כניסה
הרשמה לניוזלטר

יום שביעי של לחימה – עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 13 באוקטובר 2023 | חדשות | 3 דק׳

ישראל במלחמה: דיווח מתעדכן – 13 באוקטובר

18:10 – בהמשך לדיווחים, לאחר סריקות כוחות צה"ל במרחב, נשללה חדירה ליישוב חניתה. בשעה האחרונה זוהה ירי מנשק קל לעבר מספר מוצבים בגבול לבנון. כוחות צה"ל הגיבו בירי טנקים לעבר עמדת תשתית ותצפית של ארגון הטרור חיזבאללה ובירי ארטילרי לעבר מקורות הירי. כוחות צה"ל פרוסים במרחב.

17:00 – דובר צה"ל: לפני זמן קצר אירע פיצוץ בגדר הגבול בחניתה. נגרם נזק קל לחומה. בתגובה, כוחות צה"ל מגיבים כעת בירי ארטילרי לעבר שטח לבנון. בהמשך, הופעלה התרעה על חדירת מחבלים ליישוב. כוחות צה"ל סורקים כעת במרחב.

15:00 – סיכום הצהרות שר הביטחון יואב גלנט ושר ההגנה האמריקני לויד אוסטין (קראו כאן)

14:20 – וידאו שפרסם העיתונאי העזתי חסן אסליח מואדי עזה (שבמרכז הרצועה), על תנועה ערה דרומה של תושבי עזה בעקבות האזהרות של צה"ל

.
14:02 – דובר צה"ל: בעקבות הערכת המצב, הוחלט להוציא צו שטח צבאי סגור במרחב הסמוך ליישוב מטולה. צה"ל מבהיר כי כניסה למרחב אסורה בהחלט ומבקש מהציבור לגלות ערנות ולא להיכנס למרחב.

12:47 – משרד ההסברה של "הממשלה" בעזה: האזהרה הישראלית לפלסטינים לעזוב את בתיהם בצפון הרצועה ולעבור דרומה היא חלק מתעמולה כוזבת במסגרת המלחמה הפסיכולוגית ויש להתעלם ממנה, על פי דיווח בערוץ החדשות העזתי "אעלאם עזה".

12:04 – צה"ל מדווח שהשמיד עשרות עמדות לשיגורי כלי טיס עוינים (כטב"מים) שנבנו על גגות בתי אזרחים ברצועת עזה

כלי טיס של חיל האוויר תקפו בעזרת מודיעין אווירי עשרות עמדות חירום של ארגון הטרור חמאס לשיגור כטב"מים עוינים, שנבנו בתוך ועל גגות בתיהם של תושבי רצועת עזה.

החמאס מיקמו את עמדות החירום לשיגור הכטב"מים העוינים על גגותיהם ובתוך בתיהם של אזרחים ברצועת עזה. זוהי דוגמה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס משתמש באזרחי הרצועה כמגן אנושי.

כלי טיס של חיל האוויר השמידו עשרות עמדות, צה"ל ימשיך בפעילותו ההתקפית העצימה ויפעל להשמיד את מערך הכטב"ם של החמאס עד תום.

צפו בסרטון שפרסם דובר צה"ל מהתקיפות:

.

12:00 – בריטניה: לא נשלח ספינות שמטרתן להילחם, אלא ספינות שנועדו "להרתיע" ו"יכולות להפוך לבתי חולים"

לאחר הודעת ראש הממשלה הבריטי, כי בריטניה תשלח מטוסי סיור ומעקב ושתי ספינות של הצי המלכותי למזרח הים התיכון "כדי לתמוך בישראל", הבוקר הבהיר שר ההגנה הבריטי, גרנט שאפס, כי הספינות שיישלחו אינן ספינות מלחמה, אלא מטרתן "להרתיע אחרים באזור מלהתערב", "לנטרל השפעות חיצוניות", וכן – "ספינות שיכולות לסייע באמצעות הפיכתן לבתי חולים".

11:35 – משרד החוץ: הבענו בפני סין "אכזבה עמוקה מההצהרות על האירועים האחרונים, בהן לא היה גינוי ברור וחד משמעי לטבח" (קראו כאן)

11:20 – סיכום הצהרת דובר צה"ל: קראו כאן

7:15 – דובר צה״ל מעביר את ההודעה הבאה לתושבי העיר עזה:

צה״ל קורא לכל תושבי העיר עזה להתפנות מבתיהם, לנוע דרומה לשם הגנתם ולהתמקם באזור מדרום לנחל עזה, כפי שמתואר במפה.

ארגון הטרור חמאס פתח במלחמה מול מדינת ישראל, העיר עזה היא מרחב שבו מתקיימת פעילות צבאית. הפינוי הזה הוא למען ביטחונכם האישי.

ניתן יהיה לחזור לעיר עזה רק לאחר הודעה שתאשר זאת. אין להתקרב לאזור הגדר עם מדינת ישראל.

מחבלי חמאס מסתתרים בעיר עזה במנהרות מתחת לבתים בעיר עזה, ובתוך בניינים מרובים אזרחים חפים מפשע.

תושבי עזה נועו דרומה למען ביטחונכם האישי וביטחון משפחותיכם, הרחיקו עצמכם ממחבלי החמאס שמשתמשים בכם כמגן אנושי.

צה״ל עתיד בימים הקרובים להמשיך לפעול באופן משמעותי בעיר עזה, ומעוניין להימנע מפגיעה באזרחים.

לכל הדיווחים מאתמול

שתפו: