השורה: הוא היה באותה תקופה בן 26, גר בפנסילבניה עם הוריו והתפרנס מעבודה במפעל. הכול היה רגיל בחייו חוץ מפרט אחד קטן. אלברט האמין שחייו הם סדרת טלוויזיה, שהאנשים הקרובים אליו ואלו שהוא פוגש ברחוב הם שחקנים ושהוא הכוכב הראשי של הסדרה – היחיד שנשאר מחוץ לסוד, ושלא אמור לדעת על ההפקה.

תמונה: Subreddit Wallpapers

תמונה: Subreddit Wallpapers

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
אילוסטרציה: מגזין אפוק
כיצד הספורטאים והלוחמים הטובים בעולם מאתגרים את כל מה שידענו על לחץ

רקפת תבור, מאיה מזרחי

טום קרוז בדמותו של מבריק. בסרט הראשון הטייס האידיאלי הוא תחרותי, שחצן ובעל אגו מפותח
לא הגאון, לא הכריזמטי: זה האדם שכל צוות צריך

דינה גורדון

Collection PJ / Alamy Stock Photo
לפני ספרי העזרה העצמית: תורת השלווה של פלוטרכוס

מאיה מזרחי

איור אילוסטרציה: מגזין אפוק
אסטרטגיות השטן: חמש הדרכים שבהן אנו מכשילים את עצמנו – וכיצד להפוך את הקערה על פיה

מאיה מזרחי, איל לוינטר

אילוסטרציה: מגזין אפוק
לדבר על עצמנו בגוף שלישי – הדרך המפתיעה לחיים חכמים ורגועים יותר

דינה גורדון

אילוסטרציה: מגזין אפוק
לצאת מהכלא של ה"צריך": המהפכה הפנימית לשחרור המחשבה

דינה גורדון

שתפו: