כניסה
הרשמה לניוזלטר

עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 15 באוקטובר 2023 | חדשות | 6 דק׳

הרמטכ"ל: "האחריות שלנו עכשיו זה להיכנס לעזה"

20:34 – דבריו של דובר צה"ל מהערב קראו כאן

20:09 – תיעוד ראשון – תצפיתניות אוגדת עזה מזהות ומתריעות ביום שבת (7.10) על התקרבות מחבלים לעבר שטח מדינת ישראל, מקפיצות כוחות ומפעילות ירי מרחוק באמצעות מערכת רואה יורה.

דובר צה"ל: התצפיתניות פעלו ועודן פועלות בחדות, במקצועיות ובדריכות על מנת לחתור למגע ולהוביל לחיסול המחבלים, גם כאשר היו תחת מתקפה בעצמן.

.

19:53 – הרמטכ"ל: "האחריות שלנו עכשיו זה להיכנס לעזה"

בשיחה עם לוחמים מעוצבת ה"פלדה" (162) אמר הרמטכ"ל: "האחריות שלנו עכשיו זה להיכנס לעזה, זה לבוא למקומות שבהם החמאס נערך, פועל, מתכנן, משגר. לפגוע בו קשה מאוד בכל מקום, בכל מפקד, בכל פעיל, להשמיד תשתיות. במילה אחת: לנצח".

הרמטכ"ל הוסיף: "אתם הולכים לעשות דבר גדול וחשוב, שצריך לשנות מצב להרבה מאוד זמן בצורה ברורה. זו שליחות גדולה, זו זכות גדולה, תעשו את זה בהצטיינות.

"בסופו של דבר אני אומר לכם משפט אחד: אני סומך עליכם, גם על הרוח, וגם על הכוח, ואני אומר לכם יותר מזה – מדינת ישראל, תושבי הדרום, כולם סומכים עלינו".

.

18:09 – ישראל כ"ץ: "ההחלטה על פתיחת המים לדרום רצועת עזה, שסוכמה בין רה"מ נתניהו לנשיא ביידן, תביא לדחיפת האוכלוסייה האזרחית לדרום הרצועה ותאפשר להדק את המצור הכללי על עזה בתחומי החשמל, המים והדלק, ותקל על צה"ל לפעול ולהשמיד את תשתיות החמאס הנאצים".

17:27 – היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אומר בריאיון ברשת CNN כי ישראל החזירה את הגישה למים בדרום עזה

על פי דיווחים, ייתכן כי המטרה בפתיחת המים בדרום הרצועה היא לשכנע את התושבים לנוע דרומה

.

17:02 – ארה"ב: הצעת חוק חדשה נועדה למנוע את קליטתם של פליטים מעזה

חילוקי דעות בארה"ב בשאלה האם לקלוט פליטים מעזה במדינה. מספר חברי קונגרס דמוקרטים קראו לקלוט בארה"ב פליטים מעזה. בתגובה הציג הרפובליקני טום טיפאני את "חוק עזה" המונע הבאת פלסטינים. מושל פלורידה רון דה-סנטיס טען כי מדינות ערב השכנות צריכות "לפתוח את גבולותיהן" ולקלוט אותם. לכתבה המלאה לחצו כאן

16:38 – תיעוד: נשק שאספו לוחמי הימ"מ מהמחבלים שחיסלו, ו"שקי האורז" ששימשו כסיוע הומניטרי לעזה, אך הכילו נשק.

לוחמי הימ"מ היו בין הראשונים להגיב בעוצמה למול מתקפת המחבלים שאירעה ביום שבת. בדוברות המשטרה מספרים כי הלוחמים הסתערו וחיסלו כ-200 מחבלים בנקודות הלחימה השונות בדרום.

בתום הלחימה אספו לוחמי הימ"מ את אמצעי הלחימה והתחמושת של המחבלים שחיסלו, וגילו תחמושת בתוך חבילות אורז שהיו בציוד של המחבלים (השק שמופיע בווידאו).

על פי דוברות המשטרה, החשד הוא שהתחמושת הוברחה לתוך רצועת עזה בתוך שקיות אוזר כ"סיוע הומניטרי".

צילומים: דוברות המשטרה

16:05 – שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, בריאיון לרשת אלג'זירה הקטארית: "הודענו לישראל באמצעות תומכיה שאם לא ייפסקו פשעיה ברצועת עזה, אז מחר יכול להיות מאוחר מדי"

שר החוץ האיראני טען בריאיון כי "אם עצירת התוקפנות נגד עזה לא תצליח, לא ניתן לשלול התרחבות של חזיתות המלחמה והאפשרות הזו גדלה מדי שעה". השר האיראני ציין כי "במהלך פגישתי בלבנון, למדתי מהמזכ"ל של חיזבאללה, חסן נסראללה, שכל התרחישים מונחים על השולחן".

15:54 – דובר צה"ל: כוחות צה"ל תוקפים כעת את המרחב ממנו שוגרו טילי הנ"ט לעבר מוצב צה"ל בגבול לבנון.

עד עתה שוגרו היום חמישה או שישה טילי נ"ט על ידי מחבלים של חיזבאללה.

12:55 – סגן שר החוץ הרוסי: בדרך כלל כשאני מגיע לקטאר אני נפגש עם הנהגת חמאס. "אם יש להם רצון, אנחנו תמיד מוכנים ליצור מגעים"

מיכאיל בוגדנוב אמר אתמול (שבת) לאתר החדשות הרוסי "ספוטניק" כי ייתכן שיהיו לו מגעים עם נציגי חמאס, כולל בנושא שחרור החטופים הישראלים, וזאת במהלך ביקורו השבוע בקטאר.

בוגדנוב אמר לאתר הרוסי כי הוא "לא שולל את זה [פגישה עם נציגי חמאס]. בדרך כלל נפגשתי שם עם הנהגת חמאס בכל פעם שהייתי שם. אם יש להם רצון, אנחנו תמיד מוכנים ליצור מגעים. במיוחד במצב הזה, זה [הפגישה] יכול להיות מועיל לפתרון בעיות מעשיות, כולל שחרור בני ערובה".

11:53 – צה"ל עצר 33 פעילי חמאס בגזרת איו"ש:  דובר צה"ל הודיע כי בתום מבצע מעצרים נרחב לסיכול טרור והחרמת אמצעי לחימה, נעצרו הלילה ביהודה ושומרון 49 מבוקשים מתוכם 33 פעילים של ארגון הטרור חמאס. לפרטים קראו כאן

11:18 – צה"ל מפרסם תיעוד של שיחה בין קצין מודיעין של יחידה 504 לבין תושב ג׳באליה. 

בשיחה התושב טוען שחמאס החרימו מהאנשים במחסה בו הוא נמצא את הציוד האישי ואת מפתחות הרכב, וכך מנעו מהם להתפנות:

.

11:10 – סיכום הצהרת דובר צה"ל: קראו כאן

10:45 – דובר צה"ל: בעקבות הירי בצפון הוחלט על בידוד המרחב – עד ארבעה קילומטרים מהגבול הצפוני עם לבנון

צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות ערנות ולא להיכנס למרחב.

אזרחים השוהים בגבול הצפון במרחק של עד שני קילומטר נדרשים להיות צמודים למרחב מוגן.

כמו כן, במהלך הלחימה מופעלים שיבושי GPS יזומים בכלל מרחבי הלחימה לצרכים מבצעיים שונים.

על האזרחים להיות מודעים לכך שהפעלת השיבוש יכולה לגרום לתקלות זמניות ביישומים מבוססי מיקום.

.

10:15 – סרטונים שרצים בערוצים הערביים של ירי התגובה של צה"ל בדרום לבנון, לאחר שמחבלים ירו לעבר שתולה:

.

.

9:14 – הלילה: מזכיר ההגנה האמריקני הורה על שליחת נושאת מטוסים שנייה לאזור

8:48 – דובר צה"ל בערבית קורא שוב לתושבי עזה להתפנות דרומה

סא"ל אביחי אדרעי, דובר צה"ל בערבית, קורא דרך טוויטר (וככל הנראה אמצעים נוספים) לתושבי עזה: "פנינו אליכם במהלך הימים האחרונים לעזוב את העיר עזה וצפון רצועת עזה ולצאת לאזור שמדרום לואדי עזה למען ביטחונכם. אני מודיע לכם כי צה"ל יימנע מתקיפות על הציר המסומן בין השעות 13:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את פרק הזמן הקצר לנוע דרומה… היו בטוחים שמנהיגי חמאס כבר דאגו לעצמם ולבני משפחותיהם".

7:35 – צה"ל ושב"כ חיסלו את מפקד כוח נח'בה בגדוד דרום חאן יונס של חמאס

מטוסי קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ, חיסלו אמש ברצועת עזה את בילל אל קדרה, מפקד כוח נח׳בה בגדוד דרום חאן יונס של ארגון הטרור חמאס, שהיה אחראי על הפשיטה הרצחנית בקיבוצים נירים וניר עוז. בנוסף, חוסלו פעילים נוספים בארגון הטרור חמאס וכן בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

במהלך הלילה צה"ל תקף מעל מאה מטרות צבאיות בשכונות זיתון, חאן יונס ובמערב ג'בליא, לצד מטרות הפוגעות ביכולותיו של חמאס כגון מפקדות ומתחמים צבאיים, עשרות משגרים, עמדות נ"ט ועמדות תצפית. כמו כן, הושמדו מפקדות צבאיות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני.

בנוסף, צה"ל השמיד מספר תשתיות טרור של מנגנוני הביטחון השייכות לחמאס ומהוות חלק ממערך המשילות של הארגון, הן בשגרה והן בחירום. רבים מהמשתייכים לתשתיות אלו משתתפים באופן פעיל בלחימה נגד צה"ל.

צפו בסרטון החיסול שפרסם דובר צה"ל:

.

לכל הדיווחים מאתמול

שתפו: