כניסה
הרשמה לניוזלטר

ספינת קרב אמריקנית יירטה 4 כטב”מים חות’ים בדרום הים האדום

דורון פסקין | 24 בדצמבר 2023 | חדשות | 2 דק׳

ארה”ב האשימה לראשונה את איראן במתקפה על מכלית ליד חופי הודו

מכלית כימיקלים בבעלות יפנית, שנפגעה בשבת מול חופי הודו, הותקפה על ידי כטב"מ "ששוגר מאיראן", מסר הפנטגון. הייתה זו הפעם הראשונה שהפנטגון האשים באופן ישיר את איראן בפגיעה בספינות, מאז תחילת המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר. מתקפת הכטב"מ האיראנית הגיעה לאחר שורה ארוכה של מתקפות על ספינות באמצעות כטב"מים וטילים על ידי המיליציה החות'ית התימנית הנתמכת על ידי איראן.

לפי הודעת הפנטגון, ההתקפה האיראנית באוקיינוס ההודי התרחשה בשבת בבוקר, במרחק של כ-370 ק"מ מחופי הודו. בעקבות המתקפה פרצה על הספינה שריפה, שכובתה ללא נפגעים. בזמן התקיפה לא היו כלי שיט של הצי האמריקני בסביבה. צבא ארה"ב "נשאר בקשר עם הספינה כשהיא ממשיכה לעבר היעד שלה בהודו", הוסיף הפנטגון.

בהודעת הפנטגון נאמר כי המכלית MV Chem Pluto שייטה תחת דגל ליבריה, והיא מופעלת על ידי חברה הולנדית, למרות שהספינה עצמה נמצאת בבעלות חברה יפנית. אמברי, חברת אבטחה ימית בריטית, אמרה כי "מכלית הכימיקלים הייתה קשורה לישראל" והייתה בדרכה מסעודיה להודו. עיתון הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי החברה ההולנדית המפעילה את MV Chem Pluto "קשורה לטייקון הספנות הישראלי עידן עופר".

בניין הפנטגון בוושינגטון, ארה"ב | צילום: AFP via Getty Images

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
להיכנס לראש של שליט איראן – התוכנית של ח’אמנאי

איל לוינטר, מאיה מזרחי

ספר שפרסם המנהיג העליון של איראן מפרט את תוכניתו לגבי ישראל

פרשנות: אף על פי שרוב המרוקאים תומכים בפלסטינים, שיתוף הפעולה הצבאי עם ישראל ילך ויתחזק

איל לוינטר

מרוקו מנהלת מירוץ חימוש מול אלג'יריה, בו ישראל משחקת תפקיד חשוב

פרשנות: מולדובה תנסה להתקרב לאיחוד האירופי, בעוד פוטין ינסה לחתור תחתה

איל לוינטר

באוקטובר ייערך במולדובה משאל עם על תיקונים לחוקה שיאשרו את הרצון המולדובי להצטרף לאיחוד האירופי. זאת במקביל לבחירות לנשיאות - תחתן תנסה האופוזיציה לחתור

פרשנות: מדוע גוברים הסיכויים שטהרן תאיץ בהמשך את תוכנית הגרעין שלה

איל לוינטר

מתקפת הטילים והכטב”מים האיראנית נגד ישראל יצרה שתי אדוות שעשויות להוביל בסופו של דבר להאצת תוכנית הגרעין, בהנחה שמדיניות הממשל האמריקני תישאר ללא שינוי

פרשנות: לאן מתקדמת מלחמת הצללים בין ישראל לאיראן

יוני בן מנחם

הסלמה צבאית בין איראן לישראל היא רק עניין של זמן

שתפו: