כניסה
הרשמה לניוזלטר

חילוקי דעות בארה”ב בשאלה האם לקלוט פליטים מעזה במדינה. מספר חברי קונגרס דמוקרטים קראו לקלוט בארה”ב פליטים מעזה. בתגובה הציג הרפובליקני טום טיפאני את “חוק עזה” המונע הבאת פלסטינים. מושל פלורידה רון דה-סנטיס טען כי מדינות ערב השכנות צריכות “לפתוח את גבולותיהן” ולקלוט אותם

קרן זריהן | 15 באוקטובר 2023 | חדשות | 1 דק׳

ארה”ב: הצעת חוק חדשה נועדה למנוע את קליטתם של פליטים מעזה

חבר בית הנבחרים, הרפובליקני טום טיפאני הגיש הצעת חוק שתמנע מאנשים בעלי דרכונים שהונפקו על ידי הרשות הפלסטינית להיקלט בארה"ב. בהצהרה שפרסם ב-X (לשעבר טוויטר), ב-14 באוקטובר, ציין טיפאני כי "איננו יכולים לתת לנשיא ביידן לנצל לרעה את כללי השחרור והוויזה שלנו כדי להביא פלסטינים שלא עברו בדיקה מדוקדקת לקהילות אמריקניות, כפי שעשה עם אלפי אפגנים שלא עברו בדיקות. הצגתי את חוק עזה (GAZA Act) כדי להגן על הביטחון הלאומי של אמריקה".

בריאיון לברייטברט (גוף תקשורת אמריקני) ב-13 באוקטובר הסביר טיפאני את הצעת החוק לפיה ייחסם השימוש במנגנון השחרור-על-תנאי של המשרד לביטחון פנים (DHS), כך שלא יהיה ניתן לאפשר לפלסטינים להתיישב בארה"ב.

מדובר במנגנון המעניק למזכיר ה-DHS סמכות על פי שיקול דעתו "לשחרר על-תנאי לארה"ב באופן זמני, בתנאים שיקבע רק על בסיס כל מקרה לגופו, מסיבות הומניטריות דחופות או תועלת ציבורית משמעותית, כל זר המבקש להתקבל לארה"ב".

תושב עזה עוזב את העיר | Ahmad Hasaballah/Getty Images

שתפו: