כניסה
הרשמה לניוזלטר

ספינת קרב אמריקנית יירטה 4 כטב"מים חות'ים בדרום הים האדום

דורון פסקין | 24 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

ארה"ב האשימה לראשונה את איראן במתקפה על מכלית ליד חופי הודו

מכלית כימיקלים בבעלות יפנית, שנפגעה בשבת מול חופי הודו, הותקפה על ידי כטב"מ "ששוגר מאיראן", מסר הפנטגון. הייתה זו הפעם הראשונה שהפנטגון האשים באופן ישיר את איראן בפגיעה בספינות, מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. מתקפת הכטב"מ האיראנית הגיעה לאחר שורה ארוכה של מתקפות על ספינות באמצעות כטב"מים וטילים על ידי המיליציה החות'ית התימנית הנתמכת על ידי איראן.

לפי הודעת הפנטגון, ההתקפה האיראנית באוקיינוס ההודי התרחשה בשבת בבוקר, במרחק של כ-370 ק"מ מחופי הודו. בעקבות המתקפה פרצה על הספינה שריפה, שכובתה ללא נפגעים. בזמן התקיפה לא היו כלי שיט של הצי האמריקני בסביבה. צבא ארה"ב "נשאר בקשר עם הספינה כשהיא ממשיכה לעבר היעד שלה בהודו", הוסיף הפנטגון.

בהודעת הפנטגון נאמר כי המכלית MV Chem Pluto שייטה תחת דגל ליבריה, והיא מופעלת על ידי חברה הולנדית, למרות שהספינה עצמה נמצאת בבעלות חברה יפנית. אמברי, חברת אבטחה ימית בריטית, אמרה כי "מכלית הכימיקלים הייתה קשורה לישראל" והייתה בדרכה מסעודיה להודו. עיתון הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי החברה ההולנדית המפעילה את MV Chem Pluto "קשורה לטייקון הספנות הישראלי עידן עופר".

בניין הפנטגון בוושינגטון, ארה"ב | צילום: AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
מנהל נאס"א: סין עלולה לנסות להשתלט על חלקים מהירח למטרות צבאיות

קרן זריהן

בדיון תקציבי בבית הנבחרים האמריקני דרש מנהל נאס"א, ביל נלסון, למעלה מ-25 מיליארד דולר עבור הסוכנות, כדי לאפשר לה להתמודד ב"מרוץ החלל" מול סין

לראשונה מזה 5 שנים: משלחת בכירה מצפון קוריאה יצאה לביקור רשמי באיראן

קרן זריהן

במערב מודאגים משיתוף פעולה צבאי אפשרי בין שתי המדינות, שעלול להחמיר את המצב במזרח התיכון

האם המתקפה האיראנית מלמדת על מה שצפוי לנו בעימות מול חיזבאללה?

קרן זריהן

עומר אללי, לשעבר חוקר מודיעין רב זירתי באמ"ן ובמשרד ראש הממשלה, מדבר על משמעות המתקפה האיראנית ועל השלכותיה להמשך. "במלחמה מול חיזבאללה לא יהיו כאן אלפי הרוגים, כפי שמנסים לצייר לנו. זה ממש לא התרחיש"

סקר חדש בבריטניה: יותר מ-60% מהמוסלמים במדינה לא מחזיקים בדעה שלילית כלפי חמאס

קרן זריהן

הסקר נערך על ידי אגודת הנרי ג'קסון (HJS), מכון חשיבה לא מפלגתי למדיניות חוץ וביטחון לאומי שבסיסו בבריטניה. הסקר בדק גם כמה מהציבור סבור שחמאס ביצע רצח ואונס ב-7 באוקטובר והאם לישראל יש הזכות להתקיים כמדינה יהודית 

שתפו: