כניסה
הרשמה לניוזלטר

איטליה חייבת להחליט עד סוף השנה אם לחדש את מעורבותה ב"יוזמת החגורה והדרך" השנויה במחלוקת של סין

קרן זריהן | 4 בספטמבר 2023 | חדשות | 1 דק׳

האם איטליה תפרוש מהמיזם המשותף עם סין?

בסוף השבוע ייפגש שר החוץ של איטליה, אנטוניו טאג'אני, עם שר החוץ הסיני וואנג יי ובכירים נוספים כדי לדון באפשרות לעזוב את "יוזמת החגורה והדרך" הסינית. טאג'אני אמר כי "חגורה ודרך הייתה החלטה שהתקבלה בעבר" וכי ללא קשר למה שאיטליה תחליט לגבי ההסכם "זה לא יהיה מסר נגד סין". שגריר סין באיטליה הזהיר שיהיו "השלכות שליליות" לאיטליה אם היא תפרוש מההסכם.

הסכם ההשקעות השנוי במחלוקת של המק"ס, מנסה ליצור "דרך משי" חדשה שסין היא נקודת המוקד שלו. מטרתו לחבר את מדינות "דרך המשי" לפרויקט ולהשיג מעורבות והשפעה סינית באותן מדינות. בכל פעם שמדינה הנמצאת על נתיבי דרך המשי נקלעת לבעיה כלכלית או דיפלומטית מול כוח פוליטי גדול ממנה, המפלגה הקומוניסטית נכנסת לתמונה ומציעה לה מנעמים כלכליים, פוליטיים ואף צבאיים שיסייעו לה להיחלץ ממצוקתה. כך היא גם מצרפת אותה, ״על הדרך״, לדרך המשי שלה וכך גם הופכת את המדינה ל״חייבת״ או תלויה בה (קראו כאן כדי להבין לעומק את הנושא).

על פי המועצה ליחסי חוץ בארה"ב (צוות חשיבה אמריקני המתמחה במדיניות חוץ ויחסים בינלאומיים של ארה"ב) נכון לחודש מרץ 2021, 139 מדינות חתמו על פרויקטים במסגרת התוכנית כשמדינות נוספות הביעו עניין להצטרף גם כן.

ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני | צילום: PIERO CRUCIATTI/AFP via Getty Images

שתפו: