כניסה
הרשמה לניוזלטר

יום שישי של לחימה – עדכונים ודיווחים שוטפים לאורך כל היום

צוות מגזין אפוק | 12 באוקטובר 2023 | חדשות | 4 דק׳

ישראל במלחמה: דיווח מתעדכן – 12 באוקטובר

20:41 – בריטניה שולחת מטוסים וספינות "כדי לתמוך בישראל".

הצבא הבריטי ישלח מטוסי סיור ומעקב ושתי ספינות של הצי המלכותי למזרח הים התיכון "כדי לתמוך בישראל", כך לפי הודעה שפורסמה היום בערב מטעם ראש הממשלה הבריטי. מטוסי הסיור והמעקב יחלו לטוס באזור מחר "כדי לעקוב אחר איומים על היציבות האזורית".

בהודעתו הצהיר ראש הממשלה הבריטי, רישי סונאק, כי צעד זה "ימנע הסלמה נוספת".

20:28 – דוברות המשטרה (ירושלים): פיגוע ירי לעבר תחנת שלם – עדכון

לפני זמן קצר, מחבל חמוש בנשק מסוג קרלו ביצע ירי לעבר שוטרים בכניסה לתחנת משטרת שלם של מחוז ירושלים. לאחר הירי לעבר השוטרים ניסה להימלט מהמקום, ושוטרי מחוז ירושלים חתרו למגע לעבר המחבל וניטרלו אותו בירי. כתוצאה מהפיגוע נפצעו שני שוטרים.
אחד פונה לקבלת טיפול רפואי באורח קשה והשני באורח קל (עפ״י גורמי הרפואה).

קרדיט תמונה: דוברות המשטרה

כוחות משטרה גדולים בפיקוד מפקד מחוז ירושלים הוזעקו למקום נמצאים בזירה ומבצעים סריקות באזור לשלילת חשד לסייענים.

מפקד מחוז ירושלים מקיים בדקות אלו הערכת מצב עם המפקדים בזירה.

20:08 – דובר צה"ל: כך נראה הקרב של לוחמי שייטת 13 על מוצב סופה

כוחות יחידת שייטת 13 בסדיר ובמילואים הוזנקו במסוקים תוך זמן קצר עם הגעת הדיווחים על החדירה בגבול עזה בשבת בבוקר וחברו לכוחות הלוחמים בשטח למאמץ משותף.

הכוחות החלו בלחימה ביישובי העוטף ובים במקביל. הם פעלו במספר רב של מוקדים, המרכזיים שבהם היו בקיבוץ בארי, במוצב סופה, כפר עזה, סעד, מפלסים וניר עוז.   צפו כאן בסרטון.

במהלך הקרבות חיסלו לוחמי שייטת 13 למעלה מ-60 מחבלים המשויכים לארגון הטרור חמאס וחילצו כ-250 בני ערובה בחיים. במהלך הפעילות נעצרו 26 מחבלים, ביניהם סגן מפקד החטיבה הימית הדרומית של החמאס, מוחמד אבו ע'אלי.

19:52 – סיכום דבריו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו במסיבת העיתונאים (קראו כאן).

19:25 – מפקד חיל האוויר: ״יש לנו רשימה של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים. ואתם מכירים את חיל האוויר – נגיע לכולם״

מדברי מפקד חיל האוויר: ״יש לנו עבודה רבה עד להעלמת הארגון (חמאס). יש לנו רשימה, של כל מי שהשתתף בפשעים הנתעבים הללו, נגד משפחתנו ונגד תושבי העוטף, ואנחנו נגיע אליהם – אתם מכירים את חיל האוויר ואת צבא ההגנה לישראל. ממשיכים את התקיפות בעוצמה. אנו מסתכלים על כל הזירות, ומגנים על כל התושבים״.  צפו כאן בסרטון.

16:12 – הרמטכ"ל עורך מסיבת עיתונאים (קראו כאן).

14:15 – בערוץ חדשות סורי בטלגרם, אלחדת' דיר א-זור, התפרסם הסרטון הקצר הזה שצולם לפי הטענה בשדה התעופה של דמשק אחרי שהותקף.

רשת הטלוויזיה אלמיאדין, המקורבת לחיזבאללה, מדווחת כי מערכות ההגנ"א של סוריה ירו לעבר כלי טיס של האויב בשדות התעופה של דמשק וחלב. לפי הדיווח נגרם נזק למסלולים.

.

14:28 – מסיבת עיתונאים של בלינקן ונתניהו (קראו כאן).

12:50 – מצרים: מעבר רפיח יישאר פתוח

שר החוץ המצרי, סאמח שוכרי, אמר היום במהלך מסיבת עיתונאים עם שר החוץ הליטאי, כי מעבר רפיח יישאר פתוח עבור סיוע הומניטרי לתושבי רצועת עזה, מדווחת רשת אלערבייה. השר המצרי הדגיש שפגיעה באזרחים בעזה היא "בלתי מתקבלת על הדעת".

11:30 – סיכום מסיבת העיתונאים של דובר צה"ל:

1) השלמנו הבוקר גל תקיפות נוסף של עשרות מטרות ברחבי הרצועה. במוקד התקיפה שהחלה בלילה הייתה יחידת הנח׳בה – הקומנדו של החמאס – שהיה בלב ההתקפה הרצחנית נגד מדינת ישראל.

2) התקיפה התבססה על מידע מודיעיני מחקירות של שבויי חמאס שמוחזקים בארץ. נסגור חשבון עם כל מי שהיה מעורב בתכנון של הפיגוע הקשה הזה.

3) אנחנו לוקחים את הסרטונים, מזהים את מי שביצע את הזוועה, אנחנו מצליבים את המיקום שלו, ונרדוף אחריו בכל מקום בעזה. מי שייתן להם מקלט לוקח על עצמו ועל משפחתו סיכון גדול מאוד. בין שלישי לרביעי חיסלנו את מוסטפא שהין, שהקפיד לתעד במהלך הפשיטה את הזוועות שהוא עושה ולהפיץ אותם ברשתות החברתיות. הקרסנו אותו על ביתו. גם אין חסינות למי שמסתיר אותו.

4) על גופות חלק מהמחבלים שהרגנו בעוטף עזה מצאנו דגלי דאע"ש (ראו פוסט קודם שלנו).

5) חמאס כבר לא מצליח לנהל את עזה באזורים מסוימים ברצועה, ונמשיך לתקוף עד שזה יקרה בכל האזורים בעזה.

6) עדיין יש היתקלויות במרחב עוטף עזה. השטח עדיין הוא שטח צבאי סגור. עד שהאזור לא יטוהר באופן מוחלט, אנו קוראים לציבור לא להתקרב למרחב, אלא בתיאום עם צה"ל.
אתמול בערב שגינו בזיהוי התרעה. זו הייתה התרעת שווא. לא היה אמש אירוע ביטחוני בצפון – זו לא תוצאה של אירוע סייבר או תקלה טכנולוגית, אלא פרשנות לא נכונה שלנו המפקדים בעת קבלת ההחלטה. אנחנו מתחקרים את זה.

7) אנחנו עושים מאמץ מודיעיני כדי לאתר את כל הנעדרים. כשאנחנו מגיעים למידע מהימן אנחנו מעדכנים אתכם מיד. אמינות היא קריטית עבורנו, כדי לתת הודעה מדויקת ואמינה.

8) חשוב לנו להביא לקבורה בכבוד את כל אחד מחללי צה"ל, באופן שיכבד אותה או אותו או את בני המשפחה.

11:07 – דובר צה"ל: מצורפת תמונה שצולמה בקיבוץ סופה ובה ניתן לראות דגל של דאע״ש שאותר על ידי לוחמי סיירת הנח"ל, בין הציוד של מחבלי חמאס

תמונה: צילום מסך, דובר צה"ל

08:04 – במהלך הלילה: מטוסי קרב של צה"ל תקפו מפקדות מבצעיות של פעילים ביחידת הקומנדו של החמאס (נח׳בה) וחיסלו בכיר בכוח הימי של חמאס (מוחמד אבו שאמלה).

כוח "נח׳בה" מורכב ממחבלים שנבחרו על ידי בכירי חמאס וייעודם לבצע פעולות טרור. כוח זה היה ממובילי הכוחות שחדרו לישראל בשבת האחרונה במטרה לבצע פעולות טרור רצחניות נגד אזרחי מדינת ישראל.

קראו כאן את כל הדיווחים מאתמול

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך
האם יוצאו צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירים בישראל? 

יוני בן מנחם

גובר החשש שבית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג יוציא בקרוב צווי מעצר נגד בכירים בישראל. גורמים מדיניים בכירים בירושלים מזהירים מפני ההשלכות האפשריות

סמוטריץ׳ לנתניהו: אם חלילה תחליט להניף דגל לבן ולבטל את הפקודה לכיבוש רפיח – לממשלה בראשותך לא תהיה זכות קיום

צוות מגזין אפוק

שר האוצר פרסם הצהרה מוקלטת בה הזהיר את ראש הממשלה נתניהו מפני העסקה שעל הפרק ודחיית ההחלטה לכיבוש רפיח

דיווח: בכירים במחלקת המדינה מטילים ספק בהבטחות של ישראל כי היא משתמשת בנשק אמריקני בהתאם לחוק הבינ"ל

דורון פסקין

מזכיר המדינה בלינקן חייב לדווח לקונגרס עד ה-8 במאי האם הוא מוצא את ההבטחה של ישראל אמינה. לפי דיווח ברויטרס, אם יימצא ספק לגבי אמינות הבטחותיה של ישראל, תהיה לנשיא ביידן אפשרות "לתקן" את המצב באמצעות שורה של צעדים

התוכנית הצרפתית והאמריקנית למנוע מלחמה בין ישראל לחיזבאללה

דורון פסקין

מאמר שפורסם על ידי סלין אויסל, יועצת לשעבר במשרד החוץ הצרפתי, סוקר את תוכניותיהן של צרפת וארה"ב להגיע להפסקת אש והבנות בין ישראל לחיזבאללה

השופטת שניהלה את התיק נגד ישראל בהאג מבהירה: "בית המשפט לא החליט שהטענה בדבר רצח עם מתקבלת על הדעת"

יובל גומא

ג'ואן דונוהיו, שכיהנה כנשיאת בית הדין הבינלאומי לצדק עד פברואר האחרון, הבהירה בריאיון לרשת BBC את משמעות הפסיקה של בית הדין לנוכח פרשנויות שונות שניתנו לה

הפרלמנט האירופי במהלך המכוון בעיקר לסין: יאסרו מכירה, ייבוא וייצוא של סחורות שיוצרו בעבודת כפייה

קרן זריהן

התקנה שאושרה בפרלמנט האירופי נועדה לנקות את שווקי היבוא והייצוא של מדינות האיחוד מקשרים לעבדות מודרנית והפרות של זכויות אדם

שתפו: